CoCo1966

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oude Windows Mail en niet verstuurde post.

Hi hallo allemaal, ik ben nieuw.

Iemand nog recente ervaring met Windows Mail en juiste instellingen? Mail wordt niet uitgestuurd.

Groet, Marco

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51094Posts
  • 3196Oplossingen
  • 11618Likes

Als je nu POP gebruikt, dan niet verwijderen, dan ben je de mail kwijt.

Je hebt de verkeerde SMTP instellingen “Poort: 25” in Windows Mail staan:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51094Posts
  • 3196Oplossingen
  • 11618Likes

Als je Windows Mail instelt, ga ik er even vanuit dat je IMAP gebruikt en geen POP instellingen.

Als je IMAP gebruikt haal dan je account uit Windows Mail.

Daarna opnieuw instellen met alleen je email adres en wachtwoord, niets handmatig, dan krijgt Windows Mail van Ziggo de juiste inkomende en uitgaande instellingen.

Steefb
Expert
Expert
  • 10468Posts
  • 1948Oplossingen
  • 3390Likes

Heb je deze stappen gevolgd?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap#/

Lukt het niet geef dan even precies aan waar het fout gaat.

CoCo1966
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja, ik heb die doorlopen en krijg de onderstaande melding:

Kan het bericht niet verzenden. De verificatie-instelling is mogelijk niet juist voor de server voor uitgaande e-mail [smtp]. U vindt informatie over dit probleem in de Help. Zoek naar 'Problemen oplossen in Windows Mail' en raadpleeg de sectie 'Ik heb problemen met het verzenden van e-mail'. Als u hulp nodig hebt bij het vaststellen van de juiste serverinstellingen, neemt u contact op met de serviceprovider voor e-mail.

Het geweigerde e-mailadres was ****@ziggo.nl. Onderwerp 'testmail  Ziggo imap', Account: 'imap.ziggo.nl', Server: 'smtp.ziggo.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 Zie https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

CoCo1966
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Be rt,

Voorheen pop, maar zag nu dat ik imap moet gebruiken.

“Als je IMAP gebruikt haal dan je account uit Windows Mail"  ? Daar gaat ie al, weinig kennis bij mij.

Dus ik moet alleen de ziggoaccount verwijderen uit de accounts onder “extra”

 

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51094Posts
  • 3196Oplossingen
  • 11618Likes

Als je nu POP gebruikt, dan niet verwijderen, dan ben je de mail kwijt.

Je hebt de verkeerde SMTP instellingen “Poort: 25” in Windows Mail staan:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Bekijk in context

CoCo1966
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Be rt,

Het werkt nu! Hartelijk dank voor het meekijken!

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51094Posts
  • 3196Oplossingen
  • 11618Likes

TOP, veel mailsucces gewenst verder.

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2618Posts
  • 266Oplossingen
  • 1662Likes

Helemaal top dat het nu werkt met behulp van de Community! Bedankt voor je terugkoppeling en een fijn weekend toegewenst.

Uitgelicht topic