Vraag
Reacties
Aankondigingen
Jbr67
Level 11

Overzicht Arris connetbox problemen

Er komen de laatste tijd veel topics geopend over problemen met de Arris-connectbox.
Hierbij een verzamentopic. Mocht je een Arris-connectbox hebben , en mocht je problemen ervaren .. kijk dan eerste even naar dit lijstje voordat je je helemaal lam zoekt/uitprobeert. Wellicht een sticky item van maken @moderaters?

Bekende Arris problemen:
1) Op een Arris-box werken Sonos-speakers NIET, in ieder geval in de situatie met twee Sonos-spreakers bedraad aangesloten (en soms ook bij 1 aangesloten Sonos-box)
Status : in onderzoek
- https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/sonos-arris-connect-box-en-cisco-epc3925-crashen-door-bekabelde-sonos-apparaten-in-thuisnetwerk-25182
- https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/arris-router-omwisselen-met-compal-router-37473
2) De DNS-server van de Connectbox reageert regelmatig niet.
Status: confirmed, maar geen prio ivm workarounds ... ahem
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/internetverbinding-valt-regelmatig-weg-dns-probleem-op-arris-connectbox-35654/index2.html
3) DHCP-reserveringen opbv MAC-adressen verdwijnen na powerloss
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/arris-modem-houdt-gereserveerde-ip-adressen-niet-vast-34697
4) Je kunt de DNS-server die via DHCP aan devices in je netwerk wordt toegewezen niet wijzigen in de Connect box. Is niet eens een bug, maar een missende feature.
https://community.ziggo.nl/community-archief-226/dns-instellen-20879
5) latency spikes / jitter problemen, vooral heel vervelend bij UDP verkeer zoals bij DNS-resolving (algemeen probleem door Puma6/7 chip)
https://tweakers.net/nieuws/125219/ziggo-brengt-patch-uit-voor-gedeeltelijk-oplossen-packet-loss-connect-box.html

Eerlijk gezegd weet ik niet op dit probleem (nummer 5) nog echt speelt... iemand hier?

Mocht iemand anders nog meer problemen kennen, dan even quoten, doornummeren en ook heel graag een link/URL toevoegen!
105 Reacties 105
Meldingen
Aan Uit
marmur
Level 1
Jbr67 wrote:

harm62 wrote:
11) Ziggo kan het modem niet benaderen cq. uitlezen op geen enkele manier.
(modem gewoon online)
We hebben er weer een:12) Uitgifte van IPV6-DNS servers is niet uit te zetten , ook niet na omschakelen naar Stateless IPv6 (is eigenlijk geen bug, maar missende feature)
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/ipv6-uitschakelen-op-de-connectbox-43509#post43...
Hoeveel problems zouden we eigenlijk moeten melden voordat Ziggo ook inziet dat dit een hopeloos product is?

Ciao,
Jbr

Ik denk heel veel. Ik ben al vanaf mei met ze bezig om het op te lossen. Alle monteurs die over de vloer komen lossen het echte probleem niet op. Ik heb al vijf nieuwe modems gekregen. Maar wat ik hier nu lees is dat niet de oplossing.
0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.
marmur ik heb alleen last van #6. Port forward werkt. Meer heb ik niet nodig als "standaard" gebruiker.
Als port forward niet zou werken zou ik ook een oplossing willen. Ik kan mijn Nas, camera en slimmemeter uitlezen buiten mijn eigen netwerk. Via 4G bijvoorbeeld. Het kan wel werken maar niet bij iedereen blijkbaar.
Ik zou dan een TZ7210 vragen. Die had ik hiervoor en had ook zijn problemen maar minder dan de Arris CB. 5x een andere CB lost niets op. Wat dat betreft zijn ze wel stabiel.?
RickK1973
Level 1
Hi, ik heb last van #6, maar dan op alle pagina's... Geen enkele relevante configuratie pagina laadt vlot, meestal gewoon helemaal niet. Het 'loading cirkeltje' blijft maar draaien. Ik kan dus eigenlijk geen enkele aanpassing doen, waardeloos. Mijn hele thuisnetwerk configuratie is zo overboord. Ik heb een factory reset gedaan, omdat ik niet meer kon inloggen op de ConnectBox. Ook een reset door meer dan 60 seconden de reset knop ingedrukt te houden (ergens hier gelezen dat dan geforceerd de laatste firmware wordt geladen...). Nu zit ik dus met een default configuratie en kan ik niets meer aanpassen.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
RickK1973 Als je 1,5 minuut wacht, dan laad de DHCP pagina uiteindelijk wel.
Na een wijziging duurt het laden ook 1,5 minuut.
Het duurt even als je een paar IP adressen moet bewerken, maar ik had hier wel een aantal IP adressen werkend die ook intact bleven als ik het modem een keer van de stroom had gehad.
0 Kudos
RickK1973
Level 1
Be rt Dag Bert, bedankt voor je reactie. Ik heb het maar "even" getimed; ik zit inmiddels 10 minuten naar de loading animatie te kijken op http://192.168.178.1/?dhcp_setting&mid=DHCP. En nog steeds geen pagina, alleen het menu links. Zoals gezegd, dit is ook het geval op andere pagina's.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
RickK1973 Dan gaat er bij jouw helemaal iets goed mis.

