Ik gebruik outlook 2013. Recent kan ik nog alleen mails ontvangen en niet meer verzenden. Microsoft schrijft dat dit wordt veroorzaakt door een instelling van de provider. De account herstellen werkt niet.
Ziggo geeft aan geen instellingen te kunnen wijzigen.
Wat kan ik nog doen om de werking van het programma te herstellen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@oeht1 Hier staat de gebruiksaanwijzing van de smtp instellingen handmatig instellen, gebruik de instellingen van Ziggo: E-mailinstellingen controleren in Outlook 2013 – Handleidingen | Hostnet
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hier precies het zelfde probleem.
Sinds vandaag wel ontvanegn niet verzenden
Help !
Outlook 2013 is wel uit de tijd, misschien tijd voor een update?
Maar staan de instellingen nog goed? Recentelijk worden ze strenger nageleefd.
IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo
Uitgaande serverinstellingen
server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Welke instellingen gebruik je nu?
Gebruik je onderstaande smtp instellingen?
Zo nee, wijzig je uitgaande instellingen in de volgende:
IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo
SteefB, thanx man ik heb het aangepast en het werkt.
Vreemd ik heb hiervan niets meegekregen dat dit aangepast zou worden.
Dat is ook niet gecommuniceerd. (cynische modus) Communicatie over dit soort zaken is een sterk punt van Ziggo (/cynische modus)
Outlook wordt nog ondersteund met updates tot 11-04-2023:
Outlook 2013 - Microsoft Lifecycle | Microsoft Docs
Outlook 2013 gebruik ik zelf ook. Zit inderdaad een verlengde "einddatum" op zoals te zien is. Er zijn nog mensen die werken met Outlook 2003 en dat werkt ook -nog- goed.
Dat kan snel veranderen als ook Ziggo eindelijk de onveilige TLS 1.0 en 1.1 gaat uitschakelen en zoals de meesten gewoon vanaf TLS 1.2 gaat werken zoals steeds meer gaan doen.
Dan valt Outlook 2003 wel af maar voor Outlook 2013 kun je in het register nog TLS 1.2 aan zetten en aldus kan ie nog wel langer mee. Enige nadeel is dus dat je geen beveiligingsupdates meer ontvangt. Alhoewel ik die sowieso al enkele jaren niet meer gezien heb voor 2013.
Bert, bedankt voor je suggestie.
Probleem is dat bij dit laptopje een account automatisch wordt ingesteld als de ingaande en uitgaande server is vermeld. Ik kan de genoemde instellingen dus niet zelf invoeren. Ben je misschien bekend met een methode om dit te omzeilen?
Mvg
@oeht1 Hier staat de gebruiksaanwijzing van de smtp instellingen handmatig instellen, gebruik de instellingen van Ziggo: E-mailinstellingen controleren in Outlook 2013 – Handleidingen | Hostnet
Bert en alle anderen bedankt voor de ondersteuning. Outlook 2013 werkt weer.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.