1
Vraag
2
Reacties
Wim.W

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Outlook en Apple Mail kunnen de SMTP server niet bereiken

Over dit onderwerp zie ik berichten tot mei dit jaar. Helaas kan ik niet reageren op die berichten. Vandaar dat ik dit topic opnieuw aanhaal.

 

Ik heb Outlook 2019 op mijn PC met Windows geïnstalleerd en daar werkt alles prima.

Daarbij zijn de instellingen gebruikt zoals Ziggo opgeeft met imap en smtp.

Op mijn iPhone 7 met ios 14 kan bij zowel Outlook mail en agenda als ook met Apple Mail (originele van Apple) de smtp server niet worden gevonden, waardoor berichten niet worden verzonden.

Hetgeen mij verbaast is dat het bericht dat op de iPhone niet kan worden verzonden in de map concepten komt. Als ik daarna Outlook op mijn PC start, dan staat daar in de map concepten de niet verzonden mail, die ik vervolgens op de PC met Outlook gewoon kan verzenden.

 

Zijn er vorderingen bekend in deze zaak?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Helaas @Wim.W! Jammer dat de update naar een nieuwe iOS versie niet heeft mogen baten en dat je nog steeds tegen dezelfde foutmelding aanloopt. De melding geeft aan dat je mogelijk een verkeerd wachtwoord hebt ingevuld bij de uitgaande SMTP serverinstellingen. Heb je het wachtwoord van je mailadres al eens gewijzigd voor alle zekerheid en daarna opnieuw je mailaccount geconfigureerd? Mogelijk zit daar de crux. Het wijzigen van je mailaccount wachtwoord doe je vanuit je Mijn Ziggo account. Zie ook dit stappenplan voor een instructie!

@Dave! heb jij misschien nog andere tips voor TS?

Bekijk in context

7 Reacties 7
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ga eerst eens naar instellingen en dan Algemeen en kies Software update naar IOS 15.02

 

Dan zet je de e-mail instellingen zoals dit stappen plan  E-mail instellen Outlook 2019 office 365 

 

Hopelijk helpt dit je stap verder. Hier oo iPhone 12 werkt outlook naar mijn Eindows Laptop met office 2019 prima en ook voa Mail, Spark E-mail 

De bugs zijn verholpen en hopelijk helpt dit.

 

E974FAF0-6061-469F-B881-C25AE75327A2.jpeg

194671C9-D90F-411F-B3B8-68568BF57586.jpeg

CEDBF4C3-1246-48FF-A863-17CDE9B59D47.jpeg

 

 

Wim.W
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor de tip.

Tot nu toe krijg ik steeds een foutmelding: Update kan niet worden geïnstalleerd; Fout bij het installeren van ios 15.0.2.

Ik ga het morgen opnieuw proberen.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ik wacht het af en houd topic in de gaten 😊

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Let wel op bij installatie 15.02 dat de adapter is aangesloten, desnoods alle apps even dicht swipen en telefoon herstarten, daarna de update uitvoeren. Dit wil vaak wel helpen.

Wim.W
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ios 15.0.2 geïnstalleerd, de account verwijderd en opnieuw toegevoegd.

Helaas nog steeds dezelfde fout. De smtp server meldt: De Gebruiksnaam of het wachtwoord voor <mailadres>@home.nl is onjuist. Deze foutmelding krijg ik bij de automatisch opgehaalde accountinstellingen en ook bij de handmatige accountinstelling. De imap server werkt wel goed. Heeft ook altijd goed gewerkt. De problemen begonnen na de overstap van pop naar de imap server in januari dit jaar.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Helaas @Wim.W! Jammer dat de update naar een nieuwe iOS versie niet heeft mogen baten en dat je nog steeds tegen dezelfde foutmelding aanloopt. De melding geeft aan dat je mogelijk een verkeerd wachtwoord hebt ingevuld bij de uitgaande SMTP serverinstellingen. Heb je het wachtwoord van je mailadres al eens gewijzigd voor alle zekerheid en daarna opnieuw je mailaccount geconfigureerd? Mogelijk zit daar de crux. Het wijzigen van je mailaccount wachtwoord doe je vanuit je Mijn Ziggo account. Zie ook dit stappenplan voor een instructie!

@Dave! heb jij misschien nog andere tips voor TS?

Wim.W
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dit is de oplossing van het probleem. Alles werkt weer zoals het hoort.

Wachtwoord gewijzigd en op iPhone account verwijderd en daarna opnieuw toegevoegd.

Heel erg bedankt voor het advies.

 

Om het probleem softwarematig bij de bron op te lossen de volgende gedachtegang.

Het wachtwoord voor mijn mailaccount is al ca. 24 jaar hetzelfde. Het foute wachtwoord is dus niet ontstaan door een door mij uitgevoerde wachtwoord wijziging.

Naar mijn mening wordt bij de overgang van POP server naar imap/smtp servers het wachtwoord foutief geregistreerd in de smtp server (imap werkt immers wel). Door het vernieuwen van het wachtwoord wordt het wachtwoord in beide servers gereset, waardoor weer contact mogelijk is met beide servers.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic