1
Vraag
2
Reageer en help mee
BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

Overmatig veel spam

Ik vraag mij af waarom ik de laatste tijd zoveel spam krijg. Het lijkt wel of Ziggo er helemaal niks meer aan doet. Het is het laatste jaar echt super erg! De jaren hiervoor ik bijna geen spam.

Kan Ziggo hier wat aan gaan doen?

Al mijn email accounts zijn een @Ziggo.nl 

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als Ziggo er niets meer aan doet, dan krijg je voor iedere goede mail, nog 6 spam mails.

85% van alle mails op het internet is spam.

 

Vreemd, want ik heb 3 heel oude en heel bekende email adressen en daar krijg ik de laatste tijd nog maar 1 spam bericht per week op.

 

Hoeveel spam mails krijg je er per dag?

De snelste weg om Ziggo dit te laten weten is verplaatsen of slepen van de mails, vanuit de inbox naar de spam map via IMAP of in de webmail.

Daar leert de automatische spamfilter van en als de afdeling abuse veel verplaatsingen ziet, dan kijken ze nog eens extra goed wat er misgaat.

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Spam melden

Ontvang je spam? Als de spammer internetabonnee van Ziggo is, kunnen we actie ondernemen.

Om nader onderzoek te kunnen uitvoeren, hebben we aanvullende informatie van je nodig. Stuur kopieën van de spamberichten inclusief de oorspronkelijke headers naar abuse@ziggo.nl. Als uit het onderzoek blijkt dat een van onze abonnees spam of ongevraagde bulk e-mail heeft verstuurd, nemen we passende maatregelen.

 

stukje van de site, hier moet je het mee doen.

BvanWijk
Topicstarter
Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

@Bert @Tjeerd85 Ik krijg elke dag wel meerdere spam mailtjes en ik stuurde ze ook altijd door naar abuse@ziggo.nl met oorspronkelijke headers maar het heeft naar mijn idee te weinig effect. Wat ik nu doe als ik spam krijg, ik stuur het door naar valse-email@fraudehelpdesk.nl

 

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Toch is dit het enige wat je er aan kan doen, mogelijk kan je nog in de mail zelf een spamfilter instellen maar daar heeft @Bert vast meer verstand van 🙂

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Heb 2 ziggo accounts en 1 casema en krijg daar amper spam op binnen. Nu gebruik ik deze ook niet actief. 

IMHO als je je email voor over al en ergens voor gebruikt dan krijg je wel meer spam.

En spam moet je gewoon weggooien. Doorsturen is zonde van je tijd en lost toch niks op.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De snelste weg om Ziggo dit te laten weten is verplaatsen of slepen van de mails, vanuit de inbox naar de spam map via IMAP of in de webmail.

Daar leert de automatische spamfilter van en als de afdeling abuse veel verplaatsingen ziet, dan kijken ze nog eens extra goed wat er misgaat.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic