1
Vraag
2
Reacties
AartvdBerg

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Outlook 2007 waarschuwing beveiligingscertificaat

Sinds enkele dagen, waarschijnlijk vanaf 25-06-2021heb ik last van de volgende waarschuwing:

Op de server, waarmee u bent verbonden, wordt een beveiligingscertificaat gebruikt, dat niet kan worden gecontroleerd.

De principal-naam is onjuist

Wilt u deze server blijven gebruiken  Ja of Nee

 

Zeg ik Nee, dan kan ik helemaal niets. Zeg ik Ja dan werkt het schijnbaar als vanouds

De IMAP instellingen heb ik gecontroleerd en staan allemaal goed

Certificaat is geldig van 25-06-2021 tot 25-6-2022.

Certificeringspad:

Quovadis Root CA 2

        Quovadis Global SSL ICA G2

                   email.ziggo.nl

 

Certificaatstatus:  In orde

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie deze meldingen niet in Outlook en ook niet verder op dit forum.

Wel steeds meer problemen met Outlook 2007.

 

Outlook 2007 is niet meer up to date en krijgt sinds October 2017 al geen updates meer, dus ook geen beveiligingsupdates.

 

Daarnaast kunnen sommige te sterk staande antivirussen die fenomeen laten zien.

Welk antivirus heb je in gebruik?

Deze week was er iemand die Avast heeft en een vergelijkbare melding.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie deze meldingen niet in Outlook en ook niet verder op dit forum.

Wel steeds meer problemen met Outlook 2007.

 

Outlook 2007 is niet meer up to date en krijgt sinds October 2017 al geen updates meer, dus ook geen beveiligingsupdates.

 

Daarnaast kunnen sommige te sterk staande antivirussen die fenomeen laten zien.

Welk antivirus heb je in gebruik?

Deze week was er iemand die Avast heeft en een vergelijkbare melding.

SandraHaan

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb precies dezelfde meldingen, met dezelfde geldigheidsduur?

De melding blijft idd komen als je "Ja" klikt op vraag of je deze server wilt blijven gebruiken.

 

Bert schrijft hier in reactie dat Outlook 2007 geen update meer krijgt... maar hoe kan deze vermelding nu opgelost worden?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@SandraHaan  schreef:

maar hoe kan deze vermelding nu opgelost worden?


Door een up-to-date mailprogramma te gebruiken ??

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @AartvdBerg en @SandraHaan

Je wilt natuurlijk wel je e-mail gewoon blijven ontvangen en versturen. Zoals @Bert terecht opmerkt krijgt Outlook 2007 al een tijd geen updates meer. Het is beter een up to date programma te gebruiken. Kunnen jullie nog antwoord geven op de vraag over antivirus?

AartvdBerg
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik gebruik alleen Windows beveiliging.

En ik ga eens kijken of Office 365 iets voor mij is.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Soms kan een lokaal software pakket, de voorkeur hebben op een cloud pakket.

Hebt u misschien naar school gaande kinderen ? Zo ja, dan zou u b.v. kunnen bestellen bij Slim.nl of bij Surfspot.nl, afhankelijk van welke school/opleiding gevolgd wordt. Dit heb ik vroeger vaak zo gedaan.

Via beide webshops krijgt u een download link naar de software, maar vooral een 100% echte licentie key, welke u kan gebruiken voor de installatie op een willekeurige apparaat.


Overigens zijn die download links naar de software openbaar en kan u de software altijd wel downloaden. Het gaat dus vooral om de licentie keys !

AartvdBerg
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mijn kinderen hebben al kleinkinderen, dus dat wordt hem niet.

Ik heb gehoord, dat je de office apps ook lokaal kunt installeren.

Van cloudopslag moet ik niets hebben.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@AartvdBerg  schreef:

Mijn kinderen hebben al kleinkinderen, dus dat wordt hem niet.

Ik heb gehoord, dat je de office apps ook lokaal kunt installeren.

Van cloudopslag moet ik niets hebben.


Ja, ook de kinderen worden ( gelukkig ) ouder 😂😂😂😂.

M.b.t. Cloud opslag, het heeft inderdaad zijn voor- én nadelen.

Ik mag het natuurlijk niet zeggen, maar als uw kinderen die optie ( een key bestellen ) niet gebruiken, dan zou u die zelf kunnen gebruiken. Zover ik weet worden er ná de bestelling en/of installatie geen vragen meer gesteld. Maar moet het ( voor de bestelling ) gebruikte school-email-adres wel blijven bestaan.
Vroeger heb ik deze optie ( met/voor mijn kinderen ) veel gebruikt en dat werkte prima. Misschien is e.e.a. nu aangepast, maar ( als u het geld hebt ) voor €27,- kan u altijd een gokje ( voor op eigen én lokale data opslag ) proberen.

Ook hebben sommige bedrijven een HUP  programma, waardoor u ook goedkoop aan licenties kan komen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je office 365 neemt, dan kun je daar de installatie bestanden downloaden en installeren voor lokaal gebruik op een PC.

Dat gaat verder vrijwel identiek zoals vroeger via een CD of DVD installatie.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Inderdaad.

Maar ( correct me if I'm wrong ) voor 365 is vaak een jaarlijkse 'bijdrage' nodig, terwijl voor een CD/DVD licentie key een eenmalig 'fee' nodig is en de key meerdere jaren ( heel lang !! ) werkt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pasi dat klopt, met 365 krijg je telkens de nieuwste office versie met ondersteuning, met een key blijf je dezelfde versie houden tot hij niet meer ondersteund wordt.

AartvdBerg
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bij Amazon koop je Office 2019 professional voor €12.

Kan dat?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Men zou denken dat Amazon goed spul verkoopt, maar ook daar zijn er ( volgens mij ) sub-winkels en kan de kwaliteit variëren.


