Vraag
Reacties
Oplossing
Gijs47
Level 7

Outlook 365 aantal Ziggo mappen in Engels vervolg

Het heeft een hele lange tijd geduurd, maar hier even een update. Omdat mijn vraag met dezelfde titel als beantwoord staat maar het niet is heb ik een vervolg vraag geopend.

Ik heb contact gehad met support van Microsoft en die hebben me fantastisch geholpen, zelfs mijn computer overgenomen, opnieuw geïnstalleerd, alles geprobeerd maar helaas. De conclusie van de medewerker was dat het aan de Ziggo kant moest zitten.
Contact gehad met Ziggo, maar die beweerden dat alles aan hun kant goed was. Ik heb vervolgens gevraagd of ze nog een 2e lijns servicedesk hadden, maar die hebben ze niet meer. Ik werd door verwezen naar de Ziggo Community. Maar daar had ik de vraag ook al gesteld en ook de community leden kwamen er niet uit.
Ik zit dus nu tussen twee vuren die naar elkaar wijzen. Ik geef het maar op.
Bedankt voor jullie geduld en ondersteuning.
met vriendelijke groet,

Gijs
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.
bburgg Dat is inderdaad de oplossing, ik had hier ook alles weer in het Engels en was deze werkwijze vergeten en het was "gewoon" geworden met de nieuwe laptop.

In de tekst van de link staat:
In Outlook 2016/2019 is dit wijzigen via tabblad Bestand, knop Accountinstellingen, optie Accountinstellingen, dubbelklik op het account, knop Meer instellingen, tabblad Geavanceerd, vermeld bij Pad van de hoofdmap de tekst inbox.

Maar dat werkt in de huidige Outlook iets anders, ik krijg op deze manier niet Meer instellingen te zien, alleen de basisinstellingen.

Nu via tabblad Bestand, knop Accountinstellingen, optie Profielen beheren, E-mailaccounts, dubbelklik op het account, knop Meer instellingen, tabblad Geavanceerd, vermeld bij Pad van de hoofdmap de tekst inbox.

Zonder inbox in Pad van de hoofdmap, zie hieronder.

Nu met inbox in het Pad van de hoofdmap alles in het Nederlands en geen dubbele mappen meer.
Het corrigeerde direct, ik hoefde Outlook niet opnieuw op te starten.

Bekijk in context

0 Kudos
4 Reacties 4
bburgg
Level 14
Toch nog maar een keer. Dit was de oplossing dus niet?
Bert
Level 21
T.E.A.M.
bburgg Dat is inderdaad de oplossing, ik had hier ook alles weer in het Engels en was deze werkwijze vergeten en het was "gewoon" geworden met de nieuwe laptop.

In de tekst van de link staat:
In Outlook 2016/2019 is dit wijzigen via tabblad Bestand, knop Accountinstellingen, optie Accountinstellingen, dubbelklik op het account, knop Meer instellingen, tabblad Geavanceerd, vermeld bij Pad van de hoofdmap de tekst inbox.

Maar dat werkt in de huidige Outlook iets anders, ik krijg op deze manier niet Meer instellingen te zien, alleen de basisinstellingen.

Nu via tabblad Bestand, knop Accountinstellingen, optie Profielen beheren, E-mailaccounts, dubbelklik op het account, knop Meer instellingen, tabblad Geavanceerd, vermeld bij Pad van de hoofdmap de tekst inbox.

Zonder inbox in Pad van de hoofdmap, zie hieronder.

Nu met inbox in het Pad van de hoofdmap alles in het Nederlands en geen dubbele mappen meer.
Het corrigeerde direct, ik hoefde Outlook niet opnieuw op te starten.

0 Kudos
Gijs47
Level 7
Topicstarter
Ik heb het nog maar een keer geprobeerd, maar de volgende problemen traden op:
Inderdaad kreeg ik hetzelfde als Bert hierboven, maar mijn Verzonden items map was leeg ! Alleen nieuw verzonden mails kwamen er in. Hetzelfde geldt voor de map Concepten.
Toch maar even gekeken bij mijn vertrouwde email programma Thunderbird. Daar stond mijn vertrouwde map Verzonden nog vol. Deze items in Thunderbird verplaatst naar de nieuwe Outlookmap Verzonden items, waarna ze in Outlook in Verzonden items binnen kwamen.

Mijn tweede probleem nl dat alle door mij aangemaakte submappen bij deze root naar inbox actie niet langer zichtbaar waren heb ik denk ik ook opgelost met één van deze submappen en dat lijkt te werken.
Ik had de submappen als submap van mijn account staan, dus in het plaatje van Bert als submap van Ziggo.nl en niet van Postvak In. Nadat ik de submap had verplaatst van Ziggo.nl naar Postvak In (opnieuw in Thunderbird) verscheen deze in Outlook ook als submap van Postvak In.
Ik ga voorzichtig verder op deze weg maar denk dat het is opgelost.

Allen bedankt !
Anne H
Community Developer
Community Developer
Klasse voor die uitgebreide hulp iedereen! Fijn dat je het nu wel voor elkaar lijkt te hebben Gijs47!
0 Kudos