1
Vraag
2
Reacties
Jbr67

Level 11
  • 528Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes

Overzicht Arris connetbox problemen

Er komen de laatste tijd veel topics geopend over problemen met de Arris-connectbox.
Hierbij een verzamentopic. Mocht je een Arris-connectbox hebben , en mocht je problemen ervaren .. kijk dan eerste even naar dit lijstje voordat je je helemaal lam zoekt/uitprobeert. Wellicht een sticky item van maken @moderaters?

Bekende Arris problemen:
1) Op een Arris-box werken Sonos-speakers NIET, in ieder geval in de situatie met twee Sonos-spreakers bedraad aangesloten (en soms ook bij 1 aangesloten Sonos-box)
Status : in onderzoek
- https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/sonos-arris-connect-box-en-cisco-epc3925-crashen-door-bekabelde-sonos-apparaten-in-thuisnetwerk-25182
- https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/arris-router-omwisselen-met-compal-router-37473
2) De DNS-server van de Connectbox reageert regelmatig niet.
Status: confirmed, maar geen prio ivm workarounds ... ahem
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/internetverbinding-valt-regelmatig-weg-dns-probleem-op-arris-connectbox-35654/index2.html
3) DHCP-reserveringen opbv MAC-adressen verdwijnen na powerloss
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/arris-modem-houdt-gereserveerde-ip-adressen-niet-vast-34697
4) Je kunt de DNS-server die via DHCP aan devices in je netwerk wordt toegewezen niet wijzigen in de Connect box. Is niet eens een bug, maar een missende feature.
https://community.ziggo.nl/community-archief-226/dns-instellen-20879
5) latency spikes / jitter problemen, vooral heel vervelend bij UDP verkeer zoals bij DNS-resolving (algemeen probleem door Puma6/7 chip)
https://tweakers.net/nieuws/125219/ziggo-brengt-patch-uit-voor-gedeeltelijk-oplossen-packet-loss-connect-box.html

Eerlijk gezegd weet ik niet op dit probleem (nummer 5) nog echt speelt... iemand hier?


Mocht iemand anders nog meer problemen kennen, dan even quoten, doornummeren en ook heel graag een link/URL toevoegen!
105 Reacties 105
Meldingen
Aan Uit
harm62

Level 1
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Elke verandering zal ik hier posten in de hoop dat een moderator van hier het ook gaat oppakken.

Nogmaals ingelogd en wat schetst mijn verbazing?
We zijn weer lid van Ziggo!
Layout weer als vanouds deels Nederlands en deels Engels. Das wel zo makkelijk...
Gelukkig nog steeds niet mogelijk om de pagina van DHCP instellingen te gebruiken.
Internetten en bellen lukt wel, rest niet. Zou het nu terecht zijn om ook maar een deel van de rekening te hoeven betalen?

We wachten af. (dat leer je hier wel helaas.....)

ps:
ook hier zijn ze aan het zoeken sinds 9 juni. dus als de oplossing net zo snel komt, duurt het nog wel even vrees ik.....
https://ziggoforum.nl/topics/connectbox-arris-probleem-verversen-dhcp-settings-versie-9-1-1802-613.92830/
bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5426Posts
  • 197Oplossingen
  • 3302Likes
Ik kan in de dhcp pagina komen. Eruit lukt niet. Als ik ipv4 wil aanpassen of ipv6 dan is het einde oefening. Time out en ik moet mijn window sluiten of wachten. 3x geprobeerd 3x einde window.
Daar zit iets niet lekker.

Welke pagina's zie je in het Engels?
Heb er zo geen kunnen vinden. De webpagina's worden wel in het Engels aangeroepen.
harm62

Level 1
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
DHCP pagina zijn stukjes Engels.
Maar!
ben dus blijkbaar niet de enige met problemen.

Waar zijn de moderators die dit door kunnen schuiven naar ziggo?
Bloodhoundje

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Probleem 5, hoge latency heb ik waarschijnlijk ook last van, zie mijn topic: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/meermaals-per-dag-zeer-instabiele-lijn-arris-tg242...

connectbox is hierbij zonder resultaat vervangen door dezelfde Arris, krijg a.s. vrijdag een escalatiemonteur langs om opnieuw de lijn te laten meten, eerdere metingen door een voorgaande monteur waren in orde.

Ik ben iig blij om te zien dat er een mogelijke grondslag in de FW van het modem/chipset ligt die dit kan veroorzaken :slight_smile:.
Jbr67
Topicstarter
Level 11
  • 528Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
Jbr67 wrote:
Er komen de laatste tijd veel topics geopend over problemen met de Arris-connectbox.
Hierbij een verzamentopic. Mocht je een Arris-connectbox hebben , en mocht je problemen ervaren .. kijk dan eerste even naar dit lijstje voordat je je helemaal lam zoekt/uitprobeert. Wellicht een sticky item van maken @moderaters?

Bekende Arris problemen:1) Op een Arris-box werken Sonos-speakers NIET, in ieder geval in de situatie met twee Sonos-spreakers bedraad aangesloten (en soms ook bij 1 aangesloten Sonos-box)
Status : in onderzoek
- https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/sonos-arris-connect-box-en-cisco-epc3925-crashen-door-bekabelde-sonos-apparaten-in-thuisnetwerk-25182
- https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/arris-router-omwisselen-met-compal-router-374732) De DNS-server van de Connectbox reageert regelmatig niet.
Status: confirmed, maar geen prio ivm workarounds ... ahem
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/internetverbinding-valt-regelmatig-weg-dns-probleem-op-arris-connectbox-35654/index2.html3) DHCP-reserveringen opbv MAC-adressen verdwijnen na powerloss
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/arris-modem-houdt-gereserveerde-ip-adressen-niet-vast-346974) Je kunt de DNS-server die via DHCP aan devices in je netwerk wordt toegewezen niet wijzigen in de Connect box. Is niet eens een bug, maar een missende feature.
https://community.ziggo.nl/community-archief-226/dns-instellen-208795) latency spikes / jitter problemen, vooral heel vervelend bij UDP verkeer zoals bij DNS-resolving (algemeen probleem door Puma6/7 chip)
https://tweakers.net/nieuws/125219/ziggo-brengt-patch-uit-voor-gedeeltelijk-oplossen-packet-loss-connect-box.html

Eerlijk gezegd weet ik niet op dit probleem (nummer 5) nog echt speelt... iemand hier?


Mocht iemand anders nog meer problemen kennen, dan even quoten, doornummeren en ook heel graag een link/URL toevoegen!


En inmiddels dus ook deze:
6) DHCP pagina reageert langzaam of helemaal niet.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/interface-pagina-connectbox-arris-tg2492lg-geeft-p...
Status: confirmed, oplossing zou in juli komen (ahem)

Ik vraag me dan af: zou er een kwaliteitsmedewerker zijn bij Ziggo? Als je kijkt naar bovenstaande lijst, dan is het beschamend, intriest maar vooral ook helemaal niet nodig. Er zijn zoveel goede modem/routers in de markt verkrijgbaar met goede chipsets, goede en stabiele firmwares en dat tegen een prima prijs. Waarom blijft Ziggo, ten koste van bijna alles, dit brakke produkt uitrollen...... het is gewoon een dikke vinger naar je klanten.

Ik moet opeens denken aan die Ziggo Go reclame met die huilende moeder en dochter op de camping. Ik denk dat ze helemaal geen tv kijken, maar dit forum lezen...
bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5426Posts
  • 197Oplossingen
  • 3302Likes
harm62 wrote:
DHCP pagina zijn stukjes Engels.
Maar!
ben dus blijkbaar niet de enige met problemen.

Waar zijn de moderators die dit door kunnen schuiven naar ziggo?

Denk inderdaad dat je niet de enige bent. Er zijn zoveel zaken met het modem dat ik er niet eens aan begin met melden. Het is al beter dan toen ik hem net had maar goed is anders. Wat ik wil doet het. Ping tijden en dergelijke zijn niet zo belangrijk. Ik game niet.

Ik draai geregeld de speed test en die geeft meestal mijn maximale snelheid aan.

Wil ik weten wat er aan mijn netwerk hangt dan kijk ik op de Asus die in AP mode staat. De CB is alleen een doorgeef luik voor mij.

