1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
corp

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oude modem

Ubee EVW3200 is op? Vervanging?

Het Ubee EVW3200 modem staat alweer jaren in onze meterkast. 

De laatste tijd valt de internetverbinding zowel bedraad als over Wifi regelmatig weg wat zich dan weer oplost door het modem even 30 sec. uit te schakelen….

Van 1x per maand is dat ondertussen wekelijks en soms dagelijks nodig. Gek worden wij er van.

We dachten eerst maar zelf een extra wifi-accesspoint via kabel er op aan te sluiten maar als het modem zelf hikt kun je er nog zo een stabiel accesspoint aan hangen. Internet valt dan toch weer weg

De EVW3200 ondersteunt daarnaast ook geen 2,4 Ghz en 5 Ghz Wifi tegelijkertijd.

Is het mogelijk om het verouderde modem te vervangen door een recente versie die nu uitgeleverd wordt?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20578Posts
  • 1400Oplossingen
  • 8079Likes

Goedemorgen @corp en een warm welkom op de  Community,

Goed dat je via dit forum even aan de bel trekt! Het type modem (Ubee EVW320B)  wat je op dit moment hebt is inderdaad al een verouderd model. Ik heb gelijk kosteloos een nieuw SmartWifi modem toegestuurd. Binnen 3 a 4 werkdagen ontvang je he nieuwe modem met de pakketdienst van Post NL in huis. He Ubee modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat. Laat maar weten hoe alles straks werkt met het nieuwe modem. 

Mocht je ook met het nieuwe modem nog problemen ervaren, deel dan zoals gevraagd door @tobiastheebe een foto van het aansluitpunt met de daarop aangesloten materialen (splitters, kabels etc.). Dan kunnen we aan de hand daarvan verder helpen. 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34945Posts
  • 2573Oplossingen
  • 17569Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic en kan dan een nieuwe modemrouter (SmartWifi modem) toesturen.

Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

 

Vermoedelijk is er meer aan een upgrade toe, ter controle:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20578Posts
  • 1400Oplossingen
  • 8079Likes

Goedemorgen @corp en een warm welkom op de  Community,

Goed dat je via dit forum even aan de bel trekt! Het type modem (Ubee EVW320B)  wat je op dit moment hebt is inderdaad al een verouderd model. Ik heb gelijk kosteloos een nieuw SmartWifi modem toegestuurd. Binnen 3 a 4 werkdagen ontvang je he nieuwe modem met de pakketdienst van Post NL in huis. He Ubee modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat. Laat maar weten hoe alles straks werkt met het nieuwe modem. 

Mocht je ook met het nieuwe modem nog problemen ervaren, deel dan zoals gevraagd door @tobiastheebe een foto van het aansluitpunt met de daarop aangesloten materialen (splitters, kabels etc.). Dan kunnen we aan de hand daarvan verder helpen.