Ik weet wel, dat ik ooit ook echte licenties ( via HUP ) heb gekocht voor €13,-. En ook bij Surfspot.nl is de goedkoopste licentie ( nog steeds ) €13,- euro. Maar om die licentie te krijgen, moet men o.a. wel aantonen dat men b.v. een medewerker van een school o.d. is. Anders kan/mag die licentie niet verkocht worden.

Maar als het een louche winkel is, dan verkopen ze vaak gekopieerde licentie keys of oude licenties die b.v. ooit met computers zijn meegeleverd. Die keys werken misschien wel, maar is er kans dat iemand anders dezelfde key al heeft gekregen ( of nog krijgt ) en dan kan dat voor problemen zorgen, want Microsoft accepteert natuurlijk niet exact dezelfde licentie key uit ( vaak ) verschillende landen.

Het kunnen ook trail ( test ) licentie keys zijn, die ( op z'n best ) na een paar maanden niet meer werken. Of algemene 'vrije' licentie keys, die o.a. alleen voor installatie worden gebruikt en die direct daarna vervangen dienen te worden door echte keys.


@AartvdBerg  schreef:

Bij Amazon koop je Office 2019 professional voor €12...


Zoals hierboven geschreven is de kans erg klein dat het, voor zo weinig geld, goede/officiële licentie keys zijn. Maar een linkje er naar toe, als voorbeeld, is altijd handig !!


Overigens, zijn er ook programma's te vinden, die licenties simuleren en alle 'vragen' m.b.t. licenties omleiden naar speciale ( minder legale ) websites, waar systemen staan, die de Windows software voor de gek houden en vertellen dat de licentie echt is.
Daarvoor moet u dan wel extra software installeren en de vraag is dan, hoe veilig is die software. Haalt u zo geen virus binnen of maakt u zo een bot van uw computer.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ooit waren er bedrijven die officiële licenties verkochten van bedrijven, die over waren.

Dat mocht uiteindelijk van de rechter.

Ik zie die niet meer, Microsoft zou ook overstappen op een ander registratie systeem voor bedrijven om licenties af te nemen.

Microsoft Office - Producten vergelijken - Tweakers

 

Iedereen kan een webwinkel beginnen en zich aanmelden bij Amazon en Bol.com en dergelijke, je krijgt dan geleverd via de andere webwinkel en ook de garantie gaat via die andere webwinkel.

Het zal niemand verwonderen dat het vaak voorkomt, dat er bij problemen niet wordt gereageerd en na een aantal klachten zal die webwinkel van Amazon en Bol.com worden afgehaald en staat de klant in de kou.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Er zijn nog meerdere opties.

 

Mozilla Thunderbird, een uitstekend e-mail programma wat volledig compatible is en bijgehouden wordt en geheel gratis.

 

Verder kun je ook nog kiezen voor emClient. Een mailprogramma wat steeds populairder wordt en ook veel op Outlook lijkt.


Het is dus niet per se nodig om alleen voor een mail client een nieuwe office te kopen.

Er bestaat meer dan Office outlook voor mail. 😉

eajpop

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Rikst 

Hier ook sinds een paar dagen hetzelfde probleem op een wat oudere Windows 10 PC met Outlook 2007. Het Antivirus dat wordt gebruikt is Ziggo Safe Online.

Het is jammer dat er geen enkele oplossing wordt geboden anders dan het upgraden van Outlook 2007. Een beetje googelen leert namelijk dat hetzelfde probleem zich o.a. ook voordoet op Outlook 2016. Daarnaast is het erg toevallig dat er sinds 25-6-2021 een nieuw certificaat voor email.ziggo.nl wordt gebruikt, hiervoor werd de melding niet weergegeven met Outlook.
Merk op dat voor IMAP de mail server imap.ziggo.nl en voor SMTP de mail server smtp.ziggo.nl wordt gebruikt, deze namen wijken af van email.ziggo.nl, dat in het certificaat staat vermeld. Ik vermoed dat als in het certificaat *.ziggo.nl was gebruikt, de foutmelding niet voor zou komen. Nu constateert Outlook dat de namen niet overeen komen en toont de foutmelding.

 

De emailclient upgraden kan natuurlijk altijd, maar het is toch de sport om dit kleine probleempje op te lossen. Kan misschien iemand van het email team van Ziggo een oplossing aangeven?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @eajpop! Welkom op de Ziggo Community! 

Het is inderdaad bijzonder jammer dat het niet opgelost kan worden. Ik zou zo ook geen andere oplossing weten dan een up-to-date e-mail programma gebruiken. Misschien dat er nog andere Community leden zijn die je hierbij kunnen helpen! 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Het is jammer dat er geen enkele oplossing wordt geboden anders dan het upgraden van Outlook 2007."

 

Het programma Outlook 2007 zelf is al 4 jaar niet eens geüpdate naar de laatste veiligheidsupdates, waarom zou je Outlook 2007 willen blijven gebruiken met alle risico's van dien, om gehackt te kunnen worden via je mail.

 

Als een programma aan het einde van zijn werkzame leven is gekomen, dus per definitie onveilig is en steeds onveiliger wordt, dan is het aan de gebruiker om een ander programma te gaan gebruiken.

Als een auto afgekeurd wordt op veiligheid en niet meer te repareren is, blijf je er ook niet in rijden met alle veiligheidsrisico's van dien.

eajpop

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

OK Bert, je vertelt me ook helaas niets wat ik al niet weet. Ik zal de vraag dan maar wat anders stellen. Zoals ik al heb vermeld geeft Outlook 2016 hetzelfde probleem. Die versie wordt volgens mij nog steeds door Microsoft  bijgehouden.

Heb je dan een tip voor Outlook 2016?

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic