1
Vraag
2
Reacties
Jbr67

Level 11
  • 528Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes

Overzicht Arris connetbox problemen

Er komen de laatste tijd veel topics geopend over problemen met de Arris-connectbox.
Hierbij een verzamentopic. Mocht je een Arris-connectbox hebben , en mocht je problemen ervaren .. kijk dan eerste even naar dit lijstje voordat je je helemaal lam zoekt/uitprobeert. Wellicht een sticky item van maken @moderaters?

Bekende Arris problemen:
1) Op een Arris-box werken Sonos-speakers NIET, in ieder geval in de situatie met twee Sonos-spreakers bedraad aangesloten (en soms ook bij 1 aangesloten Sonos-box)
Status : in onderzoek
- https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/sonos-arris-connect-box-en-cisco-epc3925-crashen-door-bekabelde-sonos-apparaten-in-thuisnetwerk-25182
- https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/arris-router-omwisselen-met-compal-router-37473
2) De DNS-server van de Connectbox reageert regelmatig niet.
Status: confirmed, maar geen prio ivm workarounds ... ahem
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/internetverbinding-valt-regelmatig-weg-dns-probleem-op-arris-connectbox-35654/index2.html
3) DHCP-reserveringen opbv MAC-adressen verdwijnen na powerloss
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/arris-modem-houdt-gereserveerde-ip-adressen-niet-vast-34697
4) Je kunt de DNS-server die via DHCP aan devices in je netwerk wordt toegewezen niet wijzigen in de Connect box. Is niet eens een bug, maar een missende feature.
https://community.ziggo.nl/community-archief-226/dns-instellen-20879
5) latency spikes / jitter problemen, vooral heel vervelend bij UDP verkeer zoals bij DNS-resolving (algemeen probleem door Puma6/7 chip)
https://tweakers.net/nieuws/125219/ziggo-brengt-patch-uit-voor-gedeeltelijk-oplossen-packet-loss-connect-box.html

Eerlijk gezegd weet ik niet op dit probleem (nummer 5) nog echt speelt... iemand hier?


Mocht iemand anders nog meer problemen kennen, dan even quoten, doornummeren en ook heel graag een link/URL toevoegen!
105 Reacties 105
Meldingen
Aan Uit
harm62

Level 1
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
hanh wrote:

Oftewel, er is dus nu pas een storingsmelding gestart.
harm62
Je vergist je. Al deze problemen zijn in de loop der tijd door Community Mods, ihb Mark Ziggo, met Tickets doorgepeeld aan de ontwikkelaars van de Firmware.
Zie diverse Topics over issues.

Vanmiddag 17:00 per mail doorgespeeld aan de desbetreffende personen bij de technische diensten op een hoger niveau van Ziggo.
Was iets bekend maar nog geen tickets aangemaakt.

Maakt ook weinig uit, nu wel.

En anders ben ik aan het lijntje gehouden.
Echter, vrijdag hang ik weer ruim een uur aan de telefoon om informatie te krijgen over de status. 1 a 2x per week, net zolang tot er resultaten komen.
efok

Level 17
  • 4083Posts
  • 221Oplossingen
  • 1622Likes
Het 1e punt is dacht ik meer een Sonos-bug, die Sonos weigert fixen.........iets met STP implementatie geloof ik, waardoor er nework loops en broadcast storms ontstaan, zeker niet uniek voor de Arris, maar ik weet het niet exact.
harm62

Level 1
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Jbr67 wrote:
Even een nieuw, opgeschoond, overzicht....1) Op een Arris-box werken Sonos-speakers NIET, in ieder geval in de situatie met twee Sonos-spreakers bedraad aangesloten (en soms ook bij 1 aangesloten Sonos-box)
2) De DNS-server van de Connectbox reageert regelmatig niet.
3) DHCP-reserveringen opbv MAC-adressen verdwijnen na powerloss
4) Je kunt de DNS-server die via DHCP aan devices in je netwerk wordt toegewezen niet wijzigen in de Connect box. Is niet eens een bug, maar een missende feature.
5) latency spikes / jitter problemen, vooral heel vervelend bij UDP verkeer zoals bij DNS-resolving (algemeen probleem door Puma6/7 chip)
6) DHCP pagina reageert langzaam of helemaal niet.
7) 6in4 tunnel (=proto 41) verkeer wordt (tergend) langzaam verwerkt.
😎 port forwards werken niet. Arris geeft open weer, port scans geven closed en cams extern niet te benaderen.
9) spontaan overschakelen naar UPC en weer terug naar Ziggo gezien de blauwe kleuren en UPC logo in linker bovenhoek.
10) Reactie op favicon is geen 404 maar een 302, en daarom encryptiefoutmeldingen bij reverse proxy


11) Ziggo kan het modem niet benaderen cq. uitlezen op geen enkele manier.
(modem gewoon online)
bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5447Posts
  • 198Oplossingen
  • 3312Likes
#6 heeft een fout die op ongeveer iedere pagina voorkomt in het modem. Iedere button of selectie box lijkt een fout te genereren. Op de DHCP komen 177 van die fouten voor. Na de laatste melding kan ik de pagina gewoon instellen. Duurt wel iets langer dan 2 minuten. Zou toch zo opgelost moeten zijn.


De WIFI pagina met ook best wel veel instellingen heeft maar 5 van dit soort fouten en reageert gewoon snel.

Iedereen met FF kan die pagina's checken. De ontwikkelaars toch ook zou ik zeggen.

Bij nader inzien lijkt de delay te komen door het maken van het overzicht van aangesloten apparaten. Na de meldingen komen mijn apparaten te voorschijn.

Gebruik je geen DHCP dan zal die lijst leegblijven denk ik en merk je geen vertraging bij openen. Ik ben niet zo'n netwerk specialist. Ik zie een draaiend wieltje in dat window wanneer de meldingen komen. Zou daarom zomaar iets met elkaar te maken kunnen hebben
Jbr67
Topicstarter
Level 11
  • 528Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
efok wrote:
Het 1e punt is dacht ik meer een Sonos-bug, die Sonos weigert fixen.........iets met STP implementatie geloof ik, waardoor er nework loops en broadcast storms ontstaan, zeker niet uniek voor de Arris, maar ik weet het niet exact.

efok
Echt niet. Arris CB FILTERT stp pakketten (ten onrechte) weg ...hetgeen neer komt op weggooien van BPDU pakketten...

Kijk hier maar eens naar:
https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/sonos-and-the-spanning-tree-protocol-16973

Netwerk loops is inderdaad het resultaat.. dat is puur en alleen het gevolg van de wijze waarop de CB filtert...
Jbr67
Topicstarter
Level 11
  • 528Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
harm62 wrote:

11) Ziggo kan het modem niet benaderen cq. uitlezen op geen enkele manier.
(modem gewoon online)


We hebben er weer een:
12) Uitgifte van IPV6-DNS servers is niet uit te zetten , ook niet na omschakelen naar Stateless IPv6 (is eigenlijk geen bug, maar missende feature)
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/ipv6-uitschakelen-op-de-connectbox-43509#post43...

Hoeveel problems zouden we eigenlijk moeten melden voordat Ziggo ook inziet dat dit een hopeloos product is?

Ciao,
Jbr
efok

Level 17
  • 4083Posts
  • 221Oplossingen
  • 1622Likes
Jbr67 wrote:

efok wrote:
Het 1e punt is dacht ik meer een Sonos-bug, die Sonos weigert fixen.........iets met STP implementatie geloof ik, waardoor er nework loops en broadcast storms ontstaan, zeker niet uniek voor de Arris, maar ik weet het niet exact.
efok
Echt niet. Arris CB FILTERT stp pakketten (ten onrechte) weg ...hetgeen neer komt op weggooien van BPDU pakketten...

Kijk hier maar eens naar:https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/sonos-and-the-spanning-tree-protocol-16973
Netwerk loops is inderdaad het resultaat.. dat is puur en alleen het gevolg van de wijze waarop de CB filtert...


Tja,

Sonos gebruikt STP, wat in 2001 al is vervangen door rapid STP....... Dit zou backwards compatible moeten zijn in elk geval. Of de Arris de BDPU pakket "wegfiltert" weet ik niet. Ik heb geen Sonos en en geen Arris. Iemand die hier meer licht op weet te schijnen mag het zeggen, maar de arris is zeker niet het enige device wat moeite heeft met het sonos netwerk:
https://support.sonos.com/s/article/41?language=en_US
Jbr67
Topicstarter
Level 11
  • 528Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
efok wrote:
Tja, Sonos gebruikt STP, wat in 2001 al is vervangen door rapid STP....... Dit zou backwards compatible moeten zijn in elk geval. Of de Arris de BDPU pakket "wegfiltert" weet ik niet. Ik heb geen Sonos en en geen Arris. Iemand die hier meer licht op weet te schijnen mag het zeggen, maar de arris is zeker niet het enige device wat moeite heeft met het sonos netwerk: https://support.sonos.com/s/article/41?language=en_US


Hallo efok
Klopt dat RSTP de opvolger is, en die is veel beter (zeker qua tijd die het duurt om paden af te blocken). Effe muggenziften: vervangen is niet helemaal het juiste woord vind ik.. in 2001 is het officieel gereleased als opvolger.. dan duurt het nog wel voordat alle partijen het in hun software opnemen.

