Goedenmiddag,
Ik heb momenteel een oude Cisco epc3925 modem/router. Ik gebruik deze alleen in bridge-modus en maak verbinding met een Unifi-USG om internet in mijn huis te leveren. Na het ontvangen van de IPv6-instructies, zie ik dat deze epc3925 waarschijnlijk te oud is. Kan deze worden vervangen door nieuwere apparatuur? Ik heb alleen een modem nodig.
Alvast bedankt, Paul.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@PDoc goed dat je even voorbij komt op de Community van Ziggo: welkom. En jazeker, je hebt gelijk. Je huidige modem is aan de oude kant. Dat hoeft natuurlijk niet een punt te zijn, als deze nog voldoet.
Maar gezien je wens kan ik deze omruilen hoor. Dat regelen we. Deze komt zo snel mogelijk naar je adres, voor je oude modem volgt keurig een retourdoos. Ook komt er een hagelnieuwe coaxkabel jouw kant op. Zo ben je weer helemaal ''ready for the future''.
Goedemorgen @Slooly
Heel goed dat jij je meld in dit topic met je oude type modem.
Ik kan me voorstellen dat jij ook wel eens toe bent aan vernieuwing en het Smart Wifi modem.
Ik heb het huidige modem voor je vervangen en een nieuw exemplaar wordt deze week bij je bezorgd.
Het oude modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat 🙂
Heel veel plezier met het nieuwe modem.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic. Er kan dan een nieuwe modemrouter (SmartWifi modem, voorheen Connect Box) worden toegestuurd. Ziggo levert geen modems zonder router.
Vermoedelijk is de installatie ook aan een upgrade toe, voor een goede werking van het SmartWifi modem is een up-to-date installatie van belang:
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Bedankt voor het snelle antwoord. Twee foto's bijgevoegd; ik hoop dat deze duidelijk genoeg zijn
Zo te zien zijn er al een nieuwe AOP en splitter geplaatst en de aansluitwijze is correct.
Ik adviseer wel om een nieuwe IEC/F-kabel (groen/rood) te plaatsen tussen splitter en versterker, deze kan Ziggo toesturen naast een nieuwe modemrouter.
Zou je het kapje van de splitter willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.
Tenslotte zie ik dat er een forward path attenuator (signaaldemper voor downstream) op het modem geplaatst is. Zou je de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
@PDoc goed dat je even voorbij komt op de Community van Ziggo: welkom. En jazeker, je hebt gelijk. Je huidige modem is aan de oude kant. Dat hoeft natuurlijk niet een punt te zijn, als deze nog voldoet.
Maar gezien je wens kan ik deze omruilen hoor. Dat regelen we. Deze komt zo snel mogelijk naar je adres, voor je oude modem volgt keurig een retourdoos. Ook komt er een hagelnieuwe coaxkabel jouw kant op. Zo ben je weer helemaal ''ready for the future''.
Nogmaals bedankt voor de hulp.
Vooral bij het verbinden met de Cisco-modem - ik heb hem wel in bridge-modus. Dus ik probeerde verbinding te maken door naar 192.168.100.1 te gaan. Maar dit lost niet op - ik krijg een "ERR_CONNECTION_TIMED_OUT".
Dit is niet belangrijk, maar als het mogelijk was zou ik dit graag willen begrijpen.
Bedankt voor de snelle hulp!
In bridge mode zou je het modem inderdaad op 192.168.100.1 moeten kunnen bereiken. Je kunt ook later de downstream/upstream-gegevens hier plaatsen wanneer de modemrouter is vervangen.
@tobiastheebe - ik heb de downstream/upstream-gegevens in het bijgevoegde bestand toegevoegd
De nieuwe modem werkt perfect, en nu heb ik een IPv6-adres 😀. Nogmaals bedankt!
Maar tot nu toe geen nieuwe coaxkabel...
Dat ziet er helaas niet goed uit. Het signaal komt te zwak op het modem binnen c.q. het vermogen in de downstream (-8 tot -10 dBmV) is te laag. De downstream moet (i.c.m. een tweewegsplitter met demping van 4 dB) een vermogen van minimaal -7,5 dBmV hebben. Door het zwakke signaal is ook vrij veel ruis aanwezig op het signaal (correctable errors c.q. 'Post RS Errors').
@PDoc De coax kabel is onderweg, we hopen dat je deze super snel binnen hebt!
Bedankt voor de snelle reactie. Ik zie dat ik de komende dagen een nieuwe coaxkabel krijg - misschien helpt dat. Moet ik nog iets proberen?
De nieuwe kabel is voor tussen splitter en versterker, die gaat het zwakke signaal niet oplossen. Voor de zekerheid (om een probleem met de splitter uit te sluiten) zou je het modem tijdelijk direct op het AOP kunnen aansluiten. Start daarna het modem opnieuw op en vermeld hier het downstream-vermogen dat wordt getoond.
@PDoc daar ben ik weer even 😉
We zijn allemaal benieuwd naar de stand van zaken! Is het opgelost? Zoja, wat was uiteindelijk de gouden greep?
Donderdag kreeg ik de nieuwe coax kabel binnen, dus zaterdag weer aan de slag in de meterkast. Zoals @tobiastheebe suggereerde, leek het vervangen van de kabel niet te helpen. Maar ik merkte dat de configuratie bij de signaalversterker niet correct leek. (De input en output waren omgeschakeld). Dus volgde ik de instructies om te corrigeren, en dit lijkt te werken - het signaalvermogen is veel hoger.
Ik heb een paar foto's bijgevoegd, en ook een nieuwe dataset van downstream/upstream-gegevens
De versterker was wel correct aangesloten. De witte kabel vanaf de splitter moet op de splitter aangesloten worden. De groene kabel naar de woonkamer moet op een van de uitgangen worden aangesloten.
Goedendag, ik heb een zelfde zeer gedateerde modem cisco e0c 3925. Zou deze ook heel graag vervangen. Hoe kan ik dit aanpakken zodat ik snel beter en constante internet verbinding heb
Groet Wil Smit
Goedemorgen @Slooly
Heel goed dat jij je meld in dit topic met je oude type modem.
Ik kan me voorstellen dat jij ook wel eens toe bent aan vernieuwing en het Smart Wifi modem.
Ik heb het huidige modem voor je vervangen en een nieuw exemplaar wordt deze week bij je bezorgd.
Het oude modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat 🙂
Heel veel plezier met het nieuwe modem.
Toppie. Is het makkelijk aan te sluiten voor mij. Of gewoon kabeltjes verwisselen.
Ik zie dat ik een mailtje van ziggo met bevestiging verzending binnen heb. Ook de link voor installatie staat vermeld. Moet gaan lukken. Dank dank...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.