Ik zal vanavond thuis eens kijken of ik Engelse tekst kan vinden op de DHCP pagina. Heb die wel bekeken gisteren maar niet gezien dat er Engels op te vinden was. Niet veel, anders had ik dat wel gezien.
Jbr67
Topicstarter
Level 11
  • 528Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
Jbr67 wrote:

Jbr67 wrote:
Er komen de laatste tijd veel topics geopend over problemen met de Arris-connectbox.
Hierbij een verzamentopic. Mocht je een Arris-connectbox hebben , en mocht je problemen ervaren .. kijk dan eerste even naar dit lijstje voordat je je helemaal lam zoekt/uitprobeert. Wellicht een sticky item van maken @moderaters?

Bekende Arris problemen:1) Op een Arris-box werken Sonos-speakers NIET, in ieder geval in de situatie met twee Sonos-spreakers bedraad aangesloten (en soms ook bij 1 aangesloten Sonos-box)
Status : in onderzoek
- https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/sonos-arris-connect-box-en-cisco-epc3925-crashen-door-bekabelde-sonos-apparaten-in-thuisnetwerk-25182
- https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/arris-router-omwisselen-met-compal-router-374732) De DNS-server van de Connectbox reageert regelmatig niet.
Status: confirmed, maar geen prio ivm workarounds ... ahem
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/internetverbinding-valt-regelmatig-weg-dns-probleem-op-arris-connectbox-35654/index2.html3) DHCP-reserveringen opbv MAC-adressen verdwijnen na powerloss
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/arris-modem-houdt-gereserveerde-ip-adressen-niet-vast-346974) Je kunt de DNS-server die via DHCP aan devices in je netwerk wordt toegewezen niet wijzigen in de Connect box. Is niet eens een bug, maar een missende feature.
https://community.ziggo.nl/community-archief-226/dns-instellen-208795) latency spikes / jitter problemen, vooral heel vervelend bij UDP verkeer zoals bij DNS-resolving (algemeen probleem door Puma6/7 chip)
https://tweakers.net/nieuws/125219/ziggo-brengt-patch-uit-voor-gedeeltelijk-oplossen-packet-loss-connect-box.html

Eerlijk gezegd weet ik niet op dit probleem (nummer 5) nog echt speelt... iemand hier?


Mocht iemand anders nog meer problemen kennen, dan even quoten, doornummeren en ook heel graag een link/URL toevoegen!
En inmiddels dus ook deze:6) DHCP pagina reageert langzaam of helemaal niet.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/interface-pagina-connectbox-arris-tg2492lg-geeft-p...Status: confirmed, oplossing zou in juli komen (ahem)

Ik vraag me dan af: zou er een kwaliteitsmedewerker zijn bij Ziggo? Als je kijkt naar bovenstaande lijst, dan is het beschamend, intriest maar vooral ook helemaal niet nodig. Er zijn zoveel goede modem/routers in de markt verkrijgbaar met goede chipsets, goede en stabiele firmwares en dat tegen een prima prijs. Waarom blijft Ziggo, ten koste van bijna alles, dit brakke produkt uitrollen...... het is gewoon een dikke vinger naar je klanten.

Ik moet opeens denken aan die Ziggo Go reclame met die huilende moeder en dochter op de camping. Ik denk dat ze helemaal geen tv kijken, maar dit forum lezen...


En nog een!
7) 6in4 tunnel (=proto 41) verkeer wordt (tergend) langzaam verwerkt.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ipv6-tunnel-langzaam-naar-overstap-connect-box-408...
harm62

Level 1
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Jbr67 wrote:

Jbr67 wrote:

Jbr67 wrote:
Er komen de laatste tijd veel topics geopend over problemen met de Arris-connectbox.
Hierbij een verzamentopic. Mocht je een Arris-connectbox hebben , en mocht je problemen ervaren .. kijk dan eerste even naar dit lijstje voordat je je helemaal lam zoekt/uitprobeert. Wellicht een sticky item van maken @moderaters?

Bekende Arris problemen:1) Op een Arris-box werken Sonos-speakers NIET, in ieder geval in de situatie met twee Sonos-spreakers bedraad aangesloten (en soms ook bij 1 aangesloten Sonos-box)
Status : in onderzoek
- https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/sonos-arris-connect-box-en-cisco-epc3925-crashen-door-bekabelde-sonos-apparaten-in-thuisnetwerk-25182
- https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/arris-router-omwisselen-met-compal-router-374732) De DNS-server van de Connectbox reageert regelmatig niet.
Status: confirmed, maar geen prio ivm workarounds ... ahem
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/internetverbinding-valt-regelmatig-weg-dns-probleem-op-arris-connectbox-35654/index2.html3) DHCP-reserveringen opbv MAC-adressen verdwijnen na powerloss
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/arris-modem-houdt-gereserveerde-ip-adressen-niet-vast-346974) Je kunt de DNS-server die via DHCP aan devices in je netwerk wordt toegewezen niet wijzigen in de Connect box. Is niet eens een bug, maar een missende feature.
https://community.ziggo.nl/community-archief-226/dns-instellen-208795) latency spikes / jitter problemen, vooral heel vervelend bij UDP verkeer zoals bij DNS-resolving (algemeen probleem door Puma6/7 chip)
https://tweakers.net/nieuws/125219/ziggo-brengt-patch-uit-voor-gedeeltelijk-oplossen-packet-loss-connect-box.html

Eerlijk gezegd weet ik niet op dit probleem (nummer 5) nog echt speelt... iemand hier?


Mocht iemand anders nog meer problemen kennen, dan even quoten, doornummeren en ook heel graag een link/URL toevoegen!
En inmiddels dus ook deze:6) DHCP pagina reageert langzaam of helemaal niet.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/interface-pagina-connectbox-arris-tg2492lg-geeft-p...Status: confirmed, oplossing zou in juli komen (ahem)

Ik vraag me dan af: zou er een kwaliteitsmedewerker zijn bij Ziggo? Als je kijkt naar bovenstaande lijst, dan is het beschamend, intriest maar vooral ook helemaal niet nodig. Er zijn zoveel goede modem/routers in de markt verkrijgbaar met goede chipsets, goede en stabiele firmwares en dat tegen een prima prijs. Waarom blijft Ziggo, ten koste van bijna alles, dit brakke produkt uitrollen...... het is gewoon een dikke vinger naar je klanten.

Ik moet opeens denken aan die Ziggo Go reclame met die huilende moeder en dochter op de camping. Ik denk dat ze helemaal geen tv kijken, maar dit forum lezen...
En nog een!7) 6in4 tunnel (=proto 41) verkeer wordt (tergend) langzaam verwerkt.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ipv6-tunnel-langzaam-naar-overstap-connect-box-408...

😎 port forwards werken niet. Arris geeft open weer, port scans geven closed en cams extern niet te benaderen.


9) spontaan overschakelen naar UPC en weer terug naar Ziggo gezien de blauwe kleuren en UPC logo in linker bovenhoek.
Screenshots bij klantenservice, bewijs is er en nu wachten op respons.......
Werking blijft onverminderd slecht.
bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5426Posts
  • 197Oplossingen
  • 3302Likes
harm62 ik wilde een screenshot maken van de pagina's op mijn laptop. Zodra ik de dhcp pagina open is het over met IE, FF & Chrome browser. Ik heb op mijn telefoon de hele pagina kunnen door scrollen en zie inderdaad enige niet vertaalde engelse woorden. Hoort niet maar ik denk dat er meer hapert, letterlijk, aan de pagina's. Ik kan er helemaal niets mee. Op mijn telefoon kan ik nog scrollen. Maar dat komt door Android denk ik. Die heeft het hele scherm gebufferd. Ik zie geen scrollbar in ieder geval.
Denk dat deze dhcp pagina ook wel op de bug lijst kan. Doet niet anders dan hangen en logt je dan uit. De vergeten Engelse woorden kunnen dan ook aangepast worden.

Het goede nieuws is dat de Diagnose geen fouten vind. 100% goed. Mijn vertrouwen is er echter niet door gestegen.

't is bijna Augustus. De software update zal zo wel een keer uitgerold worden. Dan kijk ik wel weer.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78712Posts
  • 5318Oplossingen
  • 23503Likes
bloemen64 schreef: "Denk dat deze dhcp pagina ook wel op de bug lijst kan."

Die staat er in vette letters op, heb ik ergens gelezen en er komt een update hiervoor.

Hier opende de DHCP pagina volledig na 95 seconden, wijzigingen geplaatst en op Opslaan klikken en dan weer 95 seconden wachten.
Enz.
bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5426Posts
  • 197Oplossingen
  • 3302Likes
Be rt wrote:
bloemen64 schreef: "Denk dat deze dhcp pagina ook wel op de bug lijst kan."

Die staat er in vette letters op, heb ik ergens gelezen en er komt een update hiervoor.

Hier opende de DHCP pagina volledig na 95 seconden, wijzigingen geplaatst en op Opslaan klikken en dan weer 95 seconden wachten.
Enz.

Ik zie hem staan. Nummer 6.
Ik zal eens op "wachten" klikken ipv "sluiten" en dan proberen iets te veranderen. Lijkt wel een time-out die op 90 sec staat. Zoveel geduld heb ik meestal niet om daarop te wachten.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78712Posts
  • 5318Oplossingen
  • 23503Likes
bloemen64 Het lijkt een langlopend script te zijn, althans dat geeft mijn browser aan.
In een volgend update zou dit opgelost moeten zijn, las ik ergens.
bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5426Posts
  • 197Oplossingen
  • 3302Likes
Be rt wrote:
bloemen64 Het lijkt een langlopend script te zijn, althans dat geeft mijn browser aan.
In een volgend update zou dit opgelost moeten zijn, las ik ergens.

Klopt. Dat topic loopt hier: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/interface-pagina-connectbox-arris-tg2492lg-geeft-problemen-op-dhcp-pagina-40148/index8.html#post438286

Wachten op Arris dus. Onderwerp is hier dubbel nu. Kan op de buglijst. Maar discussie in andere topic.
Jbr67
Topicstarter
Level 11
  • 528Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
harm62 wrote:

Jbr67 wrote:

Jbr67 wrote:

Jbr67 wrote:
Er komen de laatste tijd veel topics geopend over problemen met de Arris-connectbox.
Hierbij een verzamentopic. Mocht je een Arris-connectbox hebben , en mocht je problemen ervaren .. kijk dan eerste even naar dit lijstje voordat je je helemaal lam zoekt/uitprobeert. Wellicht een sticky item van maken @moderaters?

Bekende Arris problemen:1) Op een Arris-box werken Sonos-speakers NIET, in ieder geval in de situatie met twee Sonos-spreakers bedraad aangesloten (en soms ook bij 1 aangesloten Sonos-box)
Status : in onderzoek
- https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/sonos-arris-connect-box-en-cisco-epc3925-crashen-door-bekabelde-sonos-apparaten-in-thuisnetwerk-25182
- https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/arris-router-omwisselen-met-compal-router-374732) De DNS-server van de Connectbox reageert regelmatig niet.
Status: confirmed, maar geen prio ivm workarounds ... ahem
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/internetverbinding-valt-regelmatig-weg-dns-probleem-op-arris-connectbox-35654/index2.html3) DHCP-reserveringen opbv MAC-adressen verdwijnen na powerloss
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/arris-modem-houdt-gereserveerde-ip-adressen-niet-vast-346974) Je kunt de DNS-server die via DHCP aan devices in je netwerk wordt toegewezen niet wijzigen in de Connect box. Is niet eens een bug, maar een missende feature.
https://community.ziggo.nl/community-archief-226/dns-instellen-208795) latency spikes / jitter problemen, vooral heel vervelend bij UDP verkeer zoals bij DNS-resolving (algemeen probleem door Puma6/7 chip)
https://tweakers.net/nieuws/125219/ziggo-brengt-patch-uit-voor-gedeeltelijk-oplossen-packet-loss-connect-box.html

Eerlijk gezegd weet ik niet op dit probleem (nummer 5) nog echt speelt... iemand hier?


Mocht iemand anders nog meer problemen kennen, dan even quoten, doornummeren en ook heel graag een link/URL toevoegen!
En inmiddels dus ook deze:6) DHCP pagina reageert langzaam of helemaal niet.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/interface-pagina-connectbox-arris-tg2492lg-geeft-p...Status: confirmed, oplossing zou in juli komen (ahem)

Ik vraag me dan af: zou er een kwaliteitsmedewerker zijn bij Ziggo? Als je kijkt naar bovenstaande lijst, dan is het beschamend, intriest maar vooral ook helemaal niet nodig. Er zijn zoveel goede modem/routers in de markt verkrijgbaar met goede chipsets, goede en stabiele firmwares en dat tegen een prima prijs. Waarom blijft Ziggo, ten koste van bijna alles, dit brakke produkt uitrollen...... het is gewoon een dikke vinger naar je klanten.

