Binnenkort wordt win live mail niet meer ondersteund. Ik wil overstappen op win mail voor win 10. Dat heb ik al geïnstalleerd. Nu heb ik in win live mail een heel verfijnd mailarchiefsysteem/mailadministratie opgebouwd in de zogenaamde opslagmappen. Die wil ik liefst onveranderd meenemen. Daarom heb ik in win live mail naast mijn pop3 account een imap account aangemaakt, met de bedoeling het hele archief daarin te slepen en die via synchronisatie zo ook in win mail te krijgen. Dat gaat sowieso niet. En als ik één mail sleep naar postvak in van mijn live mail imap account, zie ik die vervolgens wel op de webmail van ziggo, ook op mijn mobiel, maar niet in win mail. Als ik datzelfde doe vanaf mijn mobiel, zie ik die mail wel overal. En als ik in win live mail een mail verstuur (dus niet versleep) zie ik die ook overal, ook in win mail.
Overigens zie ik nieuwe mappen die ik op de webmail maak, ook niet terug in win mail, wel in live mail. En het gebruik van Mailstore om het hele archief rechtstreeks te importeren in win mail lukt ook niet. Wie snapt dit?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Windows Live Mail wordt al met ingang van 10 januari 2017 niet langer ondersteund door Microsoft.
Enkele websites met meer info over het overzetten van mails.
https://www.seniorweb.nl/artikel/windows-live-mail-overstappen-naar-de-app-mail-in-windows-10
https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/overstappen-van-windows-live-mail
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi Jos Alferink, welkom op de Community! Jij hebt al heel wat mailtjes versleept om je huidige mails naar het juiste systeem te krijgen. Wellicht is er iemand anders op de Community die iets soortgelijks heeft gedaan voor de omschakeling naar Windows 10. Heb je ook al hulp gezocht bij de support pagina's van Microsoft zelf?
Windows Live Mail wordt al met ingang van 10 januari 2017 niet langer ondersteund door Microsoft.
Enkele websites met meer info over het overzetten van mails.
https://www.seniorweb.nl/artikel/windows-live-mail-overstappen-naar-de-app-mail-in-windows-10
https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/overstappen-van-windows-live-mail
Dank voor de reacties. De suggesties ken ik al. De een gaat uit van Mailstore Home en dan via een oulook account naar win mail. Dan komen de mappen echter ook in dat outlook account. Ik kan dan niet vanuit mijn ziggo account naar die mappen slepen. Bovendien gooit Mailstore de boel door elkaar.
De andere weg is via een imap account in live mail zelf. Je sleept dan de mails uit de mappen naar de standaard imap postvakken. Je kunt echter niet de archief structuur meenemen helaas. Maar ook daarbij liep ik vast in win mail. Die zag niks. Echter, mogelijk heb ik een deel van de oplossing: ik verwijderde het pop account uit live mail, en nu zag ik de mails in de imap postvak in ook verschijnen in win mail postvak in. Dus ik experimenteer nog even verder. Laat het resultaat nog weten.
Overigens houdt de ondersteuning van live mail pas in januari dit jaar echt op. Kreeg er bericht van. Vandaar...
Voor de ultieme controle wat er precies op de Ziggo mailservers staat en wat je ziet met IMAP, kijk in je webmail, daar zie je wat er werkelijk op de mailserver staat.
Als je IMAP gebruikt, maak dan wel een goede backup, Ziggo kan na 12 maanden de servers opschonen en mails ouder dan 12 maanden kunnen dus na 12 maanden verdwijnen.
Voor de meelezers:
Microsoft gaat de ondersteuning voor Windows 7 in januari 2020 beëindigen.
Sedert 10 januari 2017 ondersteunt Microsoft Windows Live Mail niet meer.
Dank je Bert voor de waarschuwing voor het gebruik van Imap. Ik dacht dat het gebruik alleen in gb beperkt was, niet in tijd. Nieuw probleem.
En je hebt gelijk wat betreft de ondersteuning van live mail. Die was al gestopt, maar ik gebruik het nog naar tevredenheid. Goed alternatief voor outlook. Maar door het stoppen van de ondersteuning van win7, moet ik naar Win10, en daarna is live mail niet meer te downloaden en daarmee definitief ook onbruikbaar geworden.
