1
Vraag
2
Reacties
MBZ

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Overlijden, mailadressen koppelen

Mijn schoonouders hadden een Ziggo-account met daarop twee mailadressen.

Nu zijn beiden overleden en willen we graag de mailadressen overhevelen naar ons account.

Is dit mogelijk?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MBZ
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Met ingang van juni 2021 zijn de afspraken hierover gewijzigd en alleen in de onderstaande 2 situaties is het nog mogelijk een e-mailadres over te hevelen.

Uitzonderingen

1. Bij overlijden kan de Servicedesk Nabestaanden met de nabestaanden het e-mailadres overhevelen.
  2. Wanneer het e-mailadres door een fout van ons is komen te vervallen (Bijvoorbeeld een onterechte of te vroege opzegging)

Bekijk in context

9 Reacties 9
iMark

Level 16
Expert
  • 1859Posts
  • 142Oplossingen
  • 715Likes

Misschien een rare vraag. Maar waarom zou je de mailaccounts van je overleden schoonouders willen overhevelen? Is het om e-mails te archiveren? Daar zijn andere methodes voor.
Je zou eens kunnen kijken naar https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/zo-kun-je-het-beste-e-mails-archiveren/ 

Bert

Level 21
Super Expert
  • 64700Posts
  • 4518Oplossingen
  • 17345Likes

@MBZ Dat is mogelijk, een Ziggo moderator komt hier morgen langs en kan dat uitvoeren of laten uitvoeren of de juiste weg wijzen.

MBZ
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Omdat er ook nog een werkzaam account van mijn man aanhangt.. 

Roos59

Level 6
  • 119Posts
  • 2Oplossingen
  • 69Likes

Ik vraag mij af of dit mogelijk in het kader van privacy.
Zelfs na het overlijden bestaat er zoiets als ‘postgeheim’.

Als het samenvoegen van mailaccounts bij samenwonen al geen optie is, zie https://community.ziggo.nl/t5/Abonnement/Samenwonen-en-samenvoegen-email-accounts/m-p/1027642#M21594...dan vraag ik mij af of mailaccounts van overledenen aan een ander ziggo-account kunnen worden toegevoegd.

Ik ben benieuwd naar het beleid van Ziggo in dit geval.

MBZ
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Met ingang van juni 2021 zijn de afspraken hierover gewijzigd en alleen in de onderstaande 2 situaties is het nog mogelijk een e-mailadres over te hevelen.

Uitzonderingen

1. Bij overlijden kan de Servicedesk Nabestaanden met de nabestaanden het e-mailadres overhevelen.
  2. Wanneer het e-mailadres door een fout van ons is komen te vervallen (Bijvoorbeeld een onterechte of te vroege opzegging)
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 3249Posts
  • 395Oplossingen
  • 1096Likes

Goedemorgen @MBZ, allereerst gecondoleerd met het verlies van jouw schoonouders. 

Ik kan me goed voorstellen dat je de e-mailadressen ergens anders wil onderbrengen, gezien het e-mailaccount van je man eronder hangt. Laten we samen eens kijken hoe we dit kunnen regelen. Wil je de postcode en het huisnummer + de gewenste e-mailadressen in een privébericht met me delen? Alvast bedankt. 

MBZ
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dag Vincent,

wat fijn dat jij mogelijkheden ziet.
Hoe kan ik jou privé een bericht sturen?

Of is op jou reageren al privé en kunnen anderen dat niet meelezen?

KBX458

Level 18
Super Expert
  • 8461Posts
  • 377Oplossingen
  • 4721Likes

Door te klikken rechtsboven op berichten >  vervolgens klikken linksboven op het oranje kladblok >  type de naam van Vincent >

de rest wijst zich vanzelf.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 3249Posts
  • 395Oplossingen
  • 1096Likes

@MBZ Dank voor je bericht. Ik heb je privébericht inmiddels beantwoord.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Online gamen of bordspellen?

Uitgelicht topic