1
Vraag
2
Reacties
PDoc

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oude modem vervangen

Goedenmiddag,

 

Ik heb momenteel een oude Cisco epc3925 modem/router. Ik gebruik deze alleen in bridge-modus en maak verbinding met een Unifi-USG om internet in mijn huis te leveren. Na het ontvangen van de IPv6-instructies, zie ik dat deze epc3925 waarschijnlijk te oud is. Kan deze worden vervangen door nieuwere apparatuur? Ik heb alleen een modem nodig.

 

Alvast bedankt, Paul.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@PDoc goed dat je even voorbij komt op de Community van Ziggo: welkom. En jazeker, je hebt gelijk. Je huidige modem is aan de oude kant. Dat hoeft natuurlijk niet een punt te zijn, als deze nog voldoet.

Maar gezien je wens kan ik deze omruilen hoor. Dat regelen we. Deze komt zo snel mogelijk naar je adres, voor je oude modem volgt keurig een retourdoos. Ook komt er een hagelnieuwe coaxkabel jouw kant op. Zo ben je weer helemaal ''ready for the future''. 

Bekijk in context

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Slooly

 

Heel goed dat jij je meld in dit topic met je oude type modem. 

Ik kan me voorstellen dat jij ook wel eens toe bent aan vernieuwing en het Smart Wifi modem.

Ik heb het huidige modem voor je vervangen en een nieuw exemplaar wordt deze week bij je bezorgd.

Het oude modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat 🙂

 

Heel veel plezier met het nieuwe modem.

Bekijk in context

19 Reacties 19
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic. Er kan dan een nieuwe modemrouter (SmartWifi modem, voorheen Connect Box) worden toegestuurd. Ziggo levert geen modems zonder router.

 

Vermoedelijk is de installatie ook aan een upgrade toe, voor een goede werking van het SmartWifi modem is een up-to-date installatie van belang:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

PDoc
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor het snelle antwoord. Twee foto's bijgevoegd; ik hoop dat deze duidelijk genoeg zijn

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Zo te zien zijn er al een nieuwe AOP en splitter geplaatst en de aansluitwijze is correct.

 

Ik adviseer wel om een nieuwe IEC/F-kabel (groen/rood) te plaatsen tussen splitter en versterker, deze kan Ziggo toesturen naast een nieuwe modemrouter.

 

Zou je het kapje van de splitter willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

 

Tenslotte zie ik dat er een forward path attenuator (signaaldemper voor downstream) op het modem geplaatst is. Zou je de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@PDoc goed dat je even voorbij komt op de Community van Ziggo: welkom. En jazeker, je hebt gelijk. Je huidige modem is aan de oude kant. Dat hoeft natuurlijk niet een punt te zijn, als deze nog voldoet.

Maar gezien je wens kan ik deze omruilen hoor. Dat regelen we. Deze komt zo snel mogelijk naar je adres, voor je oude modem volgt keurig een retourdoos. Ook komt er een hagelnieuwe coaxkabel jouw kant op. Zo ben je weer helemaal ''ready for the future''. 

PDoc
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nogmaals bedankt voor de hulp.

 

Vooral bij het verbinden met de Cisco-modem - ik  heb hem wel in bridge-modus. Dus ik probeerde verbinding te maken door naar 192.168.100.1 te gaan. Maar dit lost niet op - ik krijg een "ERR_CONNECTION_TIMED_OUT".

 

Dit is niet belangrijk, maar als het mogelijk was zou ik dit graag willen begrijpen.

PDoc
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de snelle hulp!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

In bridge mode zou je het modem inderdaad op 192.168.100.1 moeten kunnen bereiken. Je kunt ook later de downstream/upstream-gegevens hier plaatsen wanneer de modemrouter is vervangen.

PDoc
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@tobiastheebe - ik heb de downstream/upstream-gegevens in het bijgevoegde bestand toegevoegd

PDoc
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De nieuwe modem werkt perfect, en nu heb ik een IPv6-adres 😀.  Nogmaals bedankt!

Maar tot nu toe geen nieuwe coaxkabel...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dat ziet er helaas niet goed uit. Het signaal komt te zwak op het modem binnen c.q. het vermogen in de downstream (-8 tot -10 dBmV) is te laag. De downstream moet (i.c.m. een tweewegsplitter met demping van 4 dB) een vermogen van minimaal -7,5 dBmV hebben. Door het zwakke signaal is ook vrij veel ruis aanwezig op het signaal (correctable errors c.q. 'Post RS Errors').

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@PDoc De coax kabel is onderweg, we hopen dat je deze super snel binnen hebt! 

PDoc
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de snelle reactie. Ik zie dat ik de komende dagen een nieuwe coaxkabel krijg - misschien helpt dat. Moet ik nog iets proberen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De nieuwe kabel is voor tussen splitter en versterker, die gaat het zwakke signaal niet oplossen. Voor de zekerheid (om een probleem met de splitter uit te sluiten) zou je het modem tijdelijk direct op het AOP kunnen aansluiten. Start daarna het modem opnieuw op en vermeld hier het downstream-vermogen dat wordt getoond.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@PDoc daar ben ik weer even 😉

We zijn allemaal benieuwd naar de stand van zaken! Is het opgelost? Zoja, wat was uiteindelijk de gouden greep?

PDoc
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Donderdag kreeg ik de nieuwe coax kabel binnen, dus zaterdag weer aan de slag in de meterkast. Zoals @tobiastheebe suggereerde, leek het vervangen van de kabel niet te helpen. Maar ik merkte dat de configuratie bij de signaalversterker niet correct leek. (De input en output waren omgeschakeld). Dus volgde ik de instructies om te corrigeren, en dit lijkt te werken - het signaalvermogen is veel hoger.


Ik heb een paar foto's bijgevoegd, en ook een nieuwe dataset van downstream/upstream-gegevens

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De versterker was wel correct aangesloten. De witte kabel vanaf de splitter moet op de splitter aangesloten worden. De groene kabel naar de woonkamer moet op een van de uitgangen worden aangesloten.

Slooly

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Goedendag, ik heb een zelfde zeer gedateerde modem cisco e0c 3925. Zou deze ook heel graag vervangen. Hoe kan ik dit aanpakken zodat ik snel beter en constante internet verbinding heb

Groet Wil Smit

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Slooly

 

Heel goed dat jij je meld in dit topic met je oude type modem. 

Ik kan me voorstellen dat jij ook wel eens toe bent aan vernieuwing en het Smart Wifi modem.

Ik heb het huidige modem voor je vervangen en een nieuw exemplaar wordt deze week bij je bezorgd.

Het oude modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat 🙂

 

Heel veel plezier met het nieuwe modem.

Slooly

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Toppie. Is het makkelijk aan te sluiten voor mij. Of gewoon kabeltjes verwisselen.

 

Ik zie dat ik een mailtje van ziggo met bevestiging verzending binnen heb. Ook de link voor installatie staat vermeld. Moet gaan lukken. Dank dank...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic