1
Vraag
2
Reacties
ROPY

Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Oude modem omwisselen ivm falen Netflix en Viaplay

Mijn stiefvader woont in mijn appartement en gebruikt daar ook ZIggo.

We hebben daar nog een oude modem en we hebben steeds meer problemen met internet maar vooral ook met de streaming diensten Netflix en Viaplay via de Next.

Zouden we de "oude" modem mogen inwisselen tegen een nieuwe versie zodat hij weer met plezier internet kan gebruiken.

Delta ligt op de loer in Goirle, dus ik hoop dat we dit snel kunnen oplossen anders ben ik bang dat hij snel gaat aansluiten bij Delta.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2763Posts
  • 404Oplossingen
  • 974Likes

Goedemorgen @ROPY, ik zie dat ik net te laat ben en dat er al een nieuw modem onderweg is! Laat je hier weten of dit de problemen heeft opgelost? Mocht je nog in de mogelijkheid zijn dan wil ik je vragen om foto's te delen van het aansluitpunt van jouw stiefvader. Hiermee kunnen we kijken of alles up to date is. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24335Posts
  • 1670Oplossingen
  • 11955Likes

Problemen die zich voordoen bij een ouder modem, worden vaak niet door het modem zelf veroorzaakt maar door verouderd aansluitmateriaal en/of signaalproblemen, dergelijke problemen lost een nieuw modem niet op. Heb je toevallig een of meerdere foto's van de installatie?

ROPY
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

We hebben de Next nog niet zolang, maar omdat hij graag Netflix en Viaplay wilde en die slimme afstandsbediening zijn we overgestapt. Er is toen een monteur geweest van Ziggo die zowel de bekabeling als de aansluitingen heeft aangepast. Signaal was toen al niet optimaal maar leek nog acceptabel. Zijn opmerking was ook wel dat modem wat ouder model was maar als het nog werkte dat het prima was.

Was ook wel goed maar we zitten nu op een 42% signaal niveau, lijkt me wat laag. Ook wifi is niet al te best.

Ik heb zelf thuis ook de switch naar de nieuwe modem gemaakt en dat heeft het signaal aanzienlijk verbeterd.

ROPY
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Ik heb zo geen foto's bij de hand, ik woon nl zelf niet in het appartement maar mijn stiefvader wel. Die weet echter niet hoe hij foto's moet maken met telefoon. Kan Ziggo dit niet op afstand uitlezen? Die kunnen toch wel zien dat het een oude modem is.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24335Posts
  • 1670Oplossingen
  • 11955Likes

Mooi dat de installatie al is aangepast c.q. vernieuwd door de monteur.

Ik neem aan dat die 42% is afgelezen op de TV? Zo ja, dan is dat waarschijnlijk prima. Een (te) sterk signaal is namelijk niet bevorderlijk voor de signaalkwaliteit, deze moet overigens altijd 100% zijn.

Een nieuw modem kan wel een significante verbetering opleveren voor Wi-Fi, i.v.m. snellere radio's en ondersteuning voor nieuwere standaarden, zoals 802.11ac (Wi-Fi 5) en 5 GHz.

Ziggo kan inderdaad op afstand inzien dat er een ouder modem in gebruik is.

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een SmartWifi modem toesturen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Kun je de adresgegevens van jouw siefvader invullen in op deze pagina, tussen haakjes achter jouw eigen adresgegevens? Deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

ROPY
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Lijkt me een goed idee, wifi is nl ook niet OK.

Zal ook direct dan even een speedtest doen en signaalkwaliteit testen.

Ik heb aanpassing adres gedaan door in mijn persoonlijke profiel de postcode en huisnummer van het appartement te zetten. Stuurt de moderator een bevestiging via mail?? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24335Posts
  • 1670Oplossingen
  • 11955Likes

Je ontvangt vanzelf bericht zodra een moderator een reactie achtergelaten heeft.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2763Posts
  • 404Oplossingen
  • 974Likes

Goedemorgen @ROPY, ik zie dat ik net te laat ben en dat er al een nieuw modem onderweg is! Laat je hier weten of dit de problemen heeft opgelost? Mocht je nog in de mogelijkheid zijn dan wil ik je vragen om foto's te delen van het aansluitpunt van jouw stiefvader. Hiermee kunnen we kijken of alles up to date is. 

ROPY
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Alles ontvangen en doet het echt top nu, van 42% naar 96%. Dus stiefvader weer helemaal happy.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 4990Posts
  • 586Oplossingen
  • 1932Likes

Top @ROPY

Dat is enorm fijn om te vernemen 🙂 Bedankt voor de terugkoppeling.

Een plezierige dag gewenst.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic