1
Vraag
2
Reacties
Roxanne

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oud modem TC7210

Hoi,

 

Ik heb een TC 7210 modem.

Dit is een verouderd model, want deze heb ik al een aantal jaren. Het signaal wordt steeds slechter.

Is het mogelijk om een nieuw modem te ontvangen?

Misschien dat mijn internet signaal dan wat beter wordt.

 

Bedankt!

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Roxanne Super, het nieuwe modem komt naar je toe. Deze heb je binnen 2-3 dagen in huis. Laat je weten hoe het gaat na het installeren van het nieuwe modem? 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat modem kan de oorzaak zijn, het is wel een uitermate stabiel modem.

 

Gezien de leeftijd, kunnen er ook verouderde aansluitmaterialen zijn.

Ziggo kan die gelijk meesturen als duidelijk is welke aansluitmaterialen je nu gebruikt.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @Roxanne, het is inderdaad een oudje! Deze kunnen we zeker omwisselen. Zoals @Bert al aankaart ben ik ook benieuwd naar de aansluiting en de netwerk historie. Wil je deze met ons delen? Dan zorgen we ervoor dat alles goed gaat werken. 

Roxanne
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Lotte,

dank voor je reactie. Is deze foto duidelijk genoeg?

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Roxanne  schreef:

Hoi Lotte,

dank voor je reactie. Is deze foto duidelijk genoeg?


Dit is niet van het AOP maar van het modem.Zou je een foto kunnen maken van dit kastje?:

Visser__0-1659769594116.png

Overigens zal dit modem vermