Verwijderd account
Niet van toepassing

Outlook op Android, verbinding met mailserver verlopen

Ik kan sinds een tijd geen mail versturen, wel ontvangen in de outlook app op mijn Android telefoon. Als ik mijn ziggo acount opnieuw wil instellen krijg is de boodschap dat de verbinding met mijn mailserver is verlopen. De helpfunctie zegt dat het security certificate vab mijn provider is verlopen. Letterlijk: Notify your your email provider that the server identity and trust chain listed in your provider's SSL certificate does not match the domain you're connecting to. Ziggo mail werkt overigens wel met outlook op mijn PC.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Ik heb de oplossing gevonden. Outlook herkende het adres van een vorige installatie en gebruikte de instellingen daarvan blijkbaar. Ik heb nu gezegd dat die account moest worden overgeslagen en heb een hele nieuwe aangemaakt. Dat lijkt te werken. Dank voor het meedenken!

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik heb zojuist een update gehad van Outlook op Android.

Kun je eens kijken of die bij jou ook klaar staat?

 

Hoe is Outlook ingesteld?

Met POP of IMAP?

 

Met IMAP kun je het account verwijderen en opnieuw instellen, vul alleen het mailadres en wachtwoord in, de rest van de instellingen krijgt Outlook van de Ziggo mailserver.

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Ik heb versie 4.2204.2. Account verwijderen en opnieuw instellen heb ik tig keer gedaan. Instellingen worden idd opgehaald, maar na het invullen van mijn wachtwoord gaat het mis. De verbinding met de uitgaande mailserver wordt niet tot stand gebracht

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

In de Play Store staat 4.2204.3 klaar voor je.

Open de Play Store, druk op je avatar rechts bovenin -> Apps en apparaten beheren -> Alle apps -> Checken op updates.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Kun je met dat emailadres en wachtwoord wel inloggen in: Inloggen op Ziggo Mail | Ziggo

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Dank. Gedaan, maar ook de update geeft dezelfde melding: inlog fout, de verbinding met je mailserver is verlopen. Zou het iets met office 365 te maken hebben? Voordat ik mijn ziggo account kan toevoegen vraagt de app eerst om mijn microsoft inlogcode.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

***

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Als ik een nieuw account maak met IMAP, dan volg ik deze stappen:

Instellingen + Email account toevoegen -> emailadres invullen -> DOORGAAN -> na een klein moment wachten IMAP kiezen -> Wachtwoord invullen -> Vinkje V aantikken.

 

Mail verzonden lukt hier nu.

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Ik heb de oplossing gevonden. Outlook herkende het adres van een vorige installatie en gebruikte de instellingen daarvan blijkbaar. Ik heb nu gezegd dat die account moest worden overgeslagen en heb een hele nieuwe aangemaakt. Dat lijkt te werken. Dank voor het meedenken!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic