Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Xienix
Level 1

Oude rule om mail door te sturen (forwarden) verdwenen, maar wel actief?

Ik heb in 2010 mijn Ziggo mail zo ingesteld dat eventuele mail die binnenkomt op mijn Ziggo email adres wordt doorgestuurd naar een ander (niet Ziggo) prive adres.
Als ik nu mail stuur naar mijn Ziggo adres komt dat ook netjes aan op mijn prive adres en ik zie de mail verder ook niet in de Ziggo omgeving.
Prima tot nu toe.

Als ik kijk in mijn Ziggo mail omgeving bij "Instellingen" - "Automatisch doorsturen" dan zijn alle velden leeg.
Dus op één of andere manier is dit toch ergens gezet bij Ziggo maar kan ik het niet zien ??

Vul ik bij "Instellingen" - "Automatisch doorsturen" mijn werk email adres in en vink beide velden aan dan pakt hij dit dus niet. Want een mail die dan naar het Ziggo email adres wordt gestuurd komt gewoon weer op mijn prive email adres aan en niet op mijn werk email adres.

O ja, op mijn prive adres heb ik geen instelling aan staan dat mail van Ziggo wordt opgehaald.

Dus, hebben anderen hier ook last van ?
en @Ziggo: Waar hebben jullie dit ergens verborgen opgeslagen ?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hallo allemaal,

Er is een update. Je kunt nu zelf de oude (verborgen) forwards verwijderen via de webmail.
Deze zijn namelijk toegevoegd in de webmail onder mailfilter regels.

Even een uitleg.


  • als eerste log je in met je mailadres via de webmail.
  • Ga dan naar het tandwieltje zoals op de afbeelding en kies voor 'Instellingen'.



  • 1 Zorg dat het hokje bij 'Geavanceerde instellingen' is aangevinkt.
  • 2 Klik dan op 'Mailfilter regels'
  • 3 Staat hier een ingevulde of lege regel in met de knoppen 'Bewerken' en 'verwijderen'? Kijk dan deze regels na.
  • TIP: Zodra je alleen ziet staan 'Er zijn geen regels gedefinieerd' dan is er niks meer actief.




Heb je nog een vraag naar aanleiding van deze update, stel hem dan gerust!

Gr,

Bekijk in context

0 Kudos
73 Reacties 73
Jan F.
Level 20

Als ik dit invul, blijven na afsluiten van de webmail bij mij de gegevens wel staan. Of het werkt weet ik niet.
Xienix
Level 1
Topicstarter
De gegevens blijven bij mij ook wel staan maar worden niet gebruikt.
0 Kudos
steutel
Level 3
Ik heb hetzelfde probleem.

Dit automatisch doorsturen heb ik via de "oude" instellingen ooit ingesteld en wil dit nu weghalen, maar krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar.

Ook het "nieuwe" doorsturen krijg ik niet geactiveerd, omdat de mail nooit aankomt in dit account!

Heeft Ziggo hier al op gereageerd hoe dit gewijzigd/uitgeschakeld kan worden?
0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Ik ben wel tegen gekomen op het forum en users geholpen, dat juist spontaan copie opslaan aangevinkt stond. Zo kregen deze users spontaan dubbele mails. Iets anders, maar toch vreem dat er toch instellingen spontaan of door toedoen van iets anders veranderd worden? De users gebruikte zelden de ziggo mail en hebben nog nooit de instellingen veranderd.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Bedankt voor het melden Xienix,

Blijkbaar bewaren we dus wel de oude regels, maar worden ze niet overgezet. Ik heb dit uitgezet bij de mail afdeling.
Ik heb ook het idee dat je nieuwe mail regels dan niet gaan werken omdat de mail niet binnenkomt in je Ziggo mail.

Gr,
steutel
Level 3
Hallo Ronald.

Dat denk ik inderdaad ook. Omdat de oude regel op een of andere manier nog actief is, komt de mail nooit aan en kan je dit dus ook niet wijzigen met een nieuwe regel Hopelijk is het snel opgelost zodat we de regel kunnen veranderen!

In ieder geval alvast bedankt voor de hulp
0 Kudos
steutel
Level 3
Hallo Ronald,

Is er al meer nieuws over dit topic?
0 Kudos
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Helaas niet, De berichten waren wel dat ze dit mee gingen nemen in de feature lijst. Maar de prio lijkt niet hoog 😞 Waarschijnlijk omdat maar een zeer klein aantal mensen hier last van heeft.

Gr,
0 Kudos
steutel
Level 3
Hallo Ronald,

Ik denk dat het toch wel opgelost is, want sinds een paar dagen komen de e-mails weer binnen en kan de doorstuur regel weer geactiveerd worden!
0 Kudos
steutel
Level 3
Ik denk dat ik toch te vroeg gejuicht heb, want sinds vandaag komen de e-mails weer niet binnen en dus werkt ook het doorsturen weer niet meer.

De e-mails verdwijnen helaas in het niets omdat ik niet meer bij het e-mail adres kan, wat ik bij de oude regels gebruikt heb om naar door te sturen...
0 Kudos
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Ik heb eindelijk kunnen achterhalen waar ik dit kan laten rechtzetten!
Via privébericht vraag ik nog even het een en ander bij je uit 🙂

Gr,
0 Kudos
Sir Dancelot
Level 1
Ronald Ziggo wrote:
Ik heb eindelijk kunnen achterhalen waar ik dit kan laten rechtzetten!
Via privébericht vraag ik nog even het een en ander bij je uit 🙂

Gr,
Ik heb exact hetzelfe probleem. Maakt niet uit wat ik invul in de forward rule vd webmail, hij blijft doorgestuurd naar mn HE box, welke niets ophaalt bij de Ziggo mailserver. Kan je mij ook helpen svp?
0 Kudos
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Zeker, ik stuur je een privébericht!

Gr,
0 Kudos
Niet van toepassing
Beste Ronald,

Ik heb pre-cies hetzelfde probleem. Als jij daar inderdaad een oplossing voor hebt, hoor ik daar graag meer over.

Alvast bedankt, Hans.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Ik heb ook geprobeerd om doorsturen uit te zetten, maar dit blijft doorgaan.
Maakt niet zo heel veel uit tot het moment dat ik het echt nodig heb.
Kan ik dit zelf resetten of gaat dat via Ziggo?
0 Kudos
Niet van toepassing
Ik heb het automatisch doorsturen op de oude manier - via Mijn Ziggo - inmiddels laten stoppen, inderdaad via de helpdesk van Ziggo (waarvoor opnieuw dank). Via Ziggo Mail kan ik de functie verder zelf beheren.
0 Kudos
pulluk
Level 1
hier het zelfde probleem , automatisch doorsturen email helemaal leeg maar toch ziet hij het oude email adres nog. Test bericht naar mijzelf komt niet binnen en outlook geeft helemaal geen foutmeldingen.
0 Kudos
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
@all,

Als het om een @home/@casema adres gaat en het werkt niet om deze via de webmail in te stellen, dan kunnen de helpdesk/webcare of wij dit voor je regelen.
Alle @Ziggo adressen lopen via de webmail en deze kan je daar instellen.

@Be rt en Pulluk,
Ik benader jullie even voor dit probleem.

Gr,
0 Kudos
misi
Level 1
Hallo Ronald,

Ik ondervind het zelfde probleem als hierboven beschreven. Mail naar mijn @ziggo adres wordt doorgestuurd naar mijn outlook account, maar in de webmail instelling staat hier niets van. Probleemoplossing gevolgd op ziggo website en al gebeld met de helpdesk. Zij konden me niet verder helpen omdat ze alleen ziggo supporten en dachten dat het met outlook te maken had.
Kan jij me verder helpen? Bvd misi.
0 Kudos