Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Jbr67 wrote:
Er komen de laatste tijd veel topics geopend over problemen met de Arris-connectbox.
Hierbij een verzamentopic. Mocht je een Arris-connectbox hebben , en mocht je problemen ervaren .. kijk dan eerste even naar dit lijstje voordat je je helemaal lam zoekt/uitprobeert. Wellicht een sticky item van maken @moderaters?
Bekende Arris problemen:1) Op een Arris-box werken Sonos-speakers NIET, in ieder geval in de situatie met twee Sonos-spreakers bedraad aangesloten (en soms ook bij 1 aangesloten Sonos-box)
Status : in onderzoek
- https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/sonos-arris-connect-box-en-cisco-epc3925-crashen-door-bekabelde-sonos-apparaten-in-thuisnetwerk-25182
- https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/arris-router-omwisselen-met-compal-router-374732) De DNS-server van de Connectbox reageert regelmatig niet.
Status: confirmed, maar geen prio ivm workarounds ... ahem
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/internetverbinding-valt-regelmatig-weg-dns-probleem-op-arris-connectbox-35654/index2.html3) DHCP-reserveringen opbv MAC-adressen verdwijnen na powerloss
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/arris-modem-houdt-gereserveerde-ip-adressen-niet-vast-346974) Je kunt de DNS-server die via DHCP aan devices in je netwerk wordt toegewezen niet wijzigen in de Connect box. Is niet eens een bug, maar een missende feature.
https://community.ziggo.nl/community-archief-226/dns-instellen-208795) latency spikes / jitter problemen, vooral heel vervelend bij UDP verkeer zoals bij DNS-resolving (algemeen probleem door Puma6/7 chip)
https://tweakers.net/nieuws/125219/ziggo-brengt-patch-uit-voor-gedeeltelijk-oplossen-packet-loss-connect-box.html
Eerlijk gezegd weet ik niet op dit probleem (nummer 5) nog echt speelt... iemand hier?
Mocht iemand anders nog meer problemen kennen, dan even quoten, doornummeren en ook heel graag een link/URL toevoegen!
harm62 wrote:
DHCP pagina zijn stukjes Engels.
Maar!
ben dus blijkbaar niet de enige met problemen.
Waar zijn de moderators die dit door kunnen schuiven naar ziggo?
Jbr67 wrote:Jbr67 wrote:En inmiddels dus ook deze:6) DHCP pagina reageert langzaam of helemaal niet.
Er komen de laatste tijd veel topics geopend over problemen met de Arris-connectbox.
Hierbij een verzamentopic. Mocht je een Arris-connectbox hebben , en mocht je problemen ervaren .. kijk dan eerste even naar dit lijstje voordat je je helemaal lam zoekt/uitprobeert. Wellicht een sticky item van maken @moderaters?
Bekende Arris problemen:1) Op een Arris-box werken Sonos-speakers NIET, in ieder geval in de situatie met twee Sonos-spreakers bedraad aangesloten (en soms ook bij 1 aangesloten Sonos-box)
Status : in onderzoek
- https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/sonos-arris-connect-box-en-cisco-epc3925-crashen-door-bekabelde-sonos-apparaten-in-thuisnetwerk-25182
- https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/arris-router-omwisselen-met-compal-router-374732) De DNS-server van de Connectbox reageert regelmatig niet.
Status: confirmed, maar geen prio ivm workarounds ... ahem
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/internetverbinding-valt-regelmatig-weg-dns-probleem-op-arris-connectbox-35654/index2.html3) DHCP-reserveringen opbv MAC-adressen verdwijnen na powerloss
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/arris-modem-houdt-gereserveerde-ip-adressen-niet-vast-346974) Je kunt de DNS-server die via DHCP aan devices in je netwerk wordt toegewezen niet wijzigen in de Connect box. Is niet eens een bug, maar een missende feature.
https://community.ziggo.nl/community-archief-226/dns-instellen-208795) latency spikes / jitter problemen, vooral heel vervelend bij UDP verkeer zoals bij DNS-resolving (algemeen probleem door Puma6/7 chip)
https://tweakers.net/nieuws/125219/ziggo-brengt-patch-uit-voor-gedeeltelijk-oplossen-packet-loss-connect-box.html
Eerlijk gezegd weet ik niet op dit probleem (nummer 5) nog echt speelt... iemand hier?
Mocht iemand anders nog meer problemen kennen, dan even quoten, doornummeren en ook heel graag een link/URL toevoegen!
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/interface-pagina-connectbox-arris-tg2492lg-geeft-p...Status: confirmed, oplossing zou in juli komen (ahem)
Ik vraag me dan af: zou er een kwaliteitsmedewerker zijn bij Ziggo? Als je kijkt naar bovenstaande lijst, dan is het beschamend, intriest maar vooral ook helemaal niet nodig. Er zijn zoveel goede modem/routers in de markt verkrijgbaar met goede chipsets, goede en stabiele firmwares en dat tegen een prima prijs. Waarom blijft Ziggo, ten koste van bijna alles, dit brakke produkt uitrollen...... het is gewoon een dikke vinger naar je klanten.
Ik moet opeens denken aan die Ziggo Go reclame met die huilende moeder en dochter op de camping. Ik denk dat ze helemaal geen tv kijken, maar dit forum lezen...
Jbr67 wrote:Jbr67 wrote:En nog een!7) 6in4 tunnel (=proto 41) verkeer wordt (tergend) langzaam verwerkt.Jbr67 wrote:En inmiddels dus ook deze:6) DHCP pagina reageert langzaam of helemaal niet.
Er komen de laatste tijd veel topics geopend over problemen met de Arris-connectbox.
Hierbij een verzamentopic. Mocht je een Arris-connectbox hebben , en mocht je problemen ervaren .. kijk dan eerste even naar dit lijstje voordat je je helemaal lam zoekt/uitprobeert. Wellicht een sticky item van maken @moderaters?
Bekende Arris problemen:1) Op een Arris-box werken Sonos-speakers NIET, in ieder geval in de situatie met twee Sonos-spreakers bedraad aangesloten (en soms ook bij 1 aangesloten Sonos-box)
Status : in onderzoek
- https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/sonos-arris-connect-box-en-cisco-epc3925-crashen-door-bekabelde-sonos-apparaten-in-thuisnetwerk-25182
- https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/arris-router-omwisselen-met-compal-router-374732) De DNS-server van de Connectbox reageert regelmatig niet.
Status: confirmed, maar geen prio ivm workarounds ... ahem
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/internetverbinding-valt-regelmatig-weg-dns-probleem-op-arris-connectbox-35654/index2.html3) DHCP-reserveringen opbv MAC-adressen verdwijnen na powerloss
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/arris-modem-houdt-gereserveerde-ip-adressen-niet-vast-346974) Je kunt de DNS-server die via DHCP aan devices in je netwerk wordt toegewezen niet wijzigen in de Connect box. Is niet eens een bug, maar een missende feature.
https://community.ziggo.nl/community-archief-226/dns-instellen-208795) latency spikes / jitter problemen, vooral heel vervelend bij UDP verkeer zoals bij DNS-resolving (algemeen probleem door Puma6/7 chip)
https://tweakers.net/nieuws/125219/ziggo-brengt-patch-uit-voor-gedeeltelijk-oplossen-packet-loss-connect-box.html
Eerlijk gezegd weet ik niet op dit probleem (nummer 5) nog echt speelt... iemand hier?
Mocht iemand anders nog meer problemen kennen, dan even quoten, doornummeren en ook heel graag een link/URL toevoegen!
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/interface-pagina-connectbox-arris-tg2492lg-geeft-p...Status: confirmed, oplossing zou in juli komen (ahem)
Ik vraag me dan af: zou er een kwaliteitsmedewerker zijn bij Ziggo? Als je kijkt naar bovenstaande lijst, dan is het beschamend, intriest maar vooral ook helemaal niet nodig. Er zijn zoveel goede modem/routers in de markt verkrijgbaar met goede chipsets, goede en stabiele firmwares en dat tegen een prima prijs. Waarom blijft Ziggo, ten koste van bijna alles, dit brakke produkt uitrollen...... het is gewoon een dikke vinger naar je klanten.
Ik moet opeens denken aan die Ziggo Go reclame met die huilende moeder en dochter op de camping. Ik denk dat ze helemaal geen tv kijken, maar dit forum lezen...
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ipv6-tunnel-langzaam-naar-overstap-connect-box-408...
Be rt wrote:
bloemen64 schreef: "Denk dat deze dhcp pagina ook wel op de bug lijst kan."
Die staat er in vette letters op, heb ik ergens gelezen en er komt een update hiervoor.
Hier opende de DHCP pagina volledig na 95 seconden, wijzigingen geplaatst en op Opslaan klikken en dan weer 95 seconden wachten.
Enz.