Ik moet opeens denken aan die Ziggo Go reclame met die huilende moeder en dochter op de camping. Ik denk dat ze helemaal geen tv kijken, maar dit forum lezen...
En nog een!7) 6in4 tunnel (=proto 41) verkeer wordt (tergend) langzaam verwerkt.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ipv6-tunnel-langzaam-naar-overstap-connect-box-408...
😎 port forwards werken niet. Arris geeft open weer, port scans geven closed en cams extern niet te benaderen.

9) spontaan overschakelen naar UPC en weer terug naar Ziggo gezien de blauwe kleuren en UPC logo in linker bovenhoek.
Screenshots bij klantenservice, bewijs is er en nu wachten op respons.......
Werking blijft onverminderd slecht.



Inmiddels in de dubbele cijfers!
10) Reactie op favicon is geen 404 maar een 302, en daarom encryptiefoutmeldingen bij reverse proxy
Zie hier:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/connectbox-geeft-verkeerd-antwoord-voor-favicon...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78712Posts
  • 5318Oplossingen
  • 23503Likes
SVP niet alles quoten, je scrolt je gek met dezelfde tekst.:relaxed:
Jbr67
Topicstarter
Level 11
  • 528Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
Be rt wrote:
SVP niet alles quoten, je scrolt je gek met dezelfde tekst.:relaxed:


Check, goede tip. Ik zal een opgeruimd lijstje maken..... (jammer dat je maar een beperkte ijd kunt editen).
Jbr67
Topicstarter
Level 11
  • 528Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
Even een nieuw, opgeschoond, overzicht....
1) Op een Arris-box werken Sonos-speakers NIET, in ieder geval in de situatie met twee Sonos-spreakers bedraad aangesloten (en soms ook bij 1 aangesloten Sonos-box)
2) De DNS-server van de Connectbox reageert regelmatig niet.
3) DHCP-reserveringen opbv MAC-adressen verdwijnen na powerloss
4) Je kunt de DNS-server die via DHCP aan devices in je netwerk wordt toegewezen niet wijzigen in de Connect box. Is niet eens een bug, maar een missende feature.
5) latency spikes / jitter problemen, vooral heel vervelend bij UDP verkeer zoals bij DNS-resolving (algemeen probleem door Puma6/7 chip)
6) DHCP pagina reageert langzaam of helemaal niet.
7) 6in4 tunnel (=proto 41) verkeer wordt (tergend) langzaam verwerkt.
😎 port forwards werken niet. Arris geeft open weer, port scans geven closed en cams extern niet te benaderen.
9) spontaan overschakelen naar UPC en weer terug naar Ziggo gezien de blauwe kleuren en UPC logo in linker bovenhoek.
10) Reactie op favicon is geen 404 maar een 302, en daarom encryptiefoutmeldingen bij reverse proxy
harm62

Level 1
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Oké. In tegenstelling wat hier gesuggereerd is was bovenstaande thread NIET bekend bij de technische dienst. Net ruim een uur gesproken met deze afdeling en is er een mail met referentie naar deze thread richting de software afdeling gestuurd.

Oftewel, er is dus nu pas een storingsmelding gestart.

Bel vasthoudend met de klantenservice, het kost moeite maar meld de problemen intensief. Des te eerder komt de oplossing.

Niet laten afschepen maar door blijven vragen en eisen dat dit bij de technische dienst gemeld wordt.

Wordt vervolgt ....
Jbr67
Topicstarter
Level 11
  • 528Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
harm62 wrote:
Oké. In tegenstelling wat hier gesuggereerd is was bovenstaande thread NIET bekend bij de technische dienst. Net ruim een uur gesproken met deze afdeling en is er een mail met referentie naar deze thread richting de software afdeling gestuurd.


??? Daar sta ik toch wel van te kijken...
Bel vasthoudend met de klantenservice, het kost moeite maar meld de problemen intensief. Des te eerder komt de oplossing.

Niet laten afschepen maar door blijven vragen en eisen dat dit bij de technische dienst gemeld wordt.

Goed idee! Overigens... Ik heb zelf overigens geen eens een Arris CB... 😉

Wordt vervolgt ....
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Oftewel, er is dus nu pas een storingsmelding gestart.

harm62
Je vergist je. Al deze problemen zijn in de loop der tijd door Community Mods, ihb Mark Ziggo, met Tickets doorgepeeld aan de ontwikkelaars van de Firmware.
Zie diverse Topics over issues.