Misschien een dooddoener, maar toch even, soms doet dat gekken dingen.
Heb je het modem al een keer 30 seconden van de stroom gehad?
0 Kudos
RickK1973
Level 1
Be rt Tja, zo'n dooddoener inderdaad... toch maar proberen hè? Ruim een minuut de stroom volledig eraf (adapter uit stopcontact). En jawel hoor, veel betere respons nu. DHCP pagina laadt binnen 10 seconden, andere ook.

Verder met de configuratie, hopelijk blijft de respons wat het nu is 🙂
Bedankt voor de dooddoener in ieder geval!
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Ik zal duimen voor je RickK1973 :relaxed:
0 Kudos
Beeblebrox
Level 14
Misschien weer een nieuwe:

Volgens WIFI Analyzer zend het gastnetwerk uit op 2,4 en 5 Ghz. Met dezelfde naam. Is niet te zien op de pagina van de CB.
0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.
Beeblebrox wrote:

Volgens WIFI Analyzer zend het gastnetwerk uit op 2,4 en 5 Ghz. Met dezelfde naam. Is niet te zien op de pagina van de CB.

Is dit niet de Hotspot van Ziggo zelf?
Als deze "Ziggo" oid heet dan zul je die ook niet zien in je CB. Kom je alleen maar van af als je het gebruik van Hotspots uitzet in je account.
0 Kudos
Beeblebrox
Level 14
bloemen64 wrote:

Beeblebrox wrote:

Als deze "Ziggo" oid heet dan zul je die ook niet zien in je CB. Kom je alleen maar van af als je het gebruik van Hotspots uitzet in je account.

Nee, ik heb gastnetwerk zelf aangemaakt. Het was echt Ziggogastxxxxxx. De hotspot heet bij mij Ziggo.
0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.
Beeblebrox wrote:

bloemen64 wrote:

Beeblebrox wrote:

Nee, ik heb gastnetwerk zelf aangemaakt. Het was echt Ziggogastxxxxxx. De hotspot heet bij mij Ziggo.

Heb het gastnetwerk aangezet en krijg ook een 2.4 en 5 GHz netwerk erbij. De 2.4 is extra. Ik hdb alleen 5 Ghz aanstaan als backup om on te kunnen loggen. Ze zitten op dezelfde freq maar dat is volgens mij altijd zo.
Ik zie wel dat het GN aanstaat:
Je kunt er echter niet meer mee dan aan/uit zetten en de naam/password aanpassen. Meer keuze heb ik ook niet op mijn Asus AP. Niets mis mee toch?
0 Kudos
Beeblebrox
Level 14
Hoi, op mijn Asus kan ik kiezen voor 2,4 en/of 5. Die staat ook als AP geconfigureerd.

Persoonlijk vind ik dat het op de CB ook zo zou moeten. Het is geen cruciale fout of iets dergelijks, maar het zou wel overzichtelijker zijn.
0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.
Beeblebrox wrote:
Hoi, op mijn Asus kan ik kiezen voor 2,4 en/of 5. Die staat ook als AP geconfigureerd.

Persoonlijk vind ik dat het op de CB ook zo zou moeten. Het is geen cruciale fout of iets dergelijks, maar het zou wel overzichtelijker zijn.

De CB mag niet te moeilijk worden. Dat lijkt duidelijk. Zo min mogelijk instellingen.
Er kan een hoop verbeterd worden. Laten ze eerst de bekende issues aanpakken.
De CB is ook mijn eerste modem waar je inlogt met een zichtbaar password zonder gebruikers naam. De regels voor dit password en je SSID password zijn verschillend. Bij de SSID moet je een vreemd char gebruiken. Bij inloggen mag dat weer niet. Vreemde keuzes.
0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Even een kleine update na software update. Ik heb die update begin November gedaan en het lijkt alsof het nog niet bij iedereen beschikbaar is. Het gaat om  9.1.1902.203.

• Het password is niet meer zichtbaar tijdens inloggen.
  • De DHCP pagina reageert zoals het hoort.

Op naar de overblijvende issues. Zie https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/overzicht-arris-connetbox-problemen-38258?postid=4...

#6 is voor mij opgelost. Password issue stond niet op de lijst en hoeft er niet meer op nu.

#8 heb ik geen last van. Port forwards werkten gewoon en werken nog steeds.

#9 niet meer gezien.
      Kwam vaak na terug zetten naar fabrieks instellingen. Hoop dat niet te hoeven doen.
      Zal pas weer gaan spelen als er een nieuwe software versie op het modem gezet wordt
      en de instellingen niet meer matchen met de oude.

0 Kudos
remievandezande
Level 1
0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Geen idee. Latency heb ik niet zo'n last van. Laatste tijd reageert internet wel trager dan anders. Tijdens download haal ik toch gemiddeld zo'n 225 Mbit/s. Het lijkt alleen een beetje langzaam opgang te komen. 

Misschien iemand anders die ook last heeft. Soms helpt het om het modem te herstarten. Even van de stroom en dan kijken hoe het gaat.

0 Kudos
hanh
Oud Community-lid

De lijst met issues is niet betrouwbaar meer door Firmware Updates op de Arris.

0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Zullen we de "lijst” maar vergeten dan en er van uit gaan dat alles opgelost is?

Momenteel heb ik geen issues meer met mijn punten van de "lijst”.

De meeste punten zijn er ook als aparte topics. Latency kan eventueel ook zo'n topic worden. Als het maar niet verzand in een discussie over de chipset en de issues daarmee. Dat zal niet opgelost worden.

0 Kudos
Oudenaarde
Level 1

Ik heb me ook maar even geregistreerd hier… dit was het langste topic wat ik zo kon vinden m.b.t. de problemen rondom die Ziggo modems namelijk, en ik wilde even bevestigen dat de problemen niet opgelost lijken te zijn 😉

Bij mij was het verhaal een beetje als volgt:

• Medio december werd de verbinding opgeleverd
  • Sindsdien een erg instabiele verbinding gehad, waarna in januari een monteur langs kwam en besloot de (best wel oude) wandcontactdoos te vervangen voor een nieuwe.
  • Dat loste het probleem deels op, maar de instabiliteit bleef.
  • Afgelopen vrijdag toch maar weer via Live Chat geprobeerd het probleem op te sporen/lossen. Daar vertelde een medewerker me dat ik het eens moest proberen door alleen op de 5Ghz verbinding te testen. Dat heb ik geweten… de verbinding werd dusdanig instabiel dat ik genoodzaakt was de modem te resetten.
  • Vanochtend 15 maart: de 2e medewerker via Live Chat. Deze vertelde me dat door de reset er een mac-filterings probleem zou zijn, wat hij zou aanpassen en daarna de modem zou resetten. Modem werd inderdaad gereset, maar toen dook het volgende probleem weer op: de downloadsnelheid ging van ±250Mbit naar 30Mbit. Nieuw probleem dus.
  • Vanmiddag 15 maart: 3e medewerker maar weer aangesproken. Deze gaf aan dat er een compatibiliteitsprobleem zou zijn tussen sommige modems en Apple apparatuur wat betreft de 5Ghz signalen. Klonk eerst aannemelijk, maar later toch vreemd… ik heb daar met m’n laptop nog nooit problemen mee gehad, en gebruik deze ook bij diverse klanten op een evengrote diversiteit aan modem en router merken. Werkt altijd goed, behálve bij Ziggo dus. Maar goed… toch in de modem de 2 signalen even gesplitst, en verbonden met 2.4Ghz. Snelheid bleef laag, ook nadat ik tóch maar even de 5Ghz had geprobeerd. En ook op m’n Android telefoon was het precies hetzelfde issue.
  • De 4e medewerker net gesproken (15 maart): aangegeven dat ik er toch wel genoeg van begin te krijgen, en dus werd er eindelijk een afspraak met een monteur gemaakt.

Woensdag komt de betreffende monteur langs, en ondertussen is bij mij de downloadsnelheid gezakt naar maximaal 10Mbit. Echt, ik heb best geduld gehad de afgelopen 3+ maanden, maar hier krijg je toch het apezuur van? 

0 Kudos