Ook ik heb helaas de brief ontvangen dat mijn trouwe Cisco EPC3212 vervangen gaat worden door een Connectbox. Het liefst zou ik alles zo laten, aangezien hij toch in bridge modus staat (standaard?) en de Deco's mijn routing en Wi-Fi verzorgen.
Kan ik niet in het kader van "eigen modem keuze" de oude modem gewoon laten hangen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo en welkom @armandzwan,
In sommige gevallen kan Ziggo een nieuw kabelmodem voor je regelen, de Ubee 1318ZG. Zie ook dit topic.
Je EPC3212 opnieuw als eigen modem aanmelden zal niet gaan, omdat dit modem niet voldoet aan de voorwaarden (oa DOCSIS 3.1). Er zal eerdaags een moderator langskomen in dit topic om de mogelijkheden te bespreken 🙂
Bedankt voor je reactie.
Grappig, op de pagina van de "connectbox" staat dat het ook een Eurodocsis 3.0 modem is, net als mijn oude Cisco...
https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems/connect-box
Yes, de Connectbox a.k.a. het SmartWifi-modem is DOCSIS 3.0, maar compatibel met 3.1. De EPC3212 is uiteindelijk niet 3.1-proof (daar 'ie in 2014 uitkwam en DOCSIS 3.1 een jaar later werd aangekondigd 🙂). Correct me if I'm wrong. Maar een 1318ZG zou sowieso al een verbetering zijn voor je opstelling, natuurlijk.
Ach, ja, ik heb absoluut geen problemen met mijn verbinding (never change a winning team). Ik heb zo'n beetje 100% signaal, daar was een helpdeskmedewerker een keer zeer verbaasd over. 😀
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.