Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Mijn buurman gebruikt een oud home email adres deze staat ook als pop geforward.
Op mijn icloud email komt die netjes binnen maar in de webmail is die gelijk weg.
Hoe kan ik dit uitschakelen want in de webmail staat niks op geforward
En de klantenservice verwees me door naar dit forum
@rubberduck Met POP forwarden kan niet.
Mail wordt doorgestuurd vanuit de mailserver van Ziggo of vanuit een mailprogramma op een computer/laptop, via een ingestelde opdrachtregel, via een smtp mailserver.
POP haalt mail binnen en IMAP kijkt op de mailserver.
Als je POP gebruikt om een mail binnen te halen, dan haal je de mail weg van de mailserver.
Of je kijkt met IMAP op de mailserver, dan haal je de mail niet binnen of je zet in de POP instellingen dat er een kopie achter moet blijven op de mailserver.
Heb je in de webmail gekeken onder Instellingen => E-mail =>
Hoi Bert,
Als eerste bedankt voor de snelle reactie.
Er staat helemaal niks bij filters en of doorsturen.
Het betreft om een oud @Home email adres.
Wat is in dit topic lees is dat er meerdere problemen hebben gehad met dit oude email adres om oude instellingen op te roepen
als ik nu een mailtje stuur wordt gelijkt doorgestuurd naar icloud email adres en de mail is niet eens zichtbaar in de webmail van ziggo deze wordt compleet overgeslagen dat die op de icloud al binnen wordt gehaald.
Ik heb tevens op de imac de ziggo account eruit gegooid maar toch blijven de mail binnenkomen op het icloud email adres
Op de nieuwe pc staat het @Home ingesteld als imap maar er komt niks op binnen omdat ze gelijk doorgaan naar de icloud mail adres
Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.
Zet de postcode en huisnummer van je buurman tussen haakjes achter je eigen in je forum profiel.
Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Heb ik net gelijk gedaan.
@rubberduck dankjewel voor de gegevens. Om welk e-mailadres het gaat is voor ons wel essentieel, zet je deze ook achter het huisnummer?
In het kort: mails zijn niet zichtbaar in de webmail, alle instellingen staan correct (zoals vinkje bewaar kopie op server in het mailprogramma)
Ik heb op de mac nu de mail uitgeschakeld.
Nu kunnen ze het op de telefoon & pc binnenhalen.
Maar zou handig zijn als het doorsturen wordt opgeheven.
Dat is een fijne situatie 🙂 ze zitten niet zonder e-mail.
Zet je het mailadres achter het huisnummer? Dan kan ik dit laten controleren en herstellen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.