GJGroen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Outlook 2019 SMTP maakt geen verbinding bij het nieuw instellen van het e-mail account

Hallo,

 

Via outlook (office 2019) probeer ik het "xyz@ziggo.nl" account in te stellen. Ik heb geprobeerd dit automatisch te laten verbinden. Dan krijg ik de melding: "Er is geen verbinding gemaakt met de uitgaande (SMTP)server.

 

Ik heb alle instellingen gecontroleerd en alle mogelijke varianten geloof ik wel geprobeerd. Toch verder kom ik niet.

 

Wat kan er aan de hand zijn? Wat is de oplossing?

 

smtp.ziggo.nl

587

STARTTLS; SLL/TLS, automatisch

Wel en niet aanmelding via beveiligd-wachtwoord verificatie (SPA) vereisen.

Alles geprobeerd.

 

Het wachtwoord is goed want anders zou de IMAP 993 wel een fout geven?

Met dat wachtwoord kan ik prima via de browser op de webmail inloggen.

 

Windows 11

Office 2019 nieuw gedownload op een nieuwe PC. Licentie gekocht en geactiveerd...

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Hardop gedacht:

Heb je alleen je emailadres en het wachtwoord ingevuld als je IMAP wilt gebruiken?

De rest van de instellingen krijgt Outlook automatisch van de mailservers.

 

Ik heb je probleem al vaker voorbij zien komen, mogelijk heeft het ook met deze storing te maken:

 

Storingen en onderhoud | Klantenservice | Ziggo

 

Bert_0-1673130422569.png

 

 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Hardop gedacht:

Heb je alleen je emailadres en het wachtwoord ingevuld als je IMAP wilt gebruiken?

De rest van de instellingen krijgt Outlook automatisch van de mailservers.

 

Ik heb je probleem al vaker voorbij zien komen, mogelijk heeft het ook met deze storing te maken:

 

Storingen en onderhoud | Klantenservice | Ziggo

 

Bert_0-1673130422569.png

 

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 575Oplossingen
  • 2127Likes

@GJGroen Van harte welkom op de Ziggo Community! Wat vreemd dat de SMTP server dienst weigert. Heb je het account nog eens handmatig ingesteld? Is het wel mogelijk om via de webmail berichten te versturen?

Uitgelicht topic