Hallo,
Ik zit met een oude Technicolor 7200 modem te klooien.
Al een tijdje bromt de voeding van de modem en sinds gisteren, omdat ik hem moest verplaatsen, krijg ik hem amper aan.
Ik kan het plugje van de power er maar een klein beetje, en zeer precies, insteken waardoor die dan eindelijk aangaat.
Hij bromt nu is zelfs nog harder.
Ik zou dus graag een nieuwe modem willen hebben.
Kan ik die via deze Community aanvragen?
Ik hoor het graag!
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Dees2 een nieuw modem sturen is geen probleem, die komt jouw kant op.
Deel je nog wel een foto van je hoofdaansluiting zoals verzoek van @tobiastheebe niet dat het slecht is, we kijken namelijk graag mee of daar ook iets nog anders kan.
Gisteravond modem binnen gekregen en aangesloten.
Wat een verademing!
En fluisterstil ook ... 😁
De bekabelde verbinding en wi-fi zijn prima in orde en stabiel.
Ik wilde even mijn complimenten geven voor de snelle afhandeling!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Problemen met de voeding inderdaad zo snel mogelijk oplossen. De Ziggo moderatoren kunnen dit voor je regelen. Zorg ervoor dat je gegevens in je profiel up to date zijn (postcode en/of klantnummer).
Als het modem nog goed werkt is het volgens mij ook mogelijk om alleen een nieuwe voeding te krijgen, zelf ook al eens gehad.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een nieuwe modemrouter (SmartWifi modem) toesturen en komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.
Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Vermoedelijk is de installatie ook aan een upgrade toe:
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Hoofdaansluiting komt gewoon binnen in de meterkast. 😉
Modem hangt daar direct aan.
Een nieuw modem stelt hogere eisen aan de installatie en het signaal, vandaar de vraag naar een of meerdere foto's. Met een ~10 jaar oud modem is de kans groot dat meer aan vervanging toe is.
Ik ben zelf ICT-er dus dat zit wel goed hoor! 😎
@Dees2 een nieuw modem sturen is geen probleem, die komt jouw kant op.
Deel je nog wel een foto van je hoofdaansluiting zoals verzoek van @tobiastheebe niet dat het slecht is, we kijken namelijk graag mee of daar ook iets nog anders kan.
We kunnen altijd achteraf nog beoordelen of het signaal voldoet o.b.v. de downstream/upstream-gegevens. Deze gegevens kunnen ook impliceren of er al of niet onderdelen vervangen moeten worden. Je zou ook de gegevens van de TC7200 kunnen plaatsen, dat geeft al een goede indicatie.
Ik heb al een mailtje gekregen dat mijn nieuwe modem onderweg is, wow! 😁
Gisteravond modem binnen gekregen en aangesloten.
Wat een verademing!
En fluisterstil ook ... 😁
De bekabelde verbinding en wi-fi zijn prima in orde en stabiel.
Ik wilde even mijn complimenten geven voor de snelle afhandeling!
Wat een heerlijk nieuws, @Dees2. Super om te lezen!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.