Vraag
Reacties
Oplossing
Feragab
Level 3

PHY-modus aanpassen Labelprinter

Hoi, ik heb een draadloze DYMO label writer gekocht. Draadloos werkt hij niet. Mijn huidige PHY-modus 802.11ac moet zijn 802.11 b/g /n (1 van de 3 denk zijn) volgens Dymo. Is dit aan te passen? Ik hoor graag van U. 

mvg 

Frank Hartgens

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Feragab
Level 3
Topicstarter

Toppic kun je sluiten.

Eind conclusie is dat deze wireless pronter helemaal niet Wireless werkt met Apple. Hier kwam ik achter na het lezen van de recensies in de Apple Store. Software is niet deugdelijke. 

Bekijk in context

0 Kudos
18 Reacties 18
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De modus 802.11ac wordt alleen gebruikt op 5 GHz. De labelprinter zal alleen op 2,4 GHz kunnen verbinden, waarbij 802.11b/g/n in standaardconfiguratie al de compatibele modi zijn bij jouw type modemrouter (CH7465LG-ZG).

Na uitschakelen van SmartWifi (kanaaloptimalisatie) kun je gescheiden SSID instellen voor 2,4 of 5 GHz. Controleer daarna of de 2,4 GHz SSID zichtbaar is voor de labelprinter en probeer daarmee te verbinden. Je kunt ook tijdelijk de 5 GHz SSID uitschakelen. Zorg er tevens voor dat de SSID of PSK geen speciale tekens of spaties bevatten.

0 Kudos
Feragab
Level 3
Topicstarter

hoi, bedankt voor je snelle reactie ik weet hij god niet wat ik moet doen. Ik ben maar een gebruiker. Is het mogelijk dat je mij kunt bellen eea kunt uitleggen. 

Alvast bedankt

bvd

Frank Hartgens 

0 Kudos
Feragab
Level 3
Topicstarter

GOEDE TELEFOONNUMMER 

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

haal deze prive info weg wij zijn mede forum gebruikers en iedereen kan je 06 nummer zo zien, 

Steefb
Level 20

@Feragab Verwijder je telefoonnr van dit openbare forum. Grote kans dat je nu allerlei ongewenste telefoontjes krijgt.

Tevens is het op een forum niet gebruikelijk om 1 op 1 hulp te bieden. De meeste lezers en helpers zijn gewoon ziggo klanten net als jij.

Ziggo medewerkers komen wel helpen als dat nodig is. Zij hebben dan ziggo achter hun naam staan.

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Klik op de pijl rechtsboven je bericht en kies 'Reactie bewerken' om je 06-nummer te verwijderen.

Na inloggen op de webinterface van het modem via 192.168.178.1 kun je de Wi-Fi-instellingen aanpassen c.q. controleren zoals ik hierboven beschreef.

Feragab
Level 3
Topicstarter

Kun je mijn account verwijderen

bvd

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

is het gelukt dan uiteindelijk ?

0 Kudos
Feragab
Level 3
Topicstarter

Ik heb 5G uitgeschakeld maar de dymo wordt niet zichtbaar😞

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Waar is deze niet zichtbaar, kun je eventueel een screenshot of foto plaatsen? Kun je de instellingen van de 2,4 GHz-radio als volgt aanpassen en daarna opnieuw proberen om de labelprinter te verbinden?

• Modus: 802.11b/g/n
  • Kanaal: 1, 6 of 11
  • Kanaalbreedte: 20 MHz
0 Kudos
Feragab
Level 3
Topicstarter
  • Ik zie de dymo niet in mijn wifinetwerken als ik de 5 G uitschakel. Jouw laatste antwoord is dat een actie die ik iedere keer uit moet voeren als ik de labelwriter ga gebruiken ?? En wat heeft het voor gevolgen voor de rest van mijn netwerk denk aan wifipods etc
0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik begrijp nu wat je bedoelt, de SSID die de labelprinter zou moeten uitzenden is niet zichtbaar.

Kom je verder met behulp van deze video?

0 Kudos
Feragab
Level 3
Topicstarter

Nee. Helaas. Ik de mail van dymo staat heel duidelijk als hij op ac staat gaat het niet lukken. Vandaar ook mijn vorige vraag aan jou moet ik die instelling de hele tijd aanpassen (mocht het überhaupt lukken) en wat heeft het voor impact op mijn andere instellingen van bv wifipods etc

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het aanpassen van instellingen op de modemrouter staat los van de SSID die door de labelprinter zelf moet worden uitgezonden. Nu is deze SSID niet zichtbaar, het gaat dus al mis in een vroeger stadium. Het aanpassen van instellingen op de modemrouter is mogelijk niet nodig. Na verbinden met de Dymo SSID moet je de webinterface van de labelprinter openen in een browser en de gegevens van de Ziggo SSID opgeven. Een andere optie is om de labelprinter met WPS te laten verbinden, dit wordt ook gedemonstreerd in de video. Ik zou in eerste instantie de labelprinter terugzetten naar fabrieksinstellingen door de RESET-knop aan de achterzijde circa 5 seconden ingedrukt te houden.

0 Kudos
Feragab
Level 3
Topicstarter

Dat idee had ik ook al. Wat raar is dat hij de web interface al niet opent.kom er niet in.  Ik had vanmorgen de software opnieuw er opgezet en toen werd ik geblokt. Met als melding iets vrijgeven in privacy en beveiliging maar dat ging te snel. Het vreemde is bij de eerste keer dat ik de software installeerde heb ik hem gewoon zichtbaar had en heeft hij ook gewerkt heel even. Maar toen heb ik ook al die melding gekregen met iets dat geblokt wordt.  

0 Kudos
Feragab
Level 3
Topicstarter

gisteren contact gehad met dymo. De webinterface van de dymo kom ik zelfst niet meer in. De eerste x met installeren lukte dat wel gewoon. Of het apparaat niet werkt en terug moet??

0 Kudos
Feragab
Level 3
Topicstarter

ict van dymo ziu contact opnemen of mailen. 

0 Kudos
Feragab
Level 3
Topicstarter

Toppic kun je sluiten.

Eind conclusie is dat deze wireless pronter helemaal niet Wireless werkt met Apple. Hier kwam ik achter na het lezen van de recensies in de Apple Store. Software is niet deugdelijke. 

0 Kudos