Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
hanh wrote:Oftewel, er is dus nu pas een storingsmelding gestart.harm62
Je vergist je. Al deze problemen zijn in de loop der tijd door Community Mods, ihb Mark Ziggo, met Tickets doorgepeeld aan de ontwikkelaars van de Firmware.
Zie diverse Topics over issues.
Jbr67 wrote:
Even een nieuw, opgeschoond, overzicht....1) Op een Arris-box werken Sonos-speakers NIET, in ieder geval in de situatie met twee Sonos-spreakers bedraad aangesloten (en soms ook bij 1 aangesloten Sonos-box)
2) De DNS-server van de Connectbox reageert regelmatig niet.
3) DHCP-reserveringen opbv MAC-adressen verdwijnen na powerloss
4) Je kunt de DNS-server die via DHCP aan devices in je netwerk wordt toegewezen niet wijzigen in de Connect box. Is niet eens een bug, maar een missende feature.
5) latency spikes / jitter problemen, vooral heel vervelend bij UDP verkeer zoals bij DNS-resolving (algemeen probleem door Puma6/7 chip)
6) DHCP pagina reageert langzaam of helemaal niet.
7) 6in4 tunnel (=proto 41) verkeer wordt (tergend) langzaam verwerkt.
😎 port forwards werken niet. Arris geeft open weer, port scans geven closed en cams extern niet te benaderen.
9) spontaan overschakelen naar UPC en weer terug naar Ziggo gezien de blauwe kleuren en UPC logo in linker bovenhoek.
10) Reactie op favicon is geen 404 maar een 302, en daarom encryptiefoutmeldingen bij reverse proxy
efok wrote:
Het 1e punt is dacht ik meer een Sonos-bug, die Sonos weigert fixen.........iets met STP implementatie geloof ik, waardoor er nework loops en broadcast storms ontstaan, zeker niet uniek voor de Arris, maar ik weet het niet exact.
harm62 wrote:
11) Ziggo kan het modem niet benaderen cq. uitlezen op geen enkele manier.
(modem gewoon online)
Jbr67 wrote:efok wrote:efok
Het 1e punt is dacht ik meer een Sonos-bug, die Sonos weigert fixen.........iets met STP implementatie geloof ik, waardoor er nework loops en broadcast storms ontstaan, zeker niet uniek voor de Arris, maar ik weet het niet exact.
Echt niet. Arris CB FILTERT stp pakketten (ten onrechte) weg ...hetgeen neer komt op weggooien van BPDU pakketten...
Kijk hier maar eens naar:https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/sonos-and-the-spanning-tree-protocol-16973
Netwerk loops is inderdaad het resultaat.. dat is puur en alleen het gevolg van de wijze waarop de CB filtert...
efok wrote:
Tja, Sonos gebruikt STP, wat in 2001 al is vervangen door rapid STP....... Dit zou backwards compatible moeten zijn in elk geval. Of de Arris de BDPU pakket "wegfiltert" weet ik niet. Ik heb geen Sonos en en geen Arris. Iemand die hier meer licht op weet te schijnen mag het zeggen, maar de arris is zeker niet het enige device wat moeite heeft met het sonos netwerk: https://support.sonos.com/s/article/41?language=en_US
harm62 wrote:
Nadat het niet mogelijk was om vanuit Ziggo in mijn modem te kijken, dit eens gevraagd aan het twitter webcare. En wat denk je, ja hoor, staat netjes online.
Ik ben los, resultaat: nog steeds geen cams kunnen kijken vanuit de wereld.
Te triest ......
bloemen64 wrote:harm62 wrote:Heb je een link om te testen. Als het de "cams" zijn die ik ook wel eens via een website geprobeerd heb dan doen de meeste het ook niet
Nadat het niet mogelijk was om vanuit Ziggo in mijn modem te kijken, dit eens gevraagd aan het twitter webcare. En wat denk je, ja hoor, staat netjes online.
Ik ben los, resultaat: nog steeds geen cams kunnen kijken vanuit de wereld.
Te triest ......
hanh wrote:
13, IPv6 Router Advertisements maken de batterij van een mobiel apparaat opvallend sneller leeg; de hoge frequentie daarvan, is niet te wijzigen bij DHCPv6 en vertoonde intervalwaarde klopt niet.
Zie:https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/batterij-mobile-devices-sneller-leeg-na-plaatsen-c....Voorzover bekend van toepassing op Arris met IPv6 Dual Stack Firmware.
Verwachting: komt ook voor bij IPv6 DS-Lite.
Workarounds.
- https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/batterij-mobile-devices-sneller-leeg-na-plaatsen-c...
- of overstap naar IPv4 Firmware.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.