1
Vraag
2
Reacties
nvandenhout

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Outlook 2007, uitgaande e-mail werkt niet

Fase 1. Uitgaande email werkte niet fout code 0 x 80042109. Contact gezocht met Ziggo. Servernr. Uitgaande mails verandert van 25 naar 587. Melding weg. Dacht er te zijn.

 

Fase 2 waar ik nu dus in zit. Uitgaande post werkt nog steeds niet. Heb nu echter een nieuwe melding.: De e-mailserver heeft uw inlognaam afgewezen. Controleer de gebruikersnaam en het wachtwoord in de accounteigenschappen. Klik op Email acc. onder Extra.

 

Er komt om de haverklap een inlogschermpje Netwerkwachtwoord opgeven voor de uitgaande smtp sever.

Waar zit het probleem en het antwoord?? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Hallo en welkom,

 

Je schrijft dat je de poort hebt veranderd van 25 naar 587. Heb je daarbij ook het type versleuteling en andere verificatie-eisen meeveranderd? Zie de mailinstellingen:

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Volg via bovenstaande pagina eventueel ook het stappenplan om de instellingen in Outlook 2007 door te lopen. Daarnaast kan je voor de zekerheid controleren of het door jou ingevoerde wachtwoord de juiste is door in te loggen op https://mail.ziggo.nl met je mailadres en wachtwoord 🙂

Bekijk in context

4 Reacties 4
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Hallo en welkom,

 

Je schrijft dat je de poort hebt veranderd van 25 naar 587. Heb je daarbij ook het type versleuteling en andere verificatie-eisen meeveranderd? Zie de mailinstellingen:

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Volg via bovenstaande pagina eventueel ook het stappenplan om de instellingen in Outlook 2007 door te lopen. Daarnaast kan je voor de zekerheid controleren of het door jou ingevoerde wachtwoord de juiste is door in te loggen op https://mail.ziggo.nl met je mailadres en wachtwoord 🙂

rvk1

Level 6
  • 93Posts
  • 5Oplossingen
  • 42Likes

@nvandenhout  schreef:

Controleer de gebruikersnaam en het wachtwoord in de accounteigenschappen. Klik op Email acc. onder Extra.

Controleer inderdaad je gebruikersnaam (e-mail) en wachtwoord goed. Het wachtwoord voor je e-mail is n.l. een andere dan voor je Ziggo account.

 

Je kunt in Outlook ook aanvinken dat ie de authenticatie gegevens van de binnenkomende mail moet gebruiken. Dan weet je zeker dat het goed is (want inkomende mail werkt neem ik aan nog wel).

 

pikGvjC

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @nvandenhout

 

Welkom op de community 😄 

Is het inmiddels gelukt met bovenstaande tips? 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@nvandenhout  Als het nog niet gelukt is en er gaat nog iets mis met de instellingen die @AlexHelpt in zijn bericht heeft staan dan kan op op tabblad Geavanceerd bij Type versleuteling voor de uitgaande server in outlook ook gekozen worden voor automatisch.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic