Ik heb een aantal PC's met diverse OS-en ( W10, W7, XP en zelfs 1 met W98 ). Allemaal op het modem aangesloten. Tot voor kort konden ALLE PC's in het netwerk elkaar "zien". Zonder uitzondering. Bijv. van XP naar W10 of omgekeerd, ALLEMAAL. Maar ineens komt bij het inschakelen van een XP-PC de melding: "Windows - Systeemfout Er bestaat een identieke naam in het netwerk" Da's vreemd. Temeer omdat ALLE XP laptops dezelfde melding geven. Sterker nog: Als er maar 1 XP op het modem is aangesloten en verder geen enkele andere PC meer, krijg ik NOG die melding. Inmiddels heb ik alles een paar keer uitgehad, modem gereset ( weg alle portforwardings.. ) maar goed. Helaas geen resultaat. Ook blijkt dat ik, als ik via http://192.168.178.1 IN het modem kijk, in de status kan zien dat er nog steeds 4 bekabelde maar onbekende apparaten aangesloten zijn. Nou, die zijn er ECHT niet (meer).
Alle weer aangesloten PC's hebben wel gewoon internet skype ed.
De Ziggo helpdesk wist geen raad en verwees me daar deze community.
Heel eerlijk gezegd begin ik het modem te verdenken, maar ik hoop op de gouden tip...