Bert, moderator Anne H van Ziggo zegt ergens in een reactie dat oude mails nooit van de server worden verwijderd, tenzij in de prullebak of door de werking van een pop3 account. Nergens vind ik dat de servers elk jaar worden leeggemaakt. Hoe moet ik dan jou reactie hierboven begrijpen?
Hoi Jos en Bert, ik heb via Mailstore diverse accounts van live mail naar imap geëxporteerd (rechtstreeks in het betreffende provider mail account, dus niet via een live mail account). Echter daar waar het bij andere providers wel lukt, krijg ik het met Ziggo niet voor elkaar. De verbinding vanuit Mailstore met mijn Ziggo imap account gaat goed (IMAP-SSL) en de export uitvoering gaat ook goed (volgens Mailstore), maar de door Mailstore aangemaakte mappen zie ik niet terug in de webmail (en dus niet in het imap account).
Dit lijkt echt bij Ziggo te liggen, aangezien het bij andere providers geen probleem is.
Helaas niet echt een oplossing voor je probleem, maar wilde het toch even meegeven.
Hallo RBR12, Dank voor je bijdrage. Mij lukt het inderdaad ook met Mailstore naar Outlook. Niet naar Ziggo. Overigens biedt Homestore theoretisch ook de mogelijkheid tot directe export van win live mail naar win mail. Werkt niet bij mij. Ik heb inmiddels wel gemerkt hoe belangrijk de mappenstructuur is. Die moet overal (webmail, win live mail, win mail etc. exact hetzelfde zijn. Bij mij dus met de postvakken zowel in Nederlands als in het Engels…
Vraagje nog aan jou RBR12, weet jij iets van het schoonmaken van de servers van Ziggo, zodat mails ouder dan een jaar worden gewist?
@Be rt “Als je IMAP gebruikt, maak dan wel een goede backup, Ziggo kan na 12 maanden de servers opschonen en mails ouder dan 12 maanden kunnen dus na 12 maanden verdwijnen.
@Jos Alferink Hoe moet ik dan jou reactie hierboven begrijpen?
Zie de voorwaarden van Ziggo: Artikel 17, lid 6
6. De Klant verwijdert regelmatig de tijdens het gebruik van Ziggo Internet bij Ziggo opgeslagen informatie, waaronder e-mails en automatisch opgeslagen informatie met betrekking tot internetgebruik. Ziggo heeft het recht informatie ouder dan twaalf maanden te verwijderen als hij dit noodzakelijk acht in verband met het functioneren van het Netwerk of Ziggo Internet, zonder dat Ziggo de Klant dat vooraf moet melden en dat daardoor voor de Klant enig recht op schadevergoeding ontstaat.
https://www.ziggo.nl/pdf/voorwaarden/Algemene%20voorwaarden%20Ziggo%20per%201%20juli%202018.pdf
Be rt wrote:
...maak dan wel een goede backup, Ziggo kan na 12 maanden de servers opschonen en mails ouder dan 12 maanden kunnen dus na 12 maanden verdwijnen...
Ziggo mag helemaal geen mail verwijderen uit mijn Ziggo-mailbox, onafhankelijk hoe oud ze zijn!
"... Ziggo heeft het recht informatie ouder dan twaalf maanden te verwijderen als hij dit noodzakelijk acht in verband met het functioneren van het Netwerk of Ziggo Internet, zonder dat Ziggo de Klant dat vooraf moet melden ...”
Tuurlijk Ziggo, lekker commercieel, da’s goed voor je klanten of niet dan?
Oeps.... Dat jij daar van op de hoogte bent! Zou ik nooit opkomen, en wie wel? Maar is wel zorgelijk voor mij. Misschien toch maar een ander pop3 account maken.
@Pasi Natuurlijk mogen ze dat en jij bent daarmee volledig akkoord gegaan toen je het abonnement met Ziggo afsloot.
Zie mijn vorige bericht boven je eigen laatste bericht.
Dat laatste dus in reactie op Bert!
Bert, ik denk dat vrijwel niemand dat weet. Wie leest de voorwaarden? Ik heb ook nog nooit gehoord of gelezen van iemand die het is overkomen. Meestal verdwijnen mails door onoplettend gebruik van imap of pop accounts op andere plekken dan de webmail zelf. Goed dus dat jij dit meldt! Ik zou wel van Ziggo zelf willen weten hoe hun beleid in de praktijk uitpakt. Groet!
@Jos Alferink Ziggo is niet scheutig met achterliggende info over beleid en hoe dit werkt, omdat dit verwachting kan scheppen die mogelijk niet uitkomen in de praktijk en dan is het nooit beloofd.
Het kan b.v. voorkomen als er een mailserver crasht, dan lijkt er maar van 12 maanden een mail backup te zijn, herinner ik mij vaag uit een ver verleden, als ik me niet vergis.
Marianne Ziggo wrote:
Hi Jos Alferink, welkom op de Community! Jij hebt al heel wat mailtjes versleept om je huidige mails naar het juiste systeem te krijgen. Wellicht is er iemand anders op de Community die iets soortgelijks heeft gedaan voor de omschakeling naar Windows 10. Heb je ook al hulp gezocht bij de support pagina's van Microsoft zelf?
Marianne, kun jij iets zeggen over dat verwijderbeleid van Ziggo? Als het inderdaad zo gaat als Bert zegt, zullen toch heel veel mensen heel veel mails kwijtraken!?
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic, dus dat kan nog een paar dagen duren.
Uit de praktijk blijkt dat veel mensen heel verstandig een backup maken van hun bestanden en mail, omdat er altijd wel ergens, thuis of elders, ooit iets goed fout kan gaan.
Ik heb in de 5 jaar hier op het forum geen 10 keer gelezen dat mensen hun mail kwijt zijn na een jaar of langer en ook geen backup hebben gemaakt.
Jos Alferink wrote:
Hallo RBR12, Dank voor je bijdrage. Mij lukt het inderdaad ook met Mailstore naar Outlook. Niet naar Ziggo. Overigens biedt Homestore theoretisch ook de mogelijkheid tot directe export van win live mail naar win mail. Werkt niet bij mij. Ik heb inmiddels wel gemerkt hoe belangrijk de mappenstructuur is. Die moet overal (webmail, win live mail, win mail etc. exact hetzelfde zijn. Bij mij dus met de postvakken zowel in Nederlands als in het Engels…
Vraagje nog aan jou RBR12, weet jij iets van het schoonmaken van de servers van Ziggo, zodat mails ouder dan een jaar worden gewist?
Graag gedaan, en die optie van Mailstore rechtstreeks naar Win 10 mail had ik nog niet gevonden, dus jij daar weer bedankt voor .
De policy m.b.t. opschonen van mail heb ik me niet in verdiept, maar daar zijn al voldoende reacties op gegeven volgens mij
Inmiddels heb ik Mailstore opgegeven als optie voor het overhevelen van mijn mailarchief in win live mail naar win 10 mail. Ook de truc via een imap account in live mail, en zo de mail via de server bij win 10 mail krijgen is mislukt.
Ik had vaak gelezen dat eM mail een alternatief zou kunnen zijn. Het zou rechtstreeks de mails uit live mail kunnen interpreteren. Daar waar de standaard accountinstellingen voor ziggo overal bij mij werken, is dat echter niet zo bij eM mail.
Het is een mooi programma, maar als je het automatisch een pop account laat configureren, krijg je de gekste resultaten, die totaal anders zijn dan wat ziggo voorschrijft, en dan soms toch werken. Bijv met als servernaam mail.chello.nl. Het dichtst erbij komt een instelling met poort 110 en geforceerde ssl/tls. Poort 110 is echter onveilig. Poort 993 werkt in geen enkele variant. Heeft iemand daar een verklaring voor?
Overigens werkt een imap account alleen met beveiliging via een speciale verouderde poort, zoals eM het noemt. Welke dat is, geen idee. Maar, zowel pop als imap werken nu perfect. Beter dan in win 10 mail. Alleen die poort 110 zit me niet lekker. Wie?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.