Hoe dan ook: de CB moet van "met z'n poten" van BDPU messages afblijven en die gewoon netjes doorzetten.. of het nou die van STP of RSTP zijn.

In die lijst is het merendeel van de incompatibiliteit niet gerelateerd aan STP of RSTP.

Ik heb ook geen Sonos en Arris CB, noch aandelen in een van beide bedrijven. 🙂

Ciao,
Jbr
mkpop

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Probleem 5 met de ping spikes veroorzaakt door puma6 chipset kon ik toen alleen oplossen met een ander type modem. Kostte heel veel moeite om dit op te lossen want er werd eerst allemaal andere zaken geprobeerd. Sommige spellen zijn daar heel gevoelig voor die nog gebruik maken van UDP of zelfs niet meer speelbaar.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
13, IPv6 Router Advertisements maken de batterij van een mobiel apparaat opvallend sneller leeg; de hoge frequentie daarvan, is niet te wijzigen bij DHCPv6 en vertoonde intervalwaarde klopt niet.
Zie:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/batterij-mobile-devices-sneller-leeg-na-plaatsen-c...
.Voorzover bekend van toepassing op Arris met IPv6 Dual Stack Firmware.
Verwachting: komt ook voor bij IPv6 DS-Lite.
Workarounds.
efok

Level 17
  • 4083Posts
  • 221Oplossingen
  • 1622Likes
Er is al vaak gezegd dat het een wanproduct is, maar de issues stapelen zich hier flink op..........Man man man
Werk aan de winkel........
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Ik las ook nog ergens dat het gebruiken van MAC adres blokkering in combinatie met tijden tot problemen leiden. Knap testwerk van Ziggo/LGI...
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Klopt. Zie bv:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/connectbox-mac-filter-op-tijden-schakelt-na-ins...
Doet raar en functionaliteit te beperkt.
Afblijven ............

of uit Firmware verwijderen als feature.
Voor een simpel basiskastje hoeft dit er m.i ook niet te zijn. Is veel te lastig voor het ontwikkel- resp onderhoudsteam dat kennelijk wordt gebruikt. Ongelooflijk eigenlijk.

Maar bv wel DNS Servers kunnen instellen bij DHCP.
En Subnet vrij kunnen wijzigen. Dwz niet alleen het derde octet, dat soms aanleiding geeft tot rare problemen. Ihb als je 192.168.0.0/24 nodig hebt.
Op 0 in het derde octet wordt kennelijk niet goed genoeg gerekend.
harm62

Level 1
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Nadat het niet mogelijk was om vanuit Ziggo in mijn modem te kijken, dit eens gevraagd aan het twitter webcare. En wat denk je, ja hoor, staat netjes online.

Ik ben los, resultaat: nog steeds geen cams kunnen kijken vanuit de wereld.
Te triest ......
bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5447Posts
  • 198Oplossingen
  • 3312Likes
harm62 wrote:
Nadat het niet mogelijk was om vanuit Ziggo in mijn modem te kijken, dit eens gevraagd aan het twitter webcare. En wat denk je, ja hoor, staat netjes online.

Ik ben los, resultaat: nog steeds geen cams kunnen kijken vanuit de wereld.
Te triest ......

Heb je een link om te testen. Als het de "cams" zijn die ik ook wel eens via een website geprobeerd heb dan doen de meeste het ook niet
harm62

Level 1
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
bloemen64 wrote:

harm62 wrote:
Nadat het niet mogelijk was om vanuit Ziggo in mijn modem te kijken, dit eens gevraagd aan het twitter webcare. En wat denk je, ja hoor, staat netjes online.

Ik ben los, resultaat: nog steeds geen cams kunnen kijken vanuit de wereld.
Te triest ......
Heb je een link om te testen. Als het de "cams" zijn die ik ook wel eens via een website geprobeerd heb dan doen de meeste het ook niet


Hmm. Een link openbaar naar mijn cameras. Dat lijkt me een top idee!

