Vraag
Reacties
Oplossing
Jos Alferink
Level 1

Overzetten mailarchief van Windows Live Mail naar Windows 10 Mail

Binnenkort wordt win live mail niet meer ondersteund. Ik wil overstappen op win mail voor win 10. Dat heb ik al geïnstalleerd. Nu  heb ik in win live mail een heel verfijnd mailarchiefsysteem/mailadministratie opgebouwd in de zogenaamde opslagmappen. Die wil ik liefst onveranderd meenemen.  Daarom heb ik in win live mail naast mijn pop3 account een imap account aangemaakt, met de bedoeling het hele archief daarin te slepen en die via synchronisatie zo ook in win mail te krijgen. Dat gaat sowieso niet. En als ik één mail sleep naar postvak in van mijn live mail imap account, zie ik die vervolgens wel op de webmail van ziggo, ook op mijn mobiel, maar niet in win mail. Als ik datzelfde doe vanaf mijn mobiel, zie ik die mail wel overal. En als ik in win live mail een mail verstuur (dus niet versleep) zie ik die ook overal, ook in win mail.

Overigens zie ik nieuwe mappen die ik op de webmail maak, ook niet terug in win mail, wel in live mail. En het gebruik van Mailstore om het hele archief rechtstreeks te importeren in win mail lukt ook niet. Wie snapt dit?

0 Kudos
Oplossing
21 Reacties 21
Meldingen
Aan Uit
Jos Alferink
Level 1
Topicstarter
Jos Alferink wrote:

Inmiddels heb ik Mailstore  opgegeven als optie voor het overhevelen van mijn mailarchief in win live mail naar win 10 mail. Ook de truc via een imap account in live mail, en zo de mail via de server bij win 10 mail krijgen is mislukt.

Ik had vaak gelezen dat eM mail een alternatief zou kunnen zijn. Het zou rechtstreeks de mails uit live mail kunnen interpreteren. Daar waar de standaard accountinstellingen voor ziggo overal bij mij werken, is dat echter niet zo bij eM mail.

Het is een mooi programma, maar als je het automatisch een pop account laat configureren, krijg je de gekste resultaten, die totaal anders zijn dan wat ziggo voorschrijft, en dan soms toch werken. Bijv met als servernaam mail.chello.nl. Het dichtst erbij komt een instelling met poort 110 en geforceerde ssl/tls. Poort 110 is echter onveilig. Poort 993 werkt in geen enkele variant. Heeft iemand daar een verklaring voor?

Overigens werkt een imap account alleen met beveiliging via een speciale verouderde poort, zoals eM het noemt. Welke dat is, geen idee. Maar, zowel pop als imap werken nu perfect. Beter dan in win 10 mail. Alleen die poort 110 zit me niet lekker. Wie?

Inmiddels is het mij gelukt pop3 te laten lopen via poort 995. Daarbij moet dan de optie aangevinkt worden: ‘beveiliging via speciale poort (verouderd)’, net als bij imap. Wat dan die speciale poort is, is een raadsel. Maar verder werkt eM client als een tierelier. Veel beter dan win 10 mail. Hij synchroniseert ook in Imap veel beter, of je nou iets stuurt of versleept, bijv vanuit lokale mappen of pop3 naar imap. Contactpersonen zijn ook geen probleem als je een google account hebt. eM importeert rechtstreeks je google contactpersonen. Nu nog mijn volledige emailarchief importeren. Toch spannend. Als het lukt laat ik dat nog weten. Kan daarna dit topic worden gesloten, wat mij betreft...

Jos Alferink
Level 1
Topicstarter
RBR12 wrote:
Jos Alferink wrote:

Hallo RBR12, Dank voor je bijdrage. Mij lukt het inderdaad ook met Mailstore naar Outlook. Niet naar Ziggo. Overigens biedt Homestore theoretisch ook de mogelijkheid tot directe export van win live mail naar win mail. Werkt niet bij mij. Ik heb inmiddels wel gemerkt hoe belangrijk de mappenstructuur is. Die moet overal (webmail, win live mail, win mail etc. exact hetzelfde zijn. Bij mij dus met de postvakken zowel in Nederlands als in het Engels… 

Vraagje nog aan jou RBR12, weet jij iets van het schoonmaken van de servers van Ziggo, zodat mails ouder dan een jaar worden gewist?

Graag gedaan, en die optie van Mailstore rechtstreeks naar Win 10 mail had ik nog niet gevonden, dus jij daar weer bedankt voor

De policy m.b.t. opschonen van mail heb ik me niet in verdiept, maar daar zijn al voldoende reacties op gegeven volgens mij 

Nou RBR12, dat laatste vind ik niet. Zo lang niemand van Ziggo daar iets over zegt is het mij nog onduidelijk wat de praktijk is. Tot die tijd zal ik in eM client gewoon steeds de belangrijke inkomende mail naar lokale mappen slepen.

0 Kudos