Beste Ziggo,
De router/modem ubee 3200 heeft een n haperde wifi verbinding en moet steeds gereset worden. Echter, vandaag lukt het resetten niet meer en doet de telefoonlijn het ook niet meer terwijl er geen storing was in onze straat. Kan deze modem vervangen worden? Ik vind het niet prettig dat ik niet kan bellen.
Bedankt.
Groet, Hoogervorst
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kunt niet zomaar het modem verwisselen, er kan slechts een modem gelijktijdig geactiveerd zijn en het vervangende modem moet door Ziggo geactiveerd worden.
De gehele installatie is (zeer) verouderd. Het AOP moet vervangen worden door een btv 01-SET, hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk. De splitters moeten vervangen worden door twee stuks POA-01-B. Indien een van de TV-kabels niet meer in gebruik is, dan volstaat één POA-01-B. De witte kabel moet van een nieuwe stekker worden voorzien en/of de zwarte kabel moet worden vervangen.
Goedemorgen @Hoogervorst, ik heb snel een monteur ingepland. De monteur komt langs op woensdag de 13de tussen 08:00-13:00 uur. Je krijgt een bevestiging van de afspraak per e-mail. Het kan natuurlijk zijn dat het niet uitkomt, dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. Laat je weten of de monteur het probleem heeft opgelost?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een SmartWifi modem toesturen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.
Om na te gaan in hoeverre installatie en signaal resp. geschikt zijn en voldoen voor een nieuw modem:
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?
@Hoogervorst goed dat je dit laat weten, dit lijkt me meer een kwestie voor een monteur als ik lees dit zo lees.
Een nieuw modem sturen lost namelijk een signaalprobleem niet op.
De reactie van @tobiastheebe is echt heel goed, kun je ons voorzien van alle gevraagde informatie? Dan kunnen we je snel helpen!
Ik heb een foto gemaakt van AOP. Ik heb vandaag bij de buren een Ziggo Cisco modem geleend en aan gesloten down/up lampjes waar groen alleen online led bleef knipperen. Misschien helpt dit ..
Je kunt niet zomaar het modem verwisselen, er kan slechts een modem gelijktijdig geactiveerd zijn en het vervangende modem moet door Ziggo geactiveerd worden.
De gehele installatie is (zeer) verouderd. Het AOP moet vervangen worden door een btv 01-SET, hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk. De splitters moeten vervangen worden door twee stuks POA-01-B. Indien een van de TV-kabels niet meer in gebruik is, dan volstaat één POA-01-B. De witte kabel moet van een nieuwe stekker worden voorzien en/of de zwarte kabel moet worden vervangen.
dat aop is al erg verouderd, de splitters die erop zitten al helemaal. probeer is het modem rechtstreeks op het aop te doen. wellicht komt hij dan nog online totdat een monteur de boel kan komen vervangen (je eigen modem, dus niet die van de buren)
Bedankt Tobias en Gio voor de reactie.
Ik was alleen nieuwsgierig of een andere modem de zelfde foutmeldingen bij de ds/us zou geven. We hebben ons best gedaan, vind ik. Ik denk dat het tijd wordt voor een monteur.
Een monteursafspraak is inderdaad de volgende stap, dan kan de gehele installatie van een upgrade worden voorzien.
Goedemorgen @Hoogervorst, ik heb snel een monteur ingepland. De monteur komt langs op woensdag de 13de tussen 08:00-13:00 uur. Je krijgt een bevestiging van de afspraak per e-mail. Het kan natuurlijk zijn dat het niet uitkomt, dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. Laat je weten of de monteur het probleem heeft opgelost?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.