Goedemorgen,
Zelf heb ik geen P1 meter homewizard, maar ik heb wel een advies met betrekking tot het WiFi:
Tussen de 2,4GHz en 5GHz WiFi netwerken zit tegenwoordig op technische vlak grote verschillen. Daarom zijn er in "WiFi land" een aantal "best practices", in hoofdlijnen zijn dat de volgende:
1) Je 2,4GHz kanaal een andere naam te geven dan je 5GHz kanaal. Dit om problemen met legacy apparatuur en roaming te voorkomen.
2) Voor het 5GHz deel geen gebruik te maken 80MHz, hier valt de keuze dus op meer stabiliteit dan meer snelheid.
3) Apparaten die 5GHz ondersteunen, alleen aan het 5GHz WiFi netwerk te koppelen (dus niet op beide WiFi netwerken). Voor het koppelen van de P1 meter homewizard met je mobiele telefoon moet je hier waarschijnlijk (tijdelijk) van afwijken.
Bijgevoegd een afbeelding met de instellingen die ik adviseer.
Disclaimer 1: Ik weet niet wat voor impact dit heeft op systemen bijvoorbeeld de Ziggo WiFi Smartpods.
Disclaimer 2: Nogmaals, ik heb geen P1 meter homewizard. Dus geen garanties dat mijn adviezen het probleem gaat verhelpen 🙂
Nog één extra opmerking: Als je op een bepaalde plek, door afstand of door signaal demping, alleen je 2,4GHz netwerk ziet (en dus niet de 5GHz). Is in principe je WiFi dekking onvoldoende. Het 2,4GHz zal dan technisch gezien werken, echter zal de snelheid en stabiliteit naar alle waarschijnlijkheid te wensen over laten.