1
Vraag
2
Reacties
Peerless1

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ouderlijk toezicht met individuele tijdssloten

Hallo, wanneer gaat Ziggo ondersteunen dat je de tijdssloten voor wifi in kunt stellen per apparaat of apparaatgroep?
Mijn kinderen zijn qua leeftijd erg uit elkaar en ik kan nu mijn zoon van 17 qua tijdsslot niet onderscheiden van mijn zoon van 13 want het tijdssloten is alleen in te stellen voor alle devices.
De enige optie is om mijn zoon van 17 uit het wifi schema te halen maar dan heeft hij weer onbeperkt wifi wat ik ook niet wil.
Graag zo snel mogelijk een update om tijdssloten in te stellen per device.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 74Oplossingen
  • 446Likes

Het lijkt mij technisch niet snel iets wat Ziggo gaat ondersteunen (een technische aanpassing wordt vaak pas gedaan als er veel mensen gebruik van maken), mogelijk kan je je modem in bridge laten zetten en een eigen modem erachter zetten die dit wel ondersteund.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 74Oplossingen
  • 446Likes

Het lijkt mij technisch niet snel iets wat Ziggo gaat ondersteunen (een technische aanpassing wordt vaak pas gedaan als er veel mensen gebruik van maken), mogelijk kan je je modem in bridge laten zetten en een eigen modem erachter zetten die dit wel ondersteund.

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Ik zie ook niet waarom ziggo dit zou moeten faciliteren. 

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

als je je zoon van 17 geen onbeperkt wifi kunt geven, moet je je misschien zorgen gaan maken over andere dingen dan wifi tijdslots. Als hij een beetje handig is heeft hij vast al een workaround voor jouw wifi tijdslot. (via wifispots, de gastenwifi van de buren of zijn mobiele databundel).

Pineapple

Level 16
  • 1711Posts
  • 179Oplossingen
  • 680Likes

@Peerless1 Het beste hierin is een eigen modem regelen. Zodat je niet volledig afhankelijk bent van Ziggo. En wat @Steefb zegt, Ziggo hoeft dit, tijdssloten implementeren, niet te faciliteren. En ook niet te ondersteunen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Peerless1 De Connect box en Ziggo ondersteunen wat je vraagt.

Je kunt MAC adres filtering toepassen per apparaat en dan aangeven welke tijd er geen internet verbinding mag zijn via de Connect box, dat is gelijk aan wat in andere routers Ouderlijk toezicht wordt genoemd.

 

Inloggen in Connect box => Geavanceerde instellingen => Beveiliging => MAC filtering => het mac adres aanvinken wat geblokkeerd moet worden en de rest invullen zoals gewenst.

 

Peerless1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Omdat het er nu half inzit, dus het kan wel

Peerless1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja zo naief ben ik niet. Het is een hulpmiddel. Ik betaal zijn 5g dus internet heeft hij. Het gaat mij om mijn jongste. 

Peerless1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Je hebt mij niet goed begrepen. Deze optie gebruik ik al. Het gaat om gebruikersprofielen. Dus setjes met apparaten verschillende tijdssloten geven. Nu kun je maar 1 set maken

Peerless1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zei niets over moeten. Wat ze nu hebben moet ook niet. Is extra service. 

pox-ie

Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes

Net Nanny: Parental Control Software & Website Blocker | Net Nanny

Google Family Link - Home

Famisafe

 

en nog veel meer... Succes 🙂

Ik heb ook kinderen in dezelfde leeftijd.... als je een hobby erbij wilt... kinderen zijn heeeeel creatief om regeltjes te omzeilen 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Peerless1  schreef:

Je hebt mij niet goed begrepen. Deze optie gebruik ik al. Het gaat om gebruikersprofielen. Dus setjes met apparaten verschillende tijdssloten geven. Nu kun je maar 1 set maken


@Peerless1 Ik zie nu wat je bedoeld, ik dacht dat dat per apparaat kon, maar met 1 tijdsslot stelt het niets voor.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic