1
Vraag
2
Reacties
Xienix

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oude rule om mail door te sturen (forwarden) verdwenen, maar wel actief?

Ik heb in 2010 mijn Ziggo mail zo ingesteld dat eventuele mail die binnenkomt op mijn Ziggo email adres wordt doorgestuurd naar een ander (niet Ziggo) prive adres.
Als ik nu mail stuur naar mijn Ziggo adres komt dat ook netjes aan op mijn prive adres en ik zie de mail verder ook niet in de Ziggo omgeving.
Prima tot nu toe.

Als ik kijk in mijn Ziggo mail omgeving bij "Instellingen" - "Automatisch doorsturen" dan zijn alle velden leeg.
Dus op één of andere manier is dit toch ergens gezet bij Ziggo maar kan ik het niet zien ??

Vul ik bij "Instellingen" - "Automatisch doorsturen" mijn werk email adres in en vink beide velden aan dan pakt hij dit dus niet. Want een mail die dan naar het Ziggo email adres wordt gestuurd komt gewoon weer op mijn prive email adres aan en niet op mijn werk email adres.

O ja, op mijn prive adres heb ik geen instelling aan staan dat mail van Ziggo wordt opgehaald.

Dus, hebben anderen hier ook last van ?
en @Ziggo: Waar hebben jullie dit ergens verborgen opgeslagen ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo allemaal,

Er is een update. Je kunt nu zelf de oude (verborgen) forwards verwijderen via de webmail.
Deze zijn namelijk toegevoegd in de webmail onder mailfilter regels.

Even een uitleg.


  • als eerste log je in met je mailadres via de webmail.
  • Ga dan naar het tandwieltje zoals op de afbeelding en kies voor 'Instellingen'.



  • 1 Zorg dat het hokje bij 'Geavanceerde instellingen' is aangevinkt.
  • 2 Klik dan op 'Mailfilter regels'
  • 3 Staat hier een ingevulde of lege regel in met de knoppen 'Bewerken' en 'verwijderen'? Kijk dan deze regels na.
  • TIP: Zodra je alleen ziet staan 'Er zijn geen regels gedefinieerd' dan is er niks meer actief.




Heb je nog een vraag naar aanleiding van deze update, stel hem dan gerust!

Gr,

Bekijk in context

73 Reacties 73
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Als ik dit invul, blijven na afsluiten van de webmail bij mij de gegevens wel staan. Of het werkt weet ik niet.
Xienix
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De gegevens blijven bij mij ook wel staan maar worden niet gebruikt.
steutel

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem.

Dit automatisch doorsturen heb ik via de "oude" instellingen ooit ingesteld en wil dit nu weghalen, maar krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar.

Ook het "nieuwe" doorsturen krijg ik niet geactiveerd, omdat de mail nooit aankomt in dit account!

Heeft Ziggo hier al op gereageerd hoe dit gewijzigd/uitgeschakeld kan worden?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ik ben wel tegen gekomen op het forum en users geholpen, dat juist spontaan copie opslaan aangevinkt stond. Zo kregen deze users spontaan dubbele mails. Iets anders, maar toch vreem dat er toch instellingen spontaan of door toedoen van iets anders veranderd worden? De users gebruikte zelden de ziggo mail en hebben nog nooit de instellingen veranderd.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Bedankt voor het melden Xienix,

Blijkbaar bewaren we dus wel de oude regels, maar worden ze niet overgezet. Ik heb dit uitgezet bij de mail afdeling.
Ik heb ook het idee dat je nieuwe mail regels dan niet gaan werken omdat de mail niet binnenkomt in je Ziggo mail.

Gr,
steutel

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Ronald.

Dat denk ik inderdaad ook. Omdat de oude regel op een of andere manier nog actief is, komt de mail nooit aan en kan je dit dus ook niet wijzigen met een nieuwe regel Hopelijk is het snel opgelost zodat we de regel kunnen veranderen!

In ieder geval alvast bedankt voor de hulp
steutel

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Ronald,

Is er al meer nieuws over dit topic?
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Helaas niet, De berichten waren wel dat ze dit mee gingen nemen in de feature lijst. Maar de prio lijkt niet hoog 😞 Waarschijnlijk omdat maar een zeer klein aantal mensen hier last van heeft.

Gr,
steutel

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Ronald,

Ik denk dat het toch wel opgelost is, want sinds een paar dagen komen de e-mails weer binnen en kan de doorstuur regel weer geactiveerd worden!
steutel

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik denk dat ik toch te vroeg gejuicht heb, want sinds vandaag komen de e-mails weer niet binnen en dus werkt ook het doorsturen weer niet meer.

De e-mails verdwijnen helaas in het niets omdat ik niet meer bij het e-mail adres kan, wat ik bij de oude regels gebruikt heb om naar door te sturen...
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Ik heb eindelijk kunnen achterhalen waar ik dit kan laten rechtzetten!
Via privébericht vraag ik nog even het een en ander bij je uit 🙂

Gr,
Sir Dancelot

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ronald Ziggo wrote:
Ik heb eindelijk kunnen achterhalen waar ik dit kan laten rechtzetten!
Via privébericht vraag ik nog even het een en ander bij je uit 🙂

Gr,
Ik heb exact hetzelfe probleem. Maakt niet uit wat ik invul in de forward rule vd webmail, hij blijft doorgestuurd naar mn HE box, welke niets ophaalt bij de Ziggo mailserver. Kan je mij ook helpen svp?
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Zeker, ik stuur je een privébericht!

Gr,

Niet van toepassing
Beste Ronald,

Ik heb pre-cies hetzelfde probleem. Als jij daar inderdaad een oplossing voor hebt, hoor ik daar graag meer over.

Alvast bedankt, Hans.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik heb ook geprobeerd om doorsturen uit te zetten, maar dit blijft doorgaan.
Maakt niet zo heel veel uit tot het moment dat ik het echt nodig heb.
Kan ik dit zelf resetten of gaat dat via Ziggo?

Niet van toepassing
Ik heb het automatisch doorsturen op de oude manier - via Mijn Ziggo - inmiddels laten stoppen, inderdaad via de helpdesk van Ziggo (waarvoor opnieuw dank). Via Ziggo Mail kan ik de functie verder zelf beheren.
pulluk

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hier het zelfde probleem , automatisch doorsturen email helemaal leeg maar toch ziet hij het oude email adres nog. Test bericht naar mijzelf komt niet binnen en outlook geeft helemaal geen foutmeldingen.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
@all,

Als het om een @home/@casema adres gaat en het werkt niet om deze via de webmail in te stellen, dan kunnen de helpdesk/webcare of wij dit voor je regelen.
Alle @Ziggo adressen lopen via de webmail en deze kan je daar instellen.

@Be rt en Pulluk,
Ik benader jullie even voor dit probleem.

Gr,
misi

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo Ronald,

Ik ondervind het zelfde probleem als hierboven beschreven. Mail naar mijn @ziggo adres wordt doorgestuurd naar mijn outlook account, maar in de webmail instelling staat hier niets van. Probleemoplossing gevolgd op ziggo website en al gebeld met de helpdesk. Zij konden me niet verder helpen omdat ze alleen ziggo supporten en dachten dat het met outlook te maken had.
Kan jij me verder helpen? Bvd misi.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic