1
Vraag
2
Reacties
revdpoel

Level 5
  • 71Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Outlook, IMAP en OST bestand

Hi

ik heb problemen met synchronisatie email Ziggo. IMAP
Kan iemand mij vertellen hoe het precies werkt?

Op mijn PC heb ik Outlook met mijn Ziggo account. Als ik voor het eerst op een nieuwe PC Outlook installeer wordt er gesynchroniseerd. Betekent dat dat mijn Outlook richting servers Ziggo gaat, al mijn mail ophaalt en het in het bestand met extensie OST plaatst?
Is dat OST-bestand een kopie van wat er op Ziggo server staat? En om de zoveel tijd wordt er gecontroleerd of de inhoud van OST nog gelijk is aan server Ziggo? Of wordt er gecheckt wanneer OST voor het laatst was bijgewerkt en of er sindsdien nieuwe mail is? Dat is wel een wezenlijk verschil.

Op mijn nieuwe PC gaat synchronisatie dus niet goed, krijg er ook een melding over. Postvak IN ziet er goed uit, maar meerdere zelf aangemaakte mappen krijg ik een oude versie van en ze zijn leeg. Een voorbeeld: voorheen had ik de map 'Limburg'. Die heb ik weken geleden hernoemd naar '2023-08 Limburg'.
Op mijn oude PC staat deze nog en synchroniseert ie nog goed. Op mijn nieuwe PC, waar ik gisteren Outlook heb geïnstalleerd, staat weer 'Limburg', maar nu is die map leeg. De map '2023-08 Limburg' is verdwenen. Mijn webmail reflecteert nu ook de stand van mijn nieuwe PC, dus ook daar is '2023-08 Limburg' vervangen door een lege map 'Limburg'.

Hoe kan ik nu mijn account volledig verwijderen op mijn nieuwe PC?
Daarna kan ik Outlook verwijderen en opnieuw installeren via Office installatie.

Of kan ik ook OST bestand van oude PC op nieuwe kopiëren? Lost dat het probleem op? Of is account/profiel 'verrot' nu?

Een hoop vragen, ik weet het. Maar hoop dat iemand ze uit kan leggen want mis belangrijke mail op nieuwe PC.

Dank
Ron

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
Super Expert
  • 66690Posts
  • 4683Oplossingen
  • 18444Likes

Kiezen welke IMAP-accountmappen worden weergegeven in Outlook - Microsoft Ondersteuning

In de Instellingen van de webmail => E-mail => Wijzig IMAP abonnementen

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
Super Expert
  • 66690Posts
  • 4683Oplossingen
  • 18444Likes

IMAP met Outlook kijkt op de mailserver van Ziggo wat er te zien is en je haalt niet alle mails letterlijk op, dat gebeurd alleen met POP.

OST is een tijdelijk bestand en daar staat niet alles volledig in, wat er op de mailserver te zien is.

Mappen gemaakt in Outlook staan niet altijd in de mailserver, want dat hangt helemaal af van hoe de synchronisatie instellingen in je Outlook zijn en de synchronisatie instellingen in de webmail.

Mappen gemaakt in de webmail, staan meestal wel allemaal in Outlook en de inhoud daarvan wordt gesynchroniseerd met alle Outlook programma's.

Kijk altijd wat er op de mailserver staat via Ziggo Mail, voor je iets gaat doen en maak altijd eerst een backup van alle mail of belangrijke mail: Inloggen op Ziggo Mail | Ziggo

revdpoel
Topicstarter
Level 5
  • 71Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Bert , je zegt: mappen gemaakt in Outlook staan niet altijd in de mailserver, want dat hangt helemaal af van hoe de synchronisatie instellingen in je Outlook zijn en de synchronisatie instellingen in de webmail.

Waar vind ik die instellingen?

Bert

Level 21
Super Expert
  • 66690Posts
  • 4683Oplossingen
  • 18444Likes

Kiezen welke IMAP-accountmappen worden weergegeven in Outlook - Microsoft Ondersteuning

In de Instellingen van de webmail => E-mail => Wijzig IMAP abonnementen

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat is je favoriete seizoen?

Uitgelicht topic