1
Vraag
2
Reacties
Eddie the Eagle

Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Overstap naar Ziggo 1Gb

Ik heb zojuist Ziggo 1Gb besteld, is sinds deze maand beschikbaar hier, en daar komt dus het nieuwe modem bij. Ik heb nu nog het 600/40 Mb abonnement met Compal modem, die moet ik retour sturen. Het huidige modem staat in Bridge Mode met een Unifi Router (UDMP) er achter.

Zijn er al mensen hier op het forum die een soortgelijke overgang hebben gehad en wat zijn de ervaringen ? Vragen die bij me op komen zijn:

 

  • met thuiswerken is uitval van het internet geen optie; als ik tegen onoverkomelijke problemen op loop, kan ik dan weer terugvallen op de Compal ?
  • gaat het nieuwe modem ook automatisch naar Bridge Mode ?
  • Is het alleen 'oude' er uit, nieuwe er tussen, dus UDMP WAN naar LAN1 v/d modem ? Of ook weer een nieuwe splitter e.d. ?
  • Is het modem dan weer op het IP 192.168.100.1 bereikbaar ?
  • Alle andere ervaringen en tips zijn welkom EddietheEagle_0-1634642567399.gif

     

45 Reacties 45
Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Ik heb zojuist 1 kabeltje gekregen, er ontbreekt er helaas 1. Dit (zie foto) zal het kabeltje tussen versterker en multitap zijn denk ik. Dus die van splitter naar versterker ontbreekt.

 

EddietheEagle_0-1634909053914.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Andere kabel (IEC/F) zal nog onderweg zijn. Deze (F/F) is inderdaad voor tussen versterker en multitap.

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Top thx, wacht ik dat nog even af, ik dacht dat ze samen zouden aankomen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Aansluitmaterialen worden vaak als losse zendingen verstuurd. Dit is helaas niet zo handig/efficiënt geregeld.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Als ik het goed zie, is de andere kabel inmiddels ook bezorgd @Eddie the Eagle 🙂

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Klopt helemaal Erik; inmiddels zijn de kabels ook geïnstalleerd en ben ik helemaal up to date met AOP, splitter, bekabeling en natuurlijk de CB Giga. Ik voer regelmatig speedtests uit vanuit mijn Unifi router en behaal altijd de volle Giga up- en downsnelheden. Dank voor het opvolgen, ik ben er allemaal zeer tevreden mee, ook de support vanuit hier.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic