"Ik heb een zonnet email adres en gebruik toch al Ziggo? Dit ontgaat mij nu een beetje ."
Deze vraag begrijp ik niet helemaal.
Het probleem hier ligt allemaal bij de authenticatie van de mailserver. Je gebruikt zonnet.nl dat klopt, maar dat is niet van Ziggo.
Versatel heeft een beperking op de mailserver, je kunt geen mail versturen via een andere poort dan 25.
Het Ziggo netwerk beperkt verkeer via poort 25 terecht tot de eigen smtp server om spam te voorkomen.
Als je dus via de Ziggo mailserver mail wilt versturen, dan kan dat wel via een andere poort maar dan moet je jezelf authenticeren als een Ziggo gebruiker. Dat kan voor smtp alleen met een ziggo mail adres en bijbehorend wachtwoord. Dus vandaar die aparte smtp instelling.
Het grootste probleem hier is dat Versatel behoorlijk achter loopt met wat gebruikelijk is in de e-mail wereld. Het gebruik van poorten 465 en 587 voor smtp is al vele jaren in RFC's vast gelegd.
Je zou nog de mailserver van Versatel/zonnet kunnen proberen op poort 465 met SSL maar ik verwacht dat dit ook niet gaat werken.
De grote oorzaak van dit alles ligt dus bij Versatel/Zonnet. Als deze uitsluitend poort 25 gebruiken en geen 465 en/of 587 (wat overal ter wereld gangbaar is) dan is dit de enige mogelijke oplossing op dit moment, of anders het gebruik van webmail.
Andere oplossing is om alles door Gmail te laten regelen, ophalen en versturen van mail, kan ook maar ik weet niet zeker of je dan via je Outlook kunt blijven werken.
Of zoals al gezegd is, Versatel/zonnet benaderen en het probleem daar voorleggen, misschien gebruiken ze stiekem toch nog een andere poort.