Ik heb een silvercrest ssra1 stofzuiger gekocht.
Die heeft app ondersteuning. Maar wat ik ook doe ik zie nooit de naam in de wifi lijst.
Volgens de beschrijving werkt hij alleen op 2.4ghz. dus heb ik 5.8 uitgezet in de modem.
Ook heb ik handmatig de kanalen 1 voor 1 ingesteld. En daarna krijg ik nog niks.
Ik zie alle netwerken om me heen. Maar niet de robot.
Heb beveiligingen uit de modem gehaald. Eigenlijk alles geprobeerd.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees berichten dat mensen het toch aan de gang krijgen.
Groet van ed
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dank allemaal voor het meedenken.
Ik heb het werkend. Ik kwam erachter dat de wifi van de cleaner niet ssar1 of robot-xxxx heet als wifi naam, maar smartlife-3b62.
Ik kwam hier achter door de modem te resetten, en daarna opnieuw in te stellen. Na het uitzetten bleef er 1 signaal over die dus echt sterk was.
De beschrijving in de manual klopt dus van heen kant. Ongelooflijk dat iets zo verkocht word.
Ik heb dus de smartlife app geïnstalleerd, wat gezocht en geprobeerd. De app laten zoeken en wat denk je? Verbind direct.
De silvercrest app is dus absoluut niet nodig en slaat helemaal nergens op. Via smartlife app en wat zoeken en verbonden kan ik nu alle instellingen doen.
Nu begrijp ik dat zoveel mensen de ssar1 nooit verbonden krijgen. Wel heel slecht dit van silvercrest. Ik ga ze hier ook mee confronteren. Benieuwd wat ze zeggen.
Groet van ed
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo en welkom denof,
Bij mijn robotstofzuiger - geen Silvercrest - moest ik de Wifi-modus van 2.4GHz op 802.11 b/g/n of g/n zetten. Misschien kan je dat nog eens proberen.
Ik heb het gelezen, alles gevolgd. Ook online filmpjes zitten kijken. Maar wat ik ook doe, ook in de modem alle opties wel gehad en veranderd. Ik zie nooit de robot naam in de wifi lijst. De wifi knippert op het scherm van de cleaner.
Ik volg dan alle stappen en moet het netwerk kiezen. Maar die is nooit aanwezig in de lijst van netwerken.
Ondoenlijk. Wel jammer.
Dan durf ik het ook niet te zeggen. Met onderstaande instellingen werkt mijn robotstofzuiger prima (ook al hebben 2.4GHz en 5GHz dezelfde wifinaam). SmartWifi (kanaaloptimalisatie) is ingeschakeld, vandaar sommige grijs weergegeven opties.
Contact opnemen met Silvercrest (Lidl) lijkt het enige devies..
Je hebt het over een netwerken lijst van de Silvercrest app zelf?
Wat nog mee kan spelen is ipv4/ipv6 hoewel dat niet opgaat voor een interne verbinding. Dat geeft meer problemen met een verbinding naar buiten.
Dank allemaal voor het meedenken.
Ik heb het werkend. Ik kwam erachter dat de wifi van de cleaner niet ssar1 of robot-xxxx heet als wifi naam, maar smartlife-3b62.
Ik kwam hier achter door de modem te resetten, en daarna opnieuw in te stellen. Na het uitzetten bleef er 1 signaal over die dus echt sterk was.
De beschrijving in de manual klopt dus van heen kant. Ongelooflijk dat iets zo verkocht word.
Ik heb dus de smartlife app geïnstalleerd, wat gezocht en geprobeerd. De app laten zoeken en wat denk je? Verbind direct.
De silvercrest app is dus absoluut niet nodig en slaat helemaal nergens op. Via smartlife app en wat zoeken en verbonden kan ik nu alle instellingen doen.
Nu begrijp ik dat zoveel mensen de ssar1 nooit verbonden krijgen. Wel heel slecht dit van silvercrest. Ik ga ze hier ook mee confronteren. Benieuwd wat ze zeggen.
Groet van ed
Vervelend, maar het is dus gelukt. Je ziet het wel vaker dat bij dit soort 'goedkopere' merken de boel niet klopt. Het is regelmatig het eigen merk wat op een ander product wordt geplakt. Helaas kom je daar vaak bij toeval achter of na veel zoekwerk.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.