MBZ

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Overlijden, mailadressen koppelen

Mijn schoonouders hadden een Ziggo-account met daarop twee mailadressen.

Nu zijn beiden overleden en willen we graag de mailadressen overhevelen naar ons account.

 

Is dit mogelijk?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MBZ
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Met ingang van juni 2021 zijn de afspraken hierover gewijzigd en alleen in de onderstaande 2 situaties is het nog mogelijk een e-mailadres over te hevelen.
 

Uitzonderingen

  1. Bij overlijden kan de Servicedesk Nabestaanden met de nabestaanden het e-mailadres overhevelen.
  2. Wanneer het e-mailadres door een fout van ons is komen te vervallen (Bijvoorbeeld een onterechte of te vroege opzegging)

Bekijk in context

14 Reacties 14
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Misschien een rare vraag. Maar waarom zou je de mailaccounts van je overleden schoonouders willen overhevelen? Is het om e-mails te archiveren? Daar zijn andere methodes voor.
Je zou eens kunnen kijken naar https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/zo-kun-je-het-beste-e-mails-archiveren/ 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@MBZ Dat is mogelijk, een Ziggo moderator komt hier morgen langs en kan dat uitvoeren of laten uitvoeren of de juiste weg wijzen.

MBZ
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Omdat er ook nog een werkzaam account van mijn man aanhangt.. 

Roos59

Level 7
  • 177Posts
  • 2Oplossingen
  • 134Likes

Ik vraag mij af of dit mogelijk in het kader van privacy.
Zelfs na het overlijden bestaat er zoiets als ‘postgeheim’.

Als het samenvoegen van mailaccounts bij samenwonen al geen optie is, zie https://community.ziggo.nl/t5/Abonnement/Samenwonen-en-samenvoegen-email-accounts/m-p/1027642#M21594...dan vraag ik mij af of mailaccounts van overledenen aan een ander ziggo-account kunnen worden toegevoegd.

Ik ben benieuwd naar het beleid van Ziggo in dit geval.

MBZ
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Met ingang van juni 2021 zijn de afspraken hierover gewijzigd en alleen in de onderstaande 2 situaties is het nog mogelijk een e-mailadres over te hevelen.
 

Uitzonderingen

  1. Bij overlijden kan de Servicedesk Nabestaanden met de nabestaanden het e-mailadres overhevelen.
  2. Wanneer het e-mailadres door een fout van ons is komen te vervallen (Bijvoorbeeld een onterechte of te vroege opzegging)
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Goedemorgen @MBZ, allereerst gecondoleerd met het verlies van jouw schoonouders. 


Ik kan me goed voorstellen dat je de e-mailadressen ergens anders wil onderbrengen, gezien het e-mailaccount van je man eronder hangt. Laten we samen eens kijken hoe we dit kunnen regelen. Wil je de postcode en het huisnummer + de gewenste e-mailadressen in een privébericht met me delen? Alvast bedankt. 

MBZ
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dag Vincent,

wat fijn dat jij mogelijkheden ziet.
Hoe kan ik jou privé een bericht sturen?

Of is op jou reageren al privé en kunnen anderen dat niet meelezen?

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Door te klikken rechtsboven op berichten >  vervolgens klikken linksboven op het oranje kladblok >  type de naam van Vincent >

 de rest wijst zich vanzelf.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@MBZ Dank voor je bericht. Ik heb je privébericht inmiddels beantwoord.

fam-smael

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hallo Vincent

 

wij hebben het zelfde probleem ,mijn vrouw heeft van vroeger email adressen bij ziggo bij haar ouders en deze zijn pas overleden.nu hebben ze gezegd dat het kon overgezet worden  .

het gaat om 2 mailadressen die ze graag wil behouden 

nu is het zo dat het telefoon nummer wel over gezet is na het ander account en de mailadressen zouden nu niet meer kunnen overgezet  worden .

 

het is een @Home en ziggo adres

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@fam-smael Een Ziggo moderator komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan met de bewuste emailadressen er tussen haakjes achter, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Wat fijn dat het vast is gelukt om het telefoonnummer over te nemen, @fam-smael . Nu is het nog zaak om te kijken of die e-mailadressen ook overgenomen kunnen worden. 
Zou je in je profiel je postcode en huisnummer willen noteren van beide adressen? En onder "Persoonlijke opmerkingen" de volledige e-mailadressen willen noteren? 

Dan kan ik voor je op onderzoek uit! 

fam-smael

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

bedankt Marije 

ik heb de gevraagde info aangevuld

 

 

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Bedankt voor je reactie @fam-smael , maar helaas is de informatie nog niet zichtbaar. Je mag anders ook een gerust een Private Message sturen en ze daar vermelden :), dan kunnen we ermee mee aan de slag voor je.

Uitgelicht topic