1
Vraag
2
Reacties
gerwin2k

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Overzetten extra emailadres van ouders naar eigen account

Ik heb 20 jaar geleden toen ik bij mijn ouders woonde een extra ziggo emailadres aangemaakt op dat account. Dit emailadres gebruik ik sindsdien voor alles. Het heeft nog het quicknet.nl achtervoegsel.

Mijn ouders gaan weg bij ziggo, naar een andere aanbieder, waardoor dit adres zou gaan vervallen.

Ik heb ondertussen al jaren zelf een ziggo internetaccount, en wil mijn email redden van de ondergang.

Mijn ouders geven uiteraard toestemming voor mijn verzoek.

AUB help mij hier mee.

 

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Het zou zomaar eens kunnen dat dit niet gaat lukken, daar zal een moderator naar moeten kijken.

 

Mocht dat niet het geval zijn en wil je toch je mails redden, dan adviseer ik nu alvast 2 dingen.

1.) Zorg voor een werkend email adres voor de toekomst en start nu al met in je antwoorden vermelden dat het oude email adres gaat vervallen. Beantwoord die mails ook met dat nieuwe email adres.

2.) Wil je een backup maken van alle bestaande mails op de server, download dan het programma Mailstore Home. Dat is gratis en kan eenvoudig backups maken van alle mail accounts maar ook van zaken als verzonden items bijvoorbeeld.

Dit is ook nog eens een database dus je kunt ook nog altijd in je mails zoeken of indien nodig bepaalde mails terug zetten in het mailprogramma wat je gebruikt.

 

Bekijk in context

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @gerwin2k

Ik zal gelijk maar met de deur in huis vallen. Dit gaat helaas niet lukken. Het omhangen van een emailadres is niet mogelijk, tenzij er een fout van onze kant gemaakt is. Mijn collega heeft je dan ook correct hierover voorgelicht.

Excuus voor het ongemak. De tips van @Richard G. zijn inderdaad goede tips om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen. 

 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Het zou zomaar eens kunnen dat dit niet gaat lukken, daar zal een moderator naar moeten kijken.

 

Mocht dat niet het geval zijn en wil je toch je mails redden, dan adviseer ik nu alvast 2 dingen.

1.) Zorg voor een werkend email adres voor de toekomst en start nu al met in je antwoorden vermelden dat het oude email adres gaat vervallen. Beantwoord die mails ook met dat nieuwe email adres.

2.) Wil je een backup maken van alle bestaande mails op de server, download dan het programma Mailstore Home. Dat is gratis en kan eenvoudig backups maken van alle mail accounts maar ook van zaken als verzonden items bijvoorbeeld.

Dit is ook nog eens een database dus je kunt ook nog altijd in je mails zoeken of indien nodig bepaalde mails terug zetten in het mailprogramma wat je gebruikt.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

gerwin2k
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Richard en Bert, bedankt voor de tips!

Ik heb mijn profiel zojuist aangevuld met de nodige gegevens.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @gerwin2k

Ik zal gelijk maar met de deur in huis vallen. Dit gaat helaas niet lukken. Het omhangen van een emailadres is niet mogelijk, tenzij er een fout van onze kant gemaakt is. Mijn collega heeft je dan ook correct hierover voorgelicht.

Excuus voor het ongemak. De tips van @Richard G. zijn inderdaad goede tips om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen. 

 

gerwin2k
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kan ik het hele pakket van mijn ouders overnemen?

 

Het is natuurlijk technisch prima mogelijk, en het was vroeger mogelijk. Nu sluit ziggo elke complicatie van hun kant uit, als een beleidskeuze, maar heb ik als klant er de last van.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Alles over abonnementsovername . Ik zie weinig mogelijkheden bij opzegging van het contract door uw ouders vanwege overgang naar een andere provider.

gerwin2k
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank je jan. Wellicht is daar een mogelijkheid.

Het gaat ook binnen 5 dagen in na het in gang zetten. Maar ik zal kijken of we kunnen wisselen. Ik laat nog wel weten hoe het loopt.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Jiri  schreef:

...Het omhangen van een emailadres is niet mogelijk, tenzij er een fout van onze kant gemaakt is...


Ik hoop toch werkelijk, dat de reden is dat het omhangen van deze mailbox niet mogelijk is, omdat het een 'quicknet.nl' achtervoegsel heeft. Het was dan overigens wel zo netjes geweest om dat dan te vermelden!

Want als dat niet de reden is, dan heeft Ziggo blijkbaar geen zin meer om dit voor haar klanten te doen en dan is het service niveau van Ziggo toch zorgelijk gedaald. Of probeert Ziggo zo, de verwachte uittocht ( aan het einde van dit jaar ) af te stoppen?

Natuurlijk weet ik nu wel welk antwoord ik krijg, maar moeten we nu toch e.e.a. in de gaten gaan houden?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Pasi Dat is niets nieuws, dat is al vanaf halverwege dit jaar.

 

Ziggo hangt in het geheel geen mailadressen meer om, ook geen @ziggo.nl, vanwege de ingewikkeldheid van toestemmingen die hiervoor mogelijk wel of mogelijk niet werkelijk en/of werkelijk in het geheel niet via de juiste weg verkregen zijn en de complexiteit die hiermee achteraf gemoeid gaat, in allerlei situaties waarin het abonnement gescheiden moet worden en/of mailadressen omgezet moeten worden naar andere klanten.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Bert  schreef:

@Pasi Dat is niets nieuws, dat is al vanaf halverwege dit jaar.

 

Ziggo hangt in het geheel geen mailadressen meer om, ook geen @ziggo.nl, vanwege de ingewikkeldheid van toestemmingen die hiervoor mogelijk wel of mogelijk niet werkelijk en/of werkelijk in het geheel niet via de juiste weg verkregen zijn en de complexiteit die hiermee achteraf gemoeid gaat, in allerlei situaties waarin het abonnement gescheiden moet worden en/of mailadressen omgezet moeten worden naar andere klanten.


Natuurlijk zullen er situaties zijn, waarin de bovengenoemde problemen zich voordoen. Maar ik zie het toch vooral als een drogreden, om dan alles over één kam te scheren en zo te bezuinigen. Iedere actie die Ziggo's IT niet hoeft te doen, betekend direct een besparing.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Pasi Het gaat niet over een IT'er die dit in een paar minuten kan doen, dat is tot nu toe altijd gedaan, maar het gaat om de tijd die ermee gemoeid is om de rechtmatige eigenaar van het emailadres te bepalen.

 

Iedereen kan zeggen dat het email adres naar hem/haar overgezet moet worden en dat er toestemming gegeven is en zelfs met een brief bevestigd, maar dan nog moet dit telefonisch gecontroleerd worden en dan blijkt dit ineens heel anders te liggen en wordt het een urenlang/dagenlang/wekenlang heen en weer verhaal van wie het emailadres is.

Daarom is Ziggo ermee gestopt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic