De Ziggo SmartWifi app: versie NL 2.28
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik zit nog met een oude Technicolor 7200 waar de laatste tijd soms issues mee zijn, nu heb ik wat het één en ander gelezen dat deze vervangen kan worden door een moderator op dit forum
monteur is niet nodig, kan zelf wel aansluiten
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey @stefantravaille, welkom hier!
Waanzinnig vervelend dat je de laatste tijd wat problemen met het internet begint te ervaren. Goed dat je zelf al opzoek bent gegaan naar een oplossing en de Community hebt gevonden om dit aan te kaarten.
Zoals al aangegeven is, zal er een monteur langs moeten komen om de aansluitmaterialen te vervangen. Ook moet er een nieuw modem komen. Ik heb het nieuwe modem nu gelijk voor je besteld. Deze zal zo snel mogelijk verstuurd worden, waar je netjes een Track & Trace voor krijgt.
Ook heb ik een afspraak gemaakt met de monteur om de hoofdaansluiting te vervangen voor je. De afspraak staat nu op maandag 16 mei tussen 08:00 en 13:00 uur. Komt dit je niet lekker uit? Dan kun je in Mijn Ziggo de afspraak wijzigen naar een datum en/of tijd die je beter uitkomt :-).
Als je adresgegevens op deze pagina zijn ingevuld, dan kan een moderator binnenkort kosteloos een SmartWifi modem toesturen.
Mogelijk is er ook nieuw aansluitmateriaal nodig:
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
hierbij mijn aansluitingen van de AOP
vanaf kabel op de AOP (rechts) ---> naar de tweede splitter --> naar T7200 modem
Hallo @stefantravaille
Alles op de foto's zal vervangen moeten worden. Het is allemaal verouderd.
Een moderator kan een afspraak maken voor een monteur om een AOP te plaatsen (Dit valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo).
Zij kunnen ook een nieuwe splitter en/of kabels opsturen. Daarvoor is het wel nodig om te weten waar de kabels naar toe gaan en waar het modem staat. (Het liefst zo dicht als mogelijk bij het AOP). 1 kabel gaat naar het modem en de andere ????.
Als het kan plaats ook foto's van het modem en de kabels.
Gr,
Theo.
hallo
ik heb zelf dit ook allemaal aangesloten, met splitters en kabels die Ziggo toen mij had opgestuurd. graag wil ik dit wel zelf aansluiten
ik heb even een schema gemaakt van mijn situatie
Hallo,
Wat is de afstand tussen het AOP en het modem en de TV. Het advies is nl om je modem binnen 1,5 meter te zetten van het AOP, maar je kan er een beetje mee spelen.
Het AOP zou ik zelf niet aansluiten, dat valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo. De rest kan jezelf aansluiten. Mochten er onverhoopt problemen zijn en er moet een monteur komen, kunnen er kosten in rekening gebracht worden omdat je zelf aan het AOP hebt gezeten.
Gr, Theo
hallo,
ik gok rond de 4 á 4,5 meter van het AOP. dit omdat het AOP in de woonkamer zit en liever geen modem in het zicht heb en heb een coax kabel door een pvc buis naar de meterkast getrokken. waar weer splitter zit voor de TV op de slaapkamer. (in de woonkamer via Android TV app)
@Beeblebrox nee helaas, wie kan ik benaderen?
Naar verwachting komt er morgen een moderator langs in het topic.
Op dit moment is er geen AOP, alleen twee splitters waarvan de eerste overbodig is en voor extra demping zorgt. In de woonkamer wordt door de monteur een btv 01-SET (contactdoos met galvanische scheiding) geplaatst. De tweede splitter kan worden vervangen door een hedendaags type (ESX-02) met nieuwe F/F-kabel voor het modem.
Hey @stefantravaille, welkom hier!
Waanzinnig vervelend dat je de laatste tijd wat problemen met het internet begint te ervaren. Goed dat je zelf al opzoek bent gegaan naar een oplossing en de Community hebt gevonden om dit aan te kaarten.
Zoals al aangegeven is, zal er een monteur langs moeten komen om de aansluitmaterialen te vervangen. Ook moet er een nieuw modem komen. Ik heb het nieuwe modem nu gelijk voor je besteld. Deze zal zo snel mogelijk verstuurd worden, waar je netjes een Track & Trace voor krijgt.
Ook heb ik een afspraak gemaakt met de monteur om de hoofdaansluiting te vervangen voor je. De afspraak staat nu op maandag 16 mei tussen 08:00 en 13:00 uur. Komt dit je niet lekker uit? Dan kun je in Mijn Ziggo de afspraak wijzigen naar een datum en/of tijd die je beter uitkomt :-).
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...