NOT

Status: onveranderd, wel inmiddels 100euro restitutie omdat eea niet werkt ( mss idee voor jullie)
permanente korting van 20% is de volgende stap.
Het is een product wat deels werkt en hier oor hoef je niet het volle pond te betalen.
Daar is al genoeg jurisprudentie over.

We blijven updaten en zoeken naar de oplossing!

ps: zet dit topic ook uit in andere topics, hoe meer zielen hoe meer vreugd
Jbr67
Topicstarter
Level 11
  • 528Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
hanh wrote:
13, IPv6 Router Advertisements maken de batterij van een mobiel apparaat opvallend sneller leeg; de hoge frequentie daarvan, is niet te wijzigen bij DHCPv6 en vertoonde intervalwaarde klopt niet.
Zie:https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/batterij-mobile-devices-sneller-leeg-na-plaatsen-c....Voorzover bekend van toepassing op Arris met IPv6 Dual Stack Firmware.
Verwachting: komt ook voor bij IPv6 DS-Lite.
Workarounds.


En inmiddels 14. Nog even en we zitten op 3 handen vol.
14) Bug: IPv6-firewall rules worden niet automatisch aangepast bij (automatische) IPv6-range verandering

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ipv6-firewall-regels-arris-connectbox-37063
Jbr67
Topicstarter
Level 11
  • 528Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
Even weer een nieuw, opgeschoond, overzicht....
1) Op een Arris-box werken Sonos-speakers NIET, in ieder geval in de situatie met twee Sonos-spreakers bedraad aangesloten (en soms ook bij 1 aangesloten Sonos-box)
2) De DNS-server van de Connectbox reageert regelmatig niet.
3) DHCP-reserveringen opbv MAC-adressen verdwijnen na powerloss
4) Je kunt de DNS-server die via DHCP aan devices in je netwerk wordt toegewezen niet wijzigen in de Connect box. Is niet eens een bug, maar een missende feature.
5) latency spikes / jitter problemen, vooral heel vervelend bij UDP verkeer zoals bij DNS-resolving (algemeen probleem door Puma6/7 chip)
6) DHCP pagina reageert langzaam of helemaal niet.
7) 6in4 tunnel (=proto 41) verkeer wordt (tergend) langzaam verwerkt.
😎 port forwards werken niet. Arris geeft open weer, port scans geven closed en cams extern niet te benaderen.
9) spontaan overschakelen naar UPC en weer terug naar Ziggo gezien de blauwe kleuren en UPC logo in linker bovenhoek.
10) Reactie op favicon is geen 404 maar een 302, en daarom encryptiefoutmeldingen bij reverse proxy
11) Ziggo kan het modem niet benaderen cq. uitlezen op geen enkele manier.(modem gewoon online)
12) Uitgifte van IPV6-DNS servers is niet uit te zetten , ook niet na omschakelen naar Stateless IPv6 (is eigenlijk geen bug, maar missende feature)
13) IPv6 Router Advertisements maken de batterij van een mobiel apparaat opvallend sneller leeg; de hoge frequentie daarva is niet te wijzigen bij DHCPv6 en vertoonde intervalwaarde klopt niet.
14) IPv6-firewall rules worden niet automatisch aangepast bij (automatische) IPv6-range verandering

Ik vraag me of als er een APK voor modem/routers zou zijn of dit modem dan goedgekeurd zou worden.....

Ciao,
Jbr67
bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5447Posts
  • 198Oplossingen
  • 3312Likes
harm62 ik dacht dat je cams vanover de wereld wilt kijken. Je wilt je eigen camera bekijken. Dat werkt bij mij via de portforwarding. Daar zijn enige issues mee. Het kan werken. Ik heb daar ook mee lopen rommelen.

Werkt het niet dan is dat vervelend.
Ik weet wel dat je een hoop port checkers en dergelijke ook niet kunt vertrouwen.

Soms moet je een regel een paar keer toevoegen voordat de CB dat ook werkelijk doet. En veel geduld hebben sommige instellingen nemen veel tijd om aangepast te worden.

Over port forwarding gaan andere topics. Als het daarmee niet lukt dan is Ziggo of een moderator aanzet.
harm62

Level 1
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Laatste update, ziggo is aan zet.
Ruime compensatie ontvangen voor ongemak het komende half jaar.
Tijd genoeg hoop ik om de connectbox grondig aan te herzien.

Alle informatie ligt bij de technische dienst en die hebben tijd nodig om het aan te pakken. (Terecht)

tot nu toe een nette afhandeling van Ziggo.