Ik maak gebruik van office 2021
Hier staat imap op ingesteld dit betekent dat de mail zowel lokaal en op de server blijft staat.
Opgevallen is als je de mail op de server weg haalt verdwijnt deze ook lokaal.
Want moet ik in outlook instellen om de mail rechtstreeks van de server af te halen die maar 5 GB heeft.
En dat het alleen lokaal wordt opgeslagen.
Graag een oplossing
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als je alleen lokaal wil opslaan moet je pop3 gebruiken.
Wat is het verschil tussen POP en IMAP? - Interwijs Webhosting
Wat is het verschil tussen POP en IMAP? (microsoft.com)
IMAP of POP, wat is de beste keuze? | STRATO
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als je alleen lokaal wil opslaan moet je pop3 gebruiken.
Wat is het verschil tussen POP en IMAP? - Interwijs Webhosting
Wat is het verschil tussen POP en IMAP? (microsoft.com)
IMAP of POP, wat is de beste keuze? | STRATO
Maar dit kan ik niet meer instellen hoe los je dat op
Moet ik dan Office opnieuw installeren?
POP-, IMAP- en SMTP-instellingen voor Outlook.com (microsoft.com)
POP-toegang inschakelen in Outlook.com
Als u POP wilt gebruiken voor toegang tot uw e-mail in Outlook.com, moet u eerst POP-toegang inschakelen:
Selecteer InstellingenInstellingen> Alle Outlook-instellingen weergeven > e-mail >e-mail synchroniseren.
Onder POP en IMAP, selecteer Ja onder Laat apparaten en apps gebruik maken van POP.
Kies Opslaan.
Maar op de plaats waar je dit wil instellen word niet meer opgelicht dus kun je dit niet aanpassen
Heel eenvoudig volg de stappen op deze website: https://www.panthera.nl/hulp-handleidingen/een-pst-bestand-archief-maken-in-outlook
Hiervoor hoef je binnen outlook niets te veranderen aan je mailaccounts, alleen maar mails verslepen naar de inbox of andere map van het nieuw aangemaakte gegevensbestand. Het gemaakte .pst bestand wordt dan gebruikt als lokaal archief en die kan je zelfs eventueel backuppen naar een andere computer, usb-stick etc. of weer openen in of op een andere computer met outlook (desktop versie).
Zo’n .pst bestand is ook ideaal als backup als je van POP3 account overgaat naar IMAP mail instellingen.
Maar wat zou je doen het is een nieuwe installatie (opnieuw installeren)
Want de data die komt van een ander systeem heb ik al als PST bestand
Als je alleen naar pop3 wilt kun je jouw huidige account gewoon uit je outlook verwijderen. De mail staat immers nog op de server. Tenzij je aparte mappen al hebt gemaakt.
Er zijn 2 mogelijkheden die erg eenvoudig zijn.
1.) Maak een lokale map aan in je Outlook en versleep daarin alle mails die je wilt bewaren, voordat je de mails van de server verwijderd. Zo kun je imap blijven gebruiken.
2.) Verwijder je huidige account. Office deinstalleren is niet nodig. Maak daarna opnieuw een account en kies deze keer voor pop3.
Zo gauw je weer verbinding maakt worden nu alle mails die op de server staan binnen gehaald en van de server verwijderd. Evt. kun je ook nog een optie gebruiken om ze een aantal dagen op de server te laten staan.
Zelfgemaakte mappen waarin je al mails verplaatst hebt kun je het beste eerst backuppen voor de zekerheid.
Backup maken is het eenvoudigst middels het gratis Mailstore Home programma. Dat kan ook van imap en hiermee kun je ook heel eenvoudig de mails die je in de backup hebt doorzoeken.
Het blijft een lastige want het account die ik gebruik is mijn mailadres al.
Als ik een nieuwe aanmaak moet ik dit eerst verwijderen maar dat laat outlook niet toe.
Ik weet het niet zo goed wat ik nu moet doen ik denk dat in dit geval beter uninstallen en opnieuw installeren
Je hoeft niets opnieuw te installeren alleen maar het bestaande pst bestand te openen in outlook (desktop versie)
Met het account wat je nu gebruikt bedoelde ik ook je mail adres. Normaliter moet het mogelijk zijn het huidige mail adres te verwijderen in Outlook.
Daarna kun je hetzelfde mail adres weer opnieuw aanmaken.
Het is niet de bedoeling om bij Ziggo je account te verwijderen, ik bedoelde gewoon je email account in outlook. Dat moet normaliter gewoon te verwijderen zijn.
Dat moet kunnen via bestand -> accountinstellingen dan het email account selecteren en dan verwijderen klikken.
Krijg je dan een foutmelding te zien? En zo ja welke?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.