Vraag
Reacties
Oplossing
Xienix
Level 1

Oude rule om mail door te sturen (forwarden) verdwenen, maar wel actief?

Ik heb in 2010 mijn Ziggo mail zo ingesteld dat eventuele mail die binnenkomt op mijn Ziggo email adres wordt doorgestuurd naar een ander (niet Ziggo) prive adres.
Als ik nu mail stuur naar mijn Ziggo adres komt dat ook netjes aan op mijn prive adres en ik zie de mail verder ook niet in de Ziggo omgeving.
Prima tot nu toe.

Als ik kijk in mijn Ziggo mail omgeving bij "Instellingen" - "Automatisch doorsturen" dan zijn alle velden leeg.
Dus op één of andere manier is dit toch ergens gezet bij Ziggo maar kan ik het niet zien ??

Vul ik bij "Instellingen" - "Automatisch doorsturen" mijn werk email adres in en vink beide velden aan dan pakt hij dit dus niet. Want een mail die dan naar het Ziggo email adres wordt gestuurd komt gewoon weer op mijn prive email adres aan en niet op mijn werk email adres.

O ja, op mijn prive adres heb ik geen instelling aan staan dat mail van Ziggo wordt opgehaald.

Dus, hebben anderen hier ook last van ?
en @Ziggo: Waar hebben jullie dit ergens verborgen opgeslagen ?
0 Kudos
Oplossing
73 Reacties 73
Meldingen
Aan Uit
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hallo Martinezzz72,

Ik was helaas even afwezig, mijn excuses, maar ik kan je hier zeker mee helpen als dat nog niet gelukt is.
Zou je mij een privébericht kunnen sturen door op mijn naam te klikken en te kiezen voor 'stuur bericht'?

Vermeld hierin je klantnummer, adresgegevens en het mailadres(sen) waar het over gaat.
Dan ga ik voor je aan de slag.

Gr,
0 Kudos
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hallo allemaal,

Er is een update. Je kunt nu zelf de oude (verborgen) forwards verwijderen via de webmail.
Deze zijn namelijk toegevoegd in de webmail onder mailfilter regels.

Even een uitleg.


  • als eerste log je in met je mailadres via de webmail.
  • Ga dan naar het tandwieltje zoals op de afbeelding en kies voor 'Instellingen'.



  • 1 Zorg dat het hokje bij 'Geavanceerde instellingen' is aangevinkt.
  • 2 Klik dan op 'Mailfilter regels'
  • 3 Staat hier een ingevulde of lege regel in met de knoppen 'Bewerken' en 'verwijderen'? Kijk dan deze regels na.
  • TIP: Zodra je alleen ziet staan 'Er zijn geen regels gedefinieerd' dan is er niks meer actief.




Heb je nog een vraag naar aanleiding van deze update, stel hem dan gerust!

Gr,
0 Kudos
Ga naar reactie
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Ronald Ziggo

Top, dat werkt, alle oude regels in alle oude emailboxen zijn te vinden en aan te passen.
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Ronald Ziggo

Een issue gevonden betreffende bovenstaande oplossing, ik zag een aantal mails niet meer binnenkomen in bXXXXXXXXXXX@ziggo.nl
terwijl in mijn regels staat van bXXXXXXXXXXX@home.nl :
Alle inkomende berichten doorsturen naar dit adres: bXXXXXXXXXXX@ziggo.nl

Na kijken in bXXXXXXXXXXX@home.nl bleken deze in de spam map te staan, dus:
Alle inkomende berichten doorsturen naar dit adres: bXXXXXXXXXXX@ziggo.nl

wordt niet letterlijk meer uitgevoerd sinds een paar weken.
De regel werkt op de inbox, maar niet de mails die in de spam box zijn beland.
0 Kudos
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hallo Be rt,

Ik denk dat dit ook echt zo bedoeld is, maar ik kan me de verwarring voorstellen.
Daarnaast snap ik het probleem hiermee als je aan het einde van je e-mail-keten alle spam regelt.
Deze zal ik doorsturen naar de product owner. Z.s.m. meer informatie!

Gr,
0 Kudos
rubberduck
Level 1

Mijn buurman gebruikt een  oud home email adres deze staat ook als pop geforward.

Op mijn icloud email komt die netjes binnen maar in de webmail is die gelijk weg.

 

Hoe kan ik dit uitschakelen want in de webmail staat niks op geforward

En de klantenservice verwees me door naar dit forum

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@rubberduck Met POP forwarden kan niet.

 

Mail wordt doorgestuurd vanuit de mailserver van Ziggo of vanuit een mailprogramma op een computer/laptop, via een ingestelde opdrachtregel, via een smtp mailserver.

POP haalt mail binnen en IMAP kijkt op de mailserver.

 

Als je POP gebruikt om een mail binnen te halen, dan haal je de mail weg van de mailserver.

Of je kijkt met IMAP op de mailserver, dan haal je de mail niet binnen of je zet in de POP instellingen dat er een kopie achter moet blijven op de mailserver.

 

Heb je in de webmail gekeken onder Instellingen => E-mail => 

 

Bert_0-1678131877564.png

 

0 Kudos
rubberduck
Level 1

Hoi Bert, 

 

Als eerste bedankt voor de snelle reactie.

Er staat helemaal niks bij filters en of doorsturen.

Het betreft om een oud @Home email adres.

Wat is in dit topic lees is dat er meerdere problemen hebben gehad met dit oude email adres om oude instellingen op te roepen

 

als ik nu een mailtje stuur wordt gelijkt doorgestuurd naar icloud email adres en de mail is niet eens zichtbaar in de webmail van ziggo deze wordt compleet overgeslagen dat die op de icloud al binnen wordt gehaald.

0 Kudos
rubberduck
Level 1

Ik heb tevens op de imac de ziggo account eruit gegooid maar toch blijven de mail binnenkomen op het icloud email adres

 

Op de nieuwe pc staat het @Home ingesteld als imap maar er komt niks op binnen omdat ze gelijk doorgaan naar de icloud mail adres

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

 

Zet de postcode en huisnummer van je buurman tussen haakjes achter je eigen in je forum profiel.


Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

0 Kudos
rubberduck
Level 1

Heb ik net gelijk gedaan.

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@rubberduck dankjewel voor de gegevens. Om welk e-mailadres het gaat is voor ons wel essentieel, zet je deze ook achter het huisnummer? 
In het kort: mails zijn niet zichtbaar in de webmail, alle instellingen staan correct (zoals vinkje bewaar kopie op server in het mailprogramma) 

0 Kudos
rubberduck
Level 1

@Jos 

 

Ik heb op de mac nu de mail uitgeschakeld.

 

Nu kunnen ze het op de telefoon & pc binnenhalen.

 

Maar zou handig zijn als het doorsturen wordt opgeheven.

 

 

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

Dat is een fijne situatie 🙂 ze zitten niet zonder e-mail. 

Zet je het mailadres achter het huisnummer? Dan kan ik dit laten controleren en herstellen.