1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
denof

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Over silvercrest robot stofzuiger - verbinden met netwerk

Ik heb een silvercrest ssra1 stofzuiger gekocht.

Die heeft app ondersteuning. Maar wat ik ook doe ik zie nooit de naam in de wifi lijst.

Volgens de beschrijving werkt hij alleen op 2.4ghz. dus heb ik 5.8 uitgezet in de modem.

Ook heb ik handmatig de kanalen 1 voor 1 ingesteld. En daarna krijg ik nog niks.

Ik zie alle netwerken om me heen. Maar niet de robot.

Heb beveiligingen uit de modem gehaald. Eigenlijk alles geprobeerd.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees berichten dat mensen het toch aan de gang krijgen.

Groet van ed

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
denof
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank allemaal voor het meedenken.

Ik heb het werkend. Ik kwam erachter dat de wifi van de cleaner niet ssar1 of robot-xxxx heet als wifi naam, maar smartlife-3b62.

Ik kwam hier achter door de modem te resetten, en daarna opnieuw in te stellen. Na het uitzetten bleef er 1 signaal over die dus echt sterk was.

De beschrijving in de manual klopt dus van heen kant. Ongelooflijk dat iets zo verkocht word.

Ik heb dus de smartlife app geïnstalleerd, wat gezocht en geprobeerd. De app laten zoeken en wat denk je? Verbind direct.

De silvercrest app is dus absoluut niet nodig en slaat helemaal nergens op. Via smartlife app en wat zoeken en verbonden kan ik nu alle instellingen doen.

Nu begrijp ik dat zoveel mensen de ssar1 nooit verbonden krijgen. Wel heel slecht dit van silvercrest. Ik ga ze hier ook mee confronteren. Benieuwd wat ze zeggen.

Groet van ed

Bekijk in context

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 248Oplossingen
  • 665Likes

Hallo en welkom denof,

Bij mijn robotstofzuiger - geen Silvercrest - moest ik de Wifi-modus van 2.4GHz op 802.11 b/g/n of g/n zetten. Misschien kan je dat nog eens proberen.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Handleiding 

Heb je een profiel,gemaakt voor de app?

In de app Add New robot lukt dat wel?

Screenshot_20220711-164838_Chrome.jpg

denof
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb het gelezen, alles gevolgd. Ook online filmpjes zitten kijken. Maar wat ik ook doe, ook in de modem alle opties wel gehad en veranderd. Ik zie nooit de robot naam in de wifi lijst. De wifi knippert op het scherm van de cleaner.

Ik volg dan alle stappen en moet het netwerk kiezen. Maar die is nooit aanwezig in de lijst van netwerken.

Ondoenlijk. Wel jammer.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 248Oplossingen
  • 665Likes

Dan durf ik het ook niet te zeggen. Met onderstaande instellingen werkt mijn robotstofzuiger prima (ook al hebben 2.4GHz en 5GHz dezelfde wifinaam). SmartWifi (kanaaloptimalisatie) is ingeschakeld, vandaar sommige grijs weergegeven opties.

AlexHelpt_0-1657733678846.png

Contact opnemen met Silvercrest (Lidl) lijkt het enige devies..

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Je hebt het over een netwerken lijst van de Silvercrest app zelf? 

Wat nog mee kan spelen is ipv4/ipv6 hoewel dat niet opgaat voor een interne verbinding. Dat geeft meer problemen met een verbinding naar buiten.

denof
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank allemaal voor het meedenken.

Ik heb het werkend. Ik kwam erachter dat de wifi van de cleaner niet ssar1 of robot-xxxx heet als wifi naam, maar smartlife-3b62.

Ik kwam hier achter door de modem te resetten, en daarna opnieuw in te stellen. Na het uitzetten bleef er 1 signaal over die dus echt sterk was.

De beschrijving in de manual klopt dus van heen kant. Ongelooflijk dat iets zo verkocht word.

Ik heb dus de smartlife app geïnstalleerd, wat gezocht en geprobeerd. De app laten zoeken en wat denk je? Verbind direct.

De silvercrest app is dus absoluut niet nodig en slaat helemaal nergens op. Via smartlife app en wat zoeken en verbonden kan ik nu alle instellingen doen.

Nu begrijp ik dat zoveel mensen de ssar1 nooit verbonden krijgen. Wel heel slecht dit van silvercrest. Ik ga ze hier ook mee confronteren. Benieuwd wat ze zeggen.

Groet van ed

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Vervelend, maar het is dus gelukt. Je ziet het wel vaker dat bij dit soort 'goedkopere' merken de boel niet klopt. Het is regelmatig het eigen merk wat op een ander product wordt geplakt.  Helaas kom je daar vaak bij toeval achter of na veel zoekwerk.