Ok, beetje lange aanloop, maar ik zit met een interessant vraagstuk:
In de jaren '90 woonde ik nog bij mijn ouders in Hengelo. Daar kregen we op een gegeven moment internet van @Home en sindsdien heb ik een tweetal @Home e-mail adressen. @Home is diverse keren van eigenaar gewisseld en uiteindelijk bij Ziggo terecht gekomen. De 2 e-mail adressen gebruik ik nog steeds, zeer intensief zelfs. Maar...
In de tussentijd ben ik naar Amersfoort verhuisd. Ik heb toen in Amersfoort een nieuw Ziggo abonnement afgesloten. Het oude abonnement is overgezet van mij naar mijn ouders (die na mijn vertrek nog wel steeds Internet in huis wilden hebben).
Mijn @Home e-mail adressen zijn tot nu toe dus nog steeds gekoppeld aan het abonnement wat ondertussen op naam staat van mijn ouders. Ik ben zelf echter degene die die adressen nog steeds gebruikt. Ik zou die e-mail adressen graag van het abonnement / account van mijn ouders over willen zetten naar het abonnement / account van mijzelf, zodat als mijn ouders van provider zouden willen wisselen (of zouden komen te overlijden o.i.d., ze zijn zeker de jongsten niet meer) mijn e-mail adressen gewoon blijven bestaan.
Iemand enig idee hoe ik dat doe?
Een tijdje geleden meen ik te hebben gezien dat je via Mijn Ziggo nieuwe e-mail adressen aan kunt maken en daar stond destijds (geloof ik) ook de mogelijkheid bij om een @Home adres aan te maken. Mijn idee van toen was dus om bij de Mijn Ziggo instellingen van mijn ouders de @Home adressen te verwijderen en die vervolgens bij mijn eigen Mijn Ziggo weer aan te maken, zodat het op die manier "overgezet zou worden".
Maar toen ik vandaag in Mijn Ziggo keek, zag ik dat ik alleen adressen met een @Ziggo extensie aan kan maken. Dat wil ik niet, aangezien ik voor een groot deel van mijn online leven mijn bestaande @Home adressen gebruik en ik niet echt de behoefte heb om bij letterlijk tientallen websites mijn e-mail adres aan te gaan passen naar een @Ziggo adres (bovendien vind ik @Home een stuk fijner "klinken" dan @Ziggo, maar da's misschien persoonlijke smaak :-))
Dus via die route gaat het nu niet (meer?) werken; ik zou echter wel graag de bestaande adressen dus over willen hevelen naar mijn eigen abonnement / account. Alle suggesties zijn welkom, maar ik vermoed dat dit een gevalletje "Ziggo helpdesk" is. Iemand die mij kan helpen?
Groet,
Martin
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een mail adres wordt niet overgezet van het ene klantnummer naar het andere klantnummer, alleen bij overlijden. Daarnaast zijn @Home mail adressen niet meer aan te maken. Niet het antwoord wat je hoopt, wel een hoop duidelijkheid.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een mail adres wordt niet overgezet van het ene klantnummer naar het andere klantnummer, alleen bij overlijden. Daarnaast zijn @Home mail adressen niet meer aan te maken. Niet het antwoord wat je hoopt, wel een hoop duidelijkheid.
Mjah, ik zat ondertussen ook al in een gerelateerde thread te lezen dat overzetten helaas niet (meer) mogelijk is. Dat is vrij waardeloos, ik vind het persoonlijk erg cru dat je dan bij wijze van spreken maar moet wachten op het overlijden van je ouders voordat er daadwerkelijk iets gedaan kan worden.
Wel duidelijk hoe de vork in de steel zit inderdaad, bedankt @Tjeerd85 !
Enige tip die ik in dit stadium zou kunnen geven is, neem een e-mail account onafhankelijk van Ziggo of welke provider dan ook en zet alles in de loop van de tijd over. Je @Home adressen zou je eventueel nog op ‘doorsturen’ kunnen zetten.
Als je de contactpersonen uit een ander programma exporteert,kun je die het beste exporteren als CSV bestand . Ga naar contacten, excporteren, Selecteer Bestand > Opslaan als. Gebruik de vervolgkeuzelijst om CSV (door komma’s gescheiden) (*.csv) te selecteren . Daarna kun het opgeslagen bestand weer importeren bij Contacten – Contacten Importeren in je nieuwe mail prog. En heb je al de mailadressen weer terug.
Of je kunt dit doen:
Anderen hebben natuurlijk jouw nieuwe mailadres nodig. Maar jij hebt ook de adressen van anderen nodig in je nieuwe mailbox.
Moet je die allemaal handmatig gaan overzetten...?
Nee, gelukkig niet. Je kunt je contacten exporteren vanuit de mailservice van je provider, en vervolgens dit bestand importeren in je nieuwe mailbox.
Voor de meeste providers werkt het op deze manier:
Log in bij de webmail van je oude provider;
Navigeer naar Instellingen (vaak aangeduid als tandwiel);
Kies voor Contacten > Contacten exporteren
Log vervolgens in bij je nieuwe mailaccount en importeer de contacten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.