1
Vraag
2
Reacties
Wouter R

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Outlook 2010 foutmelding 0x800c8101

Heb sinds juni problemen met mijn outlook 2010 op mijn laptop met Windows 7. Uitsturen van email werkt niet. Alles opnieuw geïnstalleerd, nieuwe account gemaakt en de instelling van Ziggo handmatig ingevoerd. Het werkte tot gisteren. Weer alles opnieuw ingesteld en IMAP werkt, maar uitgaande mail niet. Foutmelding is 0x800c8101. Instellingen van de uitgaande server zijn SSL, poort 587, encrypted connection: Auto.

Online werkt de email en ook op mijn telefoon en tablet. Heb alle data files op mijn backup gezet dus oude mails e.d. heb ik nog.

Wie kan mijn helpen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wouter R
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste allemaal. Bedankt voor jullie hulp. Heb zelf nog even lopen zoeken en de oplossing is (zoals gewoonlijk) simpel. Allereerst heb ik Norton het scannen van uitgaande email uitgezet. Dat hielp niet. Toen vond ik het volgende: Ik had mijn gebruikersnaam moeten invullen. en zowaar het werkt! Dit staat gelukkig ook op de Ziggo site dus eigen (stomme) fout. Bedankt voor de adviezen!

Bekijk in context

9 Reacties 9
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Wouter R  schreef:

Heb sinds juni problemen met mijn outlook 2010 op mijn laptop met Windows 7.


Zwaar verouderd en dient op zijn minst geüpgraded worden.

.

jan54

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Wouter R Zie de oplossing in dit topic:

Opgelost: SMTP werkt opeens niet meer - Ziggo Community

Hierin wordt verwezen naar:

How do you enable TLS 1.2 on Windows 7? - Knowledgebase - AccuWebHosting

Bij ons werkt het.

 

En een upgrade is zeker niet nodig

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"En een upgrade is zeker niet nodig"

 

Behalve tegen virussen en malware, Windows 7 krijgt al 2,5 jaar geen beveiligingsupdates meer en Outlook 2010 al bijna 2 jaar geen beveiligingsupdates en het wachten is nu tot je computer een virus krijgt of je mail gehackt wordt.

 

Het is niet of er virussen of malware op je computer komt, maar wanneer dit gebeurt.

Wouter R
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Je hebt mogelijk gelijk

Wouter R
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Helaas dit werkt niet. Had al een SSL instelling staan en TLS nu ook. Beide geprobeerd, ook automatisch maar probleem blijft zelfde

Wouter R
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je advies. Waarschijnlijk heb je gelijk, alhoewel ik zeer voorzichtig ben en Norton gebruik.

Echter nog steeds geen oplossing en online op de webmail werken vind ik niet fijn.

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

@Wouter R  je zou ook eens de gratis versie van eM Client kunnen gebruiken. 

Een uitstekend email programma die sterk op Outlook lijkt en voorzien van Email, Agenda, Taken en Contacten 

De gratis versie heeft een beperking van max. 2 email accounts. 

Ik gebruik deze al een lange tijd met volle tevredenheid. 

eM Client | The Best Email Client for Windows and Mac 

eM Client: e-mail, agenda en contacten beheren (het gratis alternatief voor Outlook) (schoonepc.nl)

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Buurman  schreef:

@Wouter R  je zou ook eens de gratis versie van eM Client kunnen gebruiken. 

Een uitstekend email programma die sterk op Outlook lijkt en voorzien van Email, Agenda, Taken en Contacten 

De gratis versie heeft een beperking van max. 2 email accounts. 

Ik gebruik deze al een lange tijd met volle tevredenheid. 

eM Client | The Best Email Client for Windows and Mac 

eM Client: e-mail, agenda en contacten beheren (het gratis alternatief voor Outlook) (schoonepc.nl)


Thunderbird is ook nog een alternatief.

Trouwens, je kan het beste ook upgraden naar W10.Dat is gratis met de media creation tool, mits legaal geactiveerde windows 7.Behalve als je nu ESU hebt(van je werk, bijvoorbeeld), dan krijg je nog updates.

Wouter R
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste allemaal. Bedankt voor jullie hulp. Heb zelf nog even lopen zoeken en de oplossing is (zoals gewoonlijk) simpel. Allereerst heb ik Norton het scannen van uitgaande email uitgezet. Dat hielp niet. Toen vond ik het volgende: Ik had mijn gebruikersnaam moeten invullen. en zowaar het werkt! Dit staat gelukkig ook op de Ziggo site dus eigen (stomme) fout. Bedankt voor de adviezen!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic