Ik heb inmiddels al een derde P1meter. Een nieuwe slimme meter Liander is langs geweest om te bevestigen dat de P1meter uit/ingang stroom geeft. Ik heb een nieuwe Ziggo moden (Sagemcom) vanaf november al "hulp" van home-Wizard helpdesk. Zonder resultaat. Ook de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Echt alles gedaan. Hoe kan ik mijn p1meter koppelen aan de daarvoor bestemde wifi???
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je aangeven bij welke stap de installatie mislukt (eventueel m.b.v. HomeWizard Energy Wi-Fi P1 meter installatie video) en welke foutmelding je ziet, indien van toepassing? Wat heb je al geprobeerd?
Hi tobias, ik zal zo een video sturen als mij dat lukt. Ik open mijn Home Wizzard App. Klik op nieuw apparaat toe voegen. Klik op P1 meter. Stop de P1meter in de slimme meter. Er staat koppel app. P1meter geeft wit licht die ik ingedrukt hou tot deze blauw is. Ik klik op volgende. Dan gaat het mis want verbinden met de wifi P1meter Setup lukt niet. Ik schakel als de home Wizard zoekt naar mijn wifi om te kijken of ik de P1meterSetup er tussen zie staan. Maar na ik weet niet hoeveel keren ben ik er maar mee gestopt. De P1meters werken en koppelen wel in twee andere huizen!!! Ik krijg geen foutmelding. De koppeling lukt niet met wifi. Sorrie ik krijg de video niet via de galerij App. Hier geplaatst. Als ik hierboven klik, zie ik de opname niet staan terwijl ik de video wel zie in mijn galerij App!
Zet het modem eerst maar eens alleen op 2.4 ipv de 5 dat kan al veel uitmaken maar ik gebruik wel deco's (X60) die zorgen voor wifi en werkt altijd geen enkele problemen gehad ook niet met de HW thuisbatterij overigens.
Handmatig verbinden met de setup SSID is niet nodig, de app zou daarmee automatisch moeten verbinden om de instellingen te uploaden. De setup SSID wordt alleen uitgezonden zolang de P1 meter niet met de Ziggo SSID is verbonden. Tijdelijk uitschakelen van 5 GHz kan inderdaad helpen. Volg hiervoor onderstaande stappen:
Zowel tijdelijk 5 GHz uitschakelen (mijn aanbeveling) of gescheiden SSID's voor 2,4 + 5 GHz instellen is mogelijk, zie mijn vorige reactie. Voorwaarde is wel dat je geen SmartWifi pods gebruikt.
Hi Tobias, ik heb begrepen dat ik de Sagemcom modem niet onafhankelijk van elkaar de 5GHz en 2.4, aan en uit kan zetten! Ligt het misschien aan deze modem? Met de vorige witte modem werkte de P1meter goed!
Zie mijn vorige reactie.
Overigens moet je wel eerst kanaal optimalisatie uitzetten in het modem anders lukt het idd niet.
Ik zie dat Tobias dat ook al aangeven heeft. Maar is evengoed wel belangrijk.
Je moet wel eerst een account aanmaken, daarna kan je pas de p1 meter koppelen. Hiervoor kan je 5ghz gewoon aan laten staan. Want de p1 meter heeft hier geen last van.
@PeterH2020 schreef:
Je moet wel eerst een account aanmaken, daarna kan je pas de p1 meter koppelen. Hiervoor kan je 5ghz gewoon aan laten staan. Want de p1 meter heeft hier geen last van.
Voor de meter zelf zou het niet uit moeten maken normaal gesproken maar het kan wel fout gaan bij het configureren/koppelen is mijn ervaring.
Zorg er dus ook voor dat je mobiele apparaat verbonden is met 2,4Ghz (eventueel mobiele verbinding uitzetten) tijdens het instellen.
Ook willen veel (smart) apps dat de locatie en Bluetooth aanstaan.
Hier nog een ander energiemeter topic:
batterij verbinden met energiemeter
@Doman schreef:
Waar het naar mijn ervaring soms wel fout gaat is het bij de eerste keer koppelen/initialiseren/configureren van bepaalde 2,4 GHz apparatuur vanaf een apparaat wat met 5GHz is verbonden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.