Vraag
Reacties
Oplossing
Dees2
Level 2

Oude meuk Technicolor 7200 modem

Hallo,
 

Ik zit met een oude Technicolor 7200 modem te klooien.

Al een tijdje bromt de voeding van de modem en sinds gisteren, omdat ik hem moest verplaatsen, krijg ik hem amper aan.

Ik kan het plugje van de power er maar een klein beetje, en zeer precies, insteken waardoor die dan eindelijk aangaat.

Hij bromt nu is zelfs nog harder.

Ik zou dus graag een nieuwe modem willen hebben.

Kan ik die via deze Community aanvragen?

Ik hoor het graag!

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@Dees2 een nieuw modem sturen is geen probleem, die komt jouw kant op. 
Deel je nog wel een foto van je hoofdaansluiting zoals verzoek van @tobiastheebe niet dat het slecht is, we kijken namelijk graag mee of daar ook iets nog anders kan. 

Bekijk in context

Dees2
Level 2
Topicstarter

Gisteravond modem binnen gekregen en aangesloten.

Wat een verademing!

En fluisterstil ook ... 😁

De bekabelde verbinding en wi-fi zijn prima in orde en stabiel.

Ik wilde even mijn complimenten geven voor de snelle afhandeling!

 

 

 

Bekijk in context

0 Kudos
11 Reacties 11
Eric206
Level 4

Problemen met de voeding inderdaad zo snel mogelijk oplossen. De Ziggo moderatoren kunnen dit voor je regelen. Zorg ervoor dat je gegevens in je profiel up to date zijn (postcode en/of klantnummer).

 

Als het modem nog goed werkt is het volgens mij ook mogelijk om alleen een nieuwe voeding te krijgen, zelf ook al eens gehad.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een nieuwe modemrouter (SmartWifi modem) toesturen en komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.

Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

 

Vermoedelijk is de installatie ook aan een upgrade toe:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

0 Kudos
Dees2
Level 2
Topicstarter

Hoofdaansluiting komt gewoon binnen in de meterkast. 😉

Modem hangt daar direct aan.

 

 

 

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Een nieuw modem stelt hogere eisen aan de installatie en het signaal, vandaar de vraag naar een of meerdere foto's. Met een ~10 jaar oud modem is de kans groot dat meer aan vervanging toe is.

Dees2
Level 2
Topicstarter

Ik ben zelf ICT-er dus dat zit wel goed hoor!  😎

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@Dees2 een nieuw modem sturen is geen probleem, die komt jouw kant op. 
Deel je nog wel een foto van je hoofdaansluiting zoals verzoek van @tobiastheebe niet dat het slecht is, we kijken namelijk graag mee of daar ook iets nog anders kan. 

Dees2
Level 2
Topicstarter

Dat wordt een beetje moeilijk.

Ik woon in een heel oud huisje en de meterkast zit in een ombouw.

Daarin worden de schoenen bewaard, dus een heel gedoe voor een fotootje.

Bijgevoegd wel de details van mijn modem.

Oude UPC meuk ...

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

We kunnen altijd achteraf nog beoordelen of het signaal voldoet o.b.v. de downstream/upstream-gegevens. Deze gegevens kunnen ook impliceren of er al of niet onderdelen vervangen moeten worden. Je zou ook de gegevens van de TC7200 kunnen plaatsen, dat geeft al een goede indicatie.

Dees2
Level 2
Topicstarter

Ik heb al een mailtje gekregen dat mijn nieuwe modem onderweg is, wow! 😁

0 Kudos
Dees2
Level 2
Topicstarter

Gisteravond modem binnen gekregen en aangesloten.

Wat een verademing!

En fluisterstil ook ... 😁

De bekabelde verbinding en wi-fi zijn prima in orde en stabiel.

Ik wilde even mijn complimenten geven voor de snelle afhandeling!

 

 

 

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Wat een heerlijk nieuws, @Dees2. Super om te lezen! 

0 Kudos