Sinds een maand lukt het niet meer om met outlook mijn mail van upcmail op te halen (verzenden lukte wel) Voorheen heeft dit jaar en dag gewoon gefunctioneerd maar ineens werkte het niet meer. Heb al van alles geprobeerd, uiteindelijk mijn mailaccounts verwijderd uit outlook om deze opnieuw in te stellen maar nu lukt dat ook niet meer en kan ik dus helemaal geen gebruik meer maken van outlook. Het enige account dat wel werkt in outlook is een livemail account wat ik nog heb. Kan de mail wel via de webmail inzien, dus dat werkt. Voorheen gebruikte ik de POP-server om mijn email op te halen, geen problemen gehad. Heb geprobeerd om de accounts opnieuw in te stellen zowel met POP als IMAP en automatisch en handmatig maar krijg steeds de zelfde foutmelding: "Er is geen verbinding met de binnenkomende server met behulp van de opgegeven versleutelingsmethode. Controleer de versleutelingsmethode van de binnenkomende server en probeer het opnieuw." Maar de instellingen staan precies zoals Ziggo opgeeft, hier had ik ook niets aan veranderd toen het ineens fout ging. Had op internet gelezen dat het te maken kon hebben met een verandering in de instellingen van de firewall bij de provider/gebruiker, dus heb ik ook geprobeerd om het opnieuw in te stellen wanneer de firewall uit staat, zonder resultaat, ook de klantenservice van Ziggo zegt dat er bij hun niks is veranderd en geeft aan mij verder niet te kunnen helpen. De enige verandering is dat ik per 1 september j.l. mijn vaste telefoonlijn heb opgezegd, maar het probleem begon een week hiervoor. Misschien toch al wat gewijzigd om mijn telefoonlijn per 1 sept. te blokkeren, maar volgens de klantenservice had dit er niks mee te maken. Ook het officepakket (MS office 2019) heb ik al opnieuw geïnstalleerd op mijn computer (desktop), ook dit hielp niet. Het stappen plan wat Ziggo op de site heeft staan, de eerder geposte topics op het forum en de Ziggo klantenservice bieden geen uitkomst voor dit probleem. Hopelijk is er iemand die wel weet hoe ik dit kan oplossen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welke outlook versie gebruik je?
Van MS office 2019
Is alles op deze manier ingevuld?
Voor zover ik kan controleren wel, ik krijg niet alle tab bladen die jij hebt. Maar versleuteling en poortnummers kloppen.
Kijk eens naar dit stappenplan en ga verder onder E-mail account handmatig toevoegen, dan zie je de instellingen als ik liet zien: E-mail instellen in Outlook 2021/2019 of 365 (Windows) – Helpdesk (zendesk.com)
Heb het stappenplan doorlopen maar er blijft een foutmelding komen.
Met deze methode kan ik alleen kiezen tussen POP3 en IMAP.
Dacht dat POP3 niet meer werd ondersteund door Ziggo.
Maar in ieder geval krijg ik in beide gevallen een foutmelding.
Heb ook diverse versleutelmethodes geprobeerd maar het werkt niet.
Heb je het letterlijk deze instellingen ingevuld?
Lukt het misschien met deze stappenplan?
Zag dat ik de uitgaande mail niet op automatisch had staan. deze stond op poort 587. Lijkt dat uitgaande mail werkt maar inkomend niet.
Nee helaas dat heb allemaal al doorlopen en bied geen oplossing.
Ik ben even uitgedacht 🤔
Heb nog even zitten spelen met de instellingen van mijn inkomende mail.
Als ik deze op de standaard waarden laat staan dus poort 110 en geen versleuteling dan haalt hij wel de mail op. Uitgaande mail staat dan nog steeds op poort 587 en automatisch.
Echter wel nadeel dat ik dan geen versleutelde verbinding heb.
Tijdens het spelen met de instellingen kreeg ik op een gegeven moment een foutmelding dat het een certificaat ongeldig was verleend aan email.ziggo.nl, hij bleek verlopen. Weet alleen niet meer welke instelling ik toen had en reproduceren lukte ook niet. Maar had nog wel een screenshotje gemaakt. Zou zoiets de oorzaak kunnen zijn? Zou toch liever wel een versleutelde verbinding gebruiken.
Goed gevonden, ik heb geen idee hoe Outlook met die certificaten werkt.
Hopelijk komt er snel iemand langs die hier meer van weet.
Wat ik zou proberen is een nieuw profiel toevoegen in outlook en daar proberen om een van de probleem mailboxen toe te voegen. Als dat lukt kan je ook de andere toevoegen. en het nieuwe profiel instellen als standaard.
Pro tip: geef het nieuwe profiel een naam met de datum erin, dan kan je later ook nog zien welke je toegevoegd hebt.
Zoals altijd, maak een export van de mailboxen voor je begint.
Ik heb alle versies van Outlook met POP en IMAP gebruikt, maar heb nooit een certificaat hoeven accepteren.
@Sander10 "Dacht dat POP3 niet meer werd ondersteund door Ziggo."
Jawel, dat blijft, maar ze willen liever dat klanten IMAP gebruiken, dat is makkelijker, behalve als er iets fout gaat, dan ben je afhankelijk wat er nog op de mailserver staat en Ziggo mag data verwijderen waaronder email als dit beter is voor de stabiliteit van het netwerk, volgens de voorwaarden.
Dus ik gebruik hier POP met een kopie op de server voor 100 dagen, dan kan ik op andere apparaten ook de mail lezen en zo nodig verzenden.
@nspoor Helaas deze instellingen werken ook niet bij mij. Kan geen account maken met deze instellingen.
Heb in outlook 2019 alleen de keuze voor SSL/TSL maar niet afzonderlijk.
Probeer eens via deze weg in Outlook:
Bestand => Accountinstellingen => Profielen beheren => E-mailaccounts => Klik 2 maal op je emailadres => Meer instellingen => Server voor uitgaande mail moet een vinkje staan en Dezelfde instellingen => Geavanceerd:
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.