1
Vraag
2
Reacties
Eddie the Eagle

Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Overstap naar Ziggo 1Gb

Ik heb zojuist Ziggo 1Gb besteld, is sinds deze maand beschikbaar hier, en daar komt dus het nieuwe modem bij. Ik heb nu nog het 600/40 Mb abonnement met Compal modem, die moet ik retour sturen. Het huidige modem staat in Bridge Mode met een Unifi Router (UDMP) er achter.

Zijn er al mensen hier op het forum die een soortgelijke overgang hebben gehad en wat zijn de ervaringen ? Vragen die bij me op komen zijn:

 

  • met thuiswerken is uitval van het internet geen optie; als ik tegen onoverkomelijke problemen op loop, kan ik dan weer terugvallen op de Compal ?
  • gaat het nieuwe modem ook automatisch naar Bridge Mode ?
  • Is het alleen 'oude' er uit, nieuwe er tussen, dus UDMP WAN naar LAN1 v/d modem ? Of ook weer een nieuwe splitter e.d. ?
  • Is het modem dan weer op het IP 192.168.100.1 bereikbaar ?
  • Alle andere ervaringen en tips zijn welkom EddietheEagle_0-1634642567399.gif

     

45 Reacties 45
Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Weerstandjes zijn al besteld 😉.

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Ok, modem is online. Ik zal hieronder de up- & downstreamgegevens weer zetten.

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

26100000006.640.4QAM2562
16020000006.840.4QAM2561
36180000006.440.9QAM2563
46260000006.240.4QAM2564
56340000006.140.4QAM2565
6642000000640.4QAM2566
76500000006.240.4QAM2567
86580000006.940.4QAM2568
9666000000740.4QAM2569
106740000007.140.4QAM25610
116820000006.840.4QAM25611
126900000006.340.4QAM25612
136980000005.939QAM25613
147060000005.740.4QAM25614
157140000005.840.4QAM25615
167220000005.939QAM25616
177300000006.540.9QAM25617
187380000006.940.4QAM25618
19746000000738.6QAM25619
207540000006.639QAM25620
21762000000639QAM25621
227700000005.638.6QAM25622
237780000005.239QAM25623
247860000005.239QAM25624
257940000005.639QAM25625
268020000006.238.6QAM25626
278100000006.439QAM25627
288180000005.938.6QAM25628
298260000004.737.6QAM25629
308340000003.137.6QAM25630
318420000000.936.6QAM25631
328500000000.836.4QAM25632



ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Lock Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

2Locked40.36628700
1Locked40.36628700
3Locked40.94620900
4Locked40.36628700
5Locked40.36628700
6Locked40.36628700
7Locked40.36628700
8Locked40.36628700
9Locked40.36628700
10Locked40.36628700
11Locked40.36628700
12Locked40.36628700
13Locked38.98326100
14Locked40.36628700
15Locked40.36628700
16Locked38.98326100
17Locked40.94620900
18Locked40.36628700
19Locked38.60537700
20Locked38.98326100
21Locked38.98326100
22Locked38.60537700
23Locked38.98326100
24Locked38.98326100
25Locked38.98326100
26Locked38.60537700
27Locked38.98326100
28Locked38.60537700
29Locked37.63627600
30Locked37.63627600
31Locked36.60965300
32Locked36.38689020



D3.1 Downstream kanalenKanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
159964K1866QAM4096879


D3.1 Downstream kanalenKanaalnummer Lock Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
159Locked405.43690180
Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes
ED3.0 Upstream kanalenKanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
152000000445120 KSym/sec64QAM2
23600000043.35120 KSym/sec64QAM4
34450000043.35120 KSym/sec64QAM3
458800000445120 KSym/sec64QAM1


ED3.0 Upstream kanalenKanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1US_TYPE_STDMA0000
2US_TYPE_STDMA0000
3US_TYPE_STDMA0000
4US_TYPE_STDMA0000


 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dat ziet er goed uit. Wel is door het grotere aantal DS-kanalen (32 i.p.v. 24) duidelijker te zien dat er ruis aanwezig is (lagere MER) op de hogere frequenties, ook neemt het signaal opvallend snel af in vermogen na 818 MHz. Het OFDM-kanaal (dat primair voor de internetverbinding gebruikt wordt) toont daarentegen prima vermogen en MER. Mogelijk gebruikt de CBG daarvoor intern een andere berekenmethode. Belangrijk is dat de uncorrectables op 0 blijven staan of dichtbij 0 blijven.

 

Had je de afsluitweerstanden al geplaatst op de multitap?

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Ok, dat klinkt veelbelovend. Ik heb de afsluitweerstanden nog niet binnen, die verwacht ik elk moment. Dan moet ik ook de kabels nog krijgen/kopen. Ik weet even niet of dat hier opgepikt wordt.

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

En ik kom niet meer op Mijn Ziggo, de hele dag al niet. De internetsnelheid is overigens nog 600/40.

 

EddietheEagle_0-1634730017802.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het is nog even wachten tot een moderator langskomt zodat de kabels toegestuurd kunnen worden, ik verwacht in de loop vandaag reactie van Ziggo.

 

Wat betreft Mijn Ziggo: het lukt mij ook niet om in te loggen, blijft hangen op pagina 'Mijn Ziggo wordt geladen...' Misschien een tijdelijke storing? Update: krijg nu ook de storing die jij ziet. T.a.v. Ziggo: https://account.ziggo.nl/account/rest/online-user-details/ levert een HTTP 400 op.

 

Wat betreft de internetsnelheid: kun je de gegevens op het tabblad 'Configuratie' plaatsen? Dan kijk ik even of de juiste service flows (snelheden) zijn toegewezen aan het modem.

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes
Algemene configuratie
Netwerk toegang
true
Maximaal aantal apparaten
2
Standaard beveiliging
true
DOCSIS-Modus
3.1
Config bestand
bac102000106acf8cc2afba8


Primaire Downstream Service Flow
SFID
22824
Maximale snelheid
642000000
Maximum Traffic Burst
42600
Minimale snelheid
0


Primaire Upstream Service Flow
SFID
434
Maximale snelheid
42800000
Maximum Traffic Burst
42600
Minimale snelheid
0
Maximum Concatenated Burst
42600
Roostertype
bestEffort



Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Hahaha, ik zie het zelf al....

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Modem moet inderdaad nog van een nieuwe boot file worden voorzien door Ziggo.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Inloggen op Mijn Ziggo lukt hier inmiddels weer.

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Ja hier ook weer; de verbinding viel er zojuist heel even uit.

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Ik merk wat hikjes in de verbinding, vermoedelijk de updates die uitgevoerd worden, de max snelheid is aangepast.

 

Algemene configuratie
Netwerk toegang
true
Maximaal aantal apparaten
2
Standaard beveiliging
true
DOCSIS-Modus
3.1
Config bestand
bac102000106acf8cc2afba8


Primaire Downstream Service Flow
SFID
22824
Maximale snelheid
1070000000
Maximum Traffic Burst
96000
Minimale snelheid
0


Primaire Upstream Service Flow
SFID
434
Maximale snelheid
53500000
Maximum Traffic Burst
25000
Minimale snelheid
0
Maximum Concatenated Burst
65535
Roostertype
bestEffort




tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het ophalen van de nieuwe boot file en toepassen van de nieuwe service flows/snelheden heeft inderdaad een reset van het modem opgeleverd.

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Inderdaad; en daarmee werkt alles naar behoren en stabiel. Ik zal de up- en downstreamwaardes over een paar dagen nog eens hier posten als de kabels vervangen zijn en de eindweerstanden geplaatst, mag dat ?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Fijn om te lezen! Gegevens plaatsen mag natuurlijk altijd. 😉

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Eddie the Eagle! Welkom op de Ziggo Community! 🙂

 

Ik heb een IEC-F-steek en F-steek kabel voor je besteld, hoor. Deze kabels komen je kant zo snel als mogelijk op. Fijn dat je verbinding stabiel is en top dat @tobiastheebe je zo goed heeft geholpen (waarvoor dank Tobias)!

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Beste Erik (en Tobias); harstikke bedankt voor alle hulp en adviezen ! Met het huidige thuiswerken is het bijna ondenkbaar dat je verbinding er langere tijd uitligt. Door de goede adviezen en antwoorden op mijn vragen alhier is de overgang vrijwel geruisloos gegaan en heb ik stabiele (en snelle 😉) verbinding met Giganet. Nu die upload nog omhoog maar daar wordt vast hard aan gewerkt 😉.

 

Nogmaals dank voor jullie hulp !

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Graag gedaan! Veel plezier met Internet Giga.

 

Voor hogere uploadsnelheden is het nog even wachten totdat analoge FM-radio landelijk is afgeschakeld. Daarna zou Ziggo in eerste instantie het aantal ATDMA-kanalen kunnen verhogen (nu 4 en 6 voor resp. fZiggo en fUPC, kan naar 8 maximaal) en/of een volwaardig OFDMA-kanaal activeren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic