Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Walrenshi
Level 5

Outlook 2007, Ik kan sinds 18-4-2022 geen mail meer versturen

Ik heb outlook op mijn bekabelde PC en heb een zonnet email.

Er was oorspronkelijk een probleem bij Tele2 (kreeg een melding iets met IMAP), waardoor ik überhaupt niet kon mailen/ontvangen.

Inmiddels zou dit zijn opgelost. Via webmail gaat alles goed, alleen Outlook ontvangt wel mails maar ik kan ze niet beantwoorden cq versturen. Alles blijft in de Postvak uit staan.

Wanneer ik -Accountinstellingen testen- uitvoer krijg ik dit te zien.

Walrenshi_0-1650558953413.png

Ik hoop dat jullie kunnen helpen

mvg

Walter

0 Kudos
Oplossing
41 Reacties 41
Meldingen
Aan Uit
Walrenshi
Level 5
Topicstarter

Hallo Efok

Bedankt voor jouw reactie.

4 berichten hoger heb ik al vermeld dat ik 465 ssl ook heb geprobeerd. Ook toen werden uitgaande naar Gmail gebruikers gebounched. Ik heb de uitleg in deze topic m.b.t. het server gebeuren doorgestuurd naar zonnet helpdesk. (Ik ga maar alvast in kaart brengen welke instanties mijn huidige e-mailadres gebruiken)

Edit: Man o man, stuur ik net een email vanuit Outlook naar mijn gmail broer om te testen, blijkt hij aan tekomen!! Gisteren dus niet, dus ik blij en reply, wordt het weer gebounched. Stuur ik een testbericht naar mijn gmail en die werd gebounched. Probeer ik het toch nog een keer, ontvang ik hem weer wel. Schiet mij maar lek.

0 Kudos
efok
Level 17

@WalrenshiSorry niet goed gelezen. Zeg je nou dat 465 wel werkt, maar dat specifiek mail naar Gmail met een bounce terugkomt? Wil je eens zo'n bounce hier plaatsen?

Walrenshi
Level 5
Topicstarter

465 hetzelfde resultaat als 587 dus mailtjes gaan eruit en komen aan behalve Gmail geadresseerden. En soms, heel soms komt er wel eentje aan. hier een printje van zo'n bounce

Walrenshi_0-1650839180520.png

0 Kudos
Enigma147
Level 8

Ja, het bounced vanwege het zonnet mailadres via een Ziggo server.

Dat linkje in de mail van de mail delivery system maakt dat wel duidelijk.  Als je daarvan weinig begrijpt, maak je niet druk, het is niet geschreven voor gebruikers, maar voor beheerders van een mailserver. 

Wat te doen als zonnet het niet wil oplossen?  Ik zou het zonnet adres gewoon afbouwen en daarna opzeggen.  Een gratis outlook.com/gmail.com mailadres heeft deze problemen niet en zijn makkelijk te gebruiken. 

0 Kudos
efok
Level 17

Die bounce laat zien dat je een zonnet afzender adres probeert te verzenden via de Ziggo smtp. Google accepteert dat niet omdat zonnet.nl niet thuishoort bij Ziggo. Dus een bounce.

Blijkbaar heb je het nog steeds zo ingesteld dat je uitgaand via Ziggo gaat. Zoals eerder gezegd: doe dit via smtp.versatel.nl en poort 465.

0 Kudos
Walrenshi
Level 5
Topicstarter

Efok, Ik heb 465 & SSL ook geprobeerd met het zelfde resultaat, maar dat resulteert in hetzelfde.

Vandaag 2 test berichten naar mijn Gmail verstuurd 1e is geweigerd en 2e komt aan!?

Nogmaals, dat wat hier is geschreven heb ik doorgesluisd naar zonnet helpdesk en wacht hun reactie af.

Anders inderdaad kappen met zonnet

0 Kudos
efok
Level 17

@Walrenshi Ik zou dan graag een bounce zien van een bericht dat via de versatel smtp is verzonden. (Die hierboven was via Ziggo verzonden).

0 Kudos
Walrenshi
Level 5
Topicstarter

Efok, ik begin er steeds minder van te begrijpen.

Voor alle zekerheid in het kort mijn huidige probleem m.b.t. gmail geadreseerden.

Ik zit bij Ziggo.

Vanuit Zonnet webmail naar Gmail geadresseerden, geen probleem.

Vanuit Outlook naar Gmail geadresseerden, drama.

De Server instellingen in Outlook staan als volgt 

Walrenshi_0-1650897697719.png

Uit jouw reactie begrijp ik dat Ik smtp.ziggo.nl zou moeten wijzigen in versatel smtp?. Ik moet toch via Ziggo werken

0 Kudos
Richard G.
Level 16

Efok bedoeld inderdaad smtp.ziggo.nl wijzigen in de versatel smtp en dan via poort 465 dat zou dan moeten kunnen. Hij wil graag even zien wat dat als resultaat geeft (en ik ook trouwens). 😉

efok
Level 17

@WalrenshiPrecies wat @Richard G. zegt.

0 Kudos
Walrenshi
Level 5
Topicstarter

Ik had al aangegeven dat ik een digibeet ben 😞 

Ik ga het nu proberen met deze instelling, overigens bedankt voor jullie geduld.

Edit: Zie hier de instelling, er gaat nu helemaal niets uit.  

Walrenshi_1-1650905694027.png

Walrenshi_0-1650905642120.png

0 Kudos
Harrynak63
Level 4

Respect voor alle support die hier gegeven wordt maar hallo zeg...

Ik lees: Outlook 2007 en Zonnet. We betalen toch ook niet meer met eurocheques.

Providers die nog protocollen uit het jaar krentebrood gebruiken en het gebruik van een mailclient uit hetzelfde tijdperk kunnen toch echt niet meer!

0 Kudos
Richard G.
Level 16

@Harrynak63Outlook 2007 is weliswaar oud en EOL maar werkt nog prima met alle benodigde protocollen. Als dat echt het probleem zou zijn was zou de hulp waarschijnlijk minder uitgebreid zijn. 😉

Probleem is alleen verouderd zonnet maar gezien die nog gewoon door Versatel ondersteund net als de @home email adressen die ook nog uit het jaar krentenbrood stammen om bij jou termen te blijven. 🙂

@WalrenshiDus zowel met ssl alsook met TLS niet.
Heb je ook de gegevens gewijzigd op het tabblad "Server voor uitgaande e-mail" zodat het er als volgt uit ziet?

RichardG_0-1650919122362.png

Want zo te zien heb je dat niet aangevinkt maar dat zou wel moeten als het goed is.

0 Kudos
Richard G.
Level 16

Nog even een aanvulling. Ik zie bij inkomende mailserver pop.versatel.nl staan, maar voor zover ik het kan zien moet dat pop3.versatel.nl zijn, althans dat staat op de site. Dat kan ook een authenticatieprobleem veroorzaken dus dat zou ik ook even goed zetten.

0 Kudos
efok
Level 17

@WalrenshiJe moet wel het vinkje aanzetten, dat voor de server voor uitgaande mail authenticatie vereist is. Dezelfde instellingen als voor pop.

Richard G.
Level 16

Zeker tegelijk aan het typen, stond al in mijn bericht met afbeelding. 😉

Walrenshi
Level 5
Topicstarter

Heren....... Het werkt als een speer! ! !  Ik heb het 4x getest 🙂 4x naar mijn eigen zonnet en 4x naar mijn 2e zonnet en 4x naar  gmail en geen problemen meer. Kan ik na ruim een week stressen mijn rust nemen. Als ik zelf terug kijk hoe het allemaal is begonnen, eerst de storing bij Versatel 2dg, na herstel opeens poort 25 in Outlook die niet meer werkte en naar 465 moest. Ik kon weer ontvangen/zenden, m.u.v. het probleem dat sinds 2019 speelt het verzenden naar Gmail geadresseerden  dat soms wel en soms niet lukte.

Na de afgelopen storing praktisch helemaal niet meer. Dankzij jullie input eindelijk na 3 jaar goed werkend gekregen. (wellicht had ik in 2019 verder door moeten zagen 🙂 )  Ik zal morgen nog kijken of pop3.versatel.nl ook zonder die 3 werkt. Uiteindelijk smaakt de krentenbrood toch nog goed 🙂

Walrenshi_3-1650924846722.png

Richard G.
Level 16

"Ik zal morgen nog kijken of pop3.versatel.nl ook zonder die 3 werkt."

Ik zie daar eigenlijk het nut niet van in, als het nu werkt dan werkt het. Daarnaast is zowel op de site bij Zonnet alsook op de site bij Versatel aangegeven dat dit pop3 moet zijn en niet alleen pop. dus ik zou het gewoon zo laten. 😉

Fijn te horen dat alles nu weer naar wens werkt.

0 Kudos
Walrenshi
Level 5
Topicstarter

Hallo Richard, was gewoon nieuwsgierig. Het werkte ook maar heb weer gelijk de 3 toegevoegd 🙂

Pinkels
Level 2

Deze oplossing werkt bij mij niet ☹️

Ik kan sinds april/mei geen mail meer versturen met mijn Zonnet emailadres via Ziggo. Wel ontvangen. Nooit problemen gehad, nu opeens wel.

Ik lees over poort 25 en spam, maar dat zou dan onlangs bij Ziggo aangepast moeten zijn.

Mijn moeder is ook Zonnet 'gebruiker' en kan óók sinds kort geen mail verzenden......

Dat is mij een beetje té toevallig en lijkt meer op iets met Ziggo dan met onze instellingen.

Weet iemand of Ziggo andere instellingen gebruikt voor oude Zonnet gebruikers?

Pinkels

0 Kudos