Be rt wrote:
bloemen64 Het lijkt een langlopend script te zijn, althans dat geeft mijn browser aan.
In een volgend update zou dit opgelost moeten zijn, las ik ergens.
harm62 wrote:Jbr67 wrote:😎 port forwards werken niet. Arris geeft open weer, port scans geven closed en cams extern niet te benaderen.Jbr67 wrote:En nog een!7) 6in4 tunnel (=proto 41) verkeer wordt (tergend) langzaam verwerkt.Jbr67 wrote:En inmiddels dus ook deze:6) DHCP pagina reageert langzaam of helemaal niet.
Er komen de laatste tijd veel topics geopend over problemen met de Arris-connectbox.
Hierbij een verzamentopic. Mocht je een Arris-connectbox hebben , en mocht je problemen ervaren .. kijk dan eerste even naar dit lijstje voordat je je helemaal lam zoekt/uitprobeert. Wellicht een sticky item van maken @moderaters?
Bekende Arris problemen:1) Op een Arris-box werken Sonos-speakers NIET, in ieder geval in de situatie met twee Sonos-spreakers bedraad aangesloten (en soms ook bij 1 aangesloten Sonos-box)
Status : in onderzoek
- https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/sonos-arris-connect-box-en-cisco-epc3925-crashen-door-bekabelde-sonos-apparaten-in-thuisnetwerk-25182
- https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/arris-router-omwisselen-met-compal-router-374732) De DNS-server van de Connectbox reageert regelmatig niet.
Status: confirmed, maar geen prio ivm workarounds ... ahem
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/internetverbinding-valt-regelmatig-weg-dns-probleem-op-arris-connectbox-35654/index2.html3) DHCP-reserveringen opbv MAC-adressen verdwijnen na powerloss
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/arris-modem-houdt-gereserveerde-ip-adressen-niet-vast-346974) Je kunt de DNS-server die via DHCP aan devices in je netwerk wordt toegewezen niet wijzigen in de Connect box. Is niet eens een bug, maar een missende feature.
https://community.ziggo.nl/community-archief-226/dns-instellen-208795) latency spikes / jitter problemen, vooral heel vervelend bij UDP verkeer zoals bij DNS-resolving (algemeen probleem door Puma6/7 chip)
https://tweakers.net/nieuws/125219/ziggo-brengt-patch-uit-voor-gedeeltelijk-oplossen-packet-loss-connect-box.html
Eerlijk gezegd weet ik niet op dit probleem (nummer 5) nog echt speelt... iemand hier?
Mocht iemand anders nog meer problemen kennen, dan even quoten, doornummeren en ook heel graag een link/URL toevoegen!
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/interface-pagina-connectbox-arris-tg2492lg-geeft-p...Status: confirmed, oplossing zou in juli komen (ahem)
Ik vraag me dan af: zou er een kwaliteitsmedewerker zijn bij Ziggo? Als je kijkt naar bovenstaande lijst, dan is het beschamend, intriest maar vooral ook helemaal niet nodig. Er zijn zoveel goede modem/routers in de markt verkrijgbaar met goede chipsets, goede en stabiele firmwares en dat tegen een prima prijs. Waarom blijft Ziggo, ten koste van bijna alles, dit brakke produkt uitrollen...... het is gewoon een dikke vinger naar je klanten.
Ik moet opeens denken aan die Ziggo Go reclame met die huilende moeder en dochter op de camping. Ik denk dat ze helemaal geen tv kijken, maar dit forum lezen...
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ipv6-tunnel-langzaam-naar-overstap-connect-box-408...
9) spontaan overschakelen naar UPC en weer terug naar Ziggo gezien de blauwe kleuren en UPC logo in linker bovenhoek.
Screenshots bij klantenservice, bewijs is er en nu wachten op respons.......
Werking blijft onverminderd slecht.
Be rt wrote:
SVP niet alles quoten, je scrolt je gek met dezelfde tekst.:relaxed:
harm62 wrote:
Oké. In tegenstelling wat hier gesuggereerd is was bovenstaande thread NIET bekend bij de technische dienst. Net ruim een uur gesproken met deze afdeling en is er een mail met referentie naar deze thread richting de software afdeling gestuurd.
Bel vasthoudend met de klantenservice, het kost moeite maar meld de problemen intensief. Des te eerder komt de oplossing.
Niet laten afschepen maar door blijven vragen en eisen dat dit bij de technische dienst gemeld wordt.
Wordt vervolgt ....
Oftewel, er is dus nu pas een storingsmelding gestart.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.