Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Net gelijk gedaan, Kabeltje doet alles wel naar behoren, en helemaal stabiel
Tsja. Ik ben iemand die alleen in UTP-kabels gelooft. Met uitzondering van voor Mobiele apparaten, waarbij het echt niet anders kan dan via Wifi.
Je kunt gaan bekijken of er wat aan de Wifi in je huis valt te verbeteren. Is gedoe.
Dan krijg je dit:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi
of dit:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/valt-je-wifi-weg-lees-dit-topic-22640
Een hulpmiddel kan een Wifi Analyzer zijn op een Phone. Voor bv Android:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=en
Voor een groter huis kan een extra Access point helpen.
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/
Gebruik bij voorkeur die via een Ethernetkabel. Via het stopcontact kan gedoe geven.
Maar goed je kunt ze uitproberebn bij Ziggo.
Wat ook nog kan is een Wifi-Mesh systeem met een hoog prijskaartje.
https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/de-10-beste-wifi-mesh-systemen-die-je-kunt-kopen/
En ja het ook nog zijn dat je Modem/Router van Ziggo niet levert wat eigenlijk zou moeten voor de Wifi……
Zoals je ziet: het wordt studeren en proberen.
Die stappen van de klantenservice heb ik al geprobeerd, maar dat zijn zulke voor de hand liggende zaken dat dat geen soelaas bood hier. Ik ben ook groot voorstander van bedraag internet, maar dat kan vanwege verbouwingen helaas de komende maanden nog niet (permanent). En daarnaast: wifi is wel iets wat gewoon dient te werken… ik stream ook audio vanaf de iPad of telefoon, en als zelfs dat amper kan mag Ziggo daar toch even naar kijken 😉
Ok, je weet van de hoed en de rand.
Ben het eens met je dat het kastje van Ziggo ook niet lekker kan werken.
Er mogen geen problemen ontstaan als je ‘in de buurt bent” van het Wifi Access point.
Dat is een beetje glibberig. Wat is ‘in de buurt’ etc etc. Lastig allemaal voor testen en vaststellen dat er grond is voor een terechte klacht.
Ja precies!
Als de verbinding matig is omdat je er verder vandaan zit begrijp ik dat de snelheid en stabiliteit soms wat hakkelig kan zijn. Maar die laptop en modem staan op 80cm van elkaar op m’n tijdelijke bureau… dat zou qua stabiliteit en snelheid geen enkel probleem mogen opleveren.
Het ging in ieder geval ca. 24 uur goed.
Is there an official answer from @Ziggo about this?
I just had a technician over which confirmed the issues I see weekly with the WAN connection going down and restarting is caused by the Arris modem and he suggested me to have a look on the community to have more info. He also informed me that in the past technicians were replacing these CBs with other made by another manufacturer, but they have been asked to not do that. So, if Ziggo is not replacing the boxes... what are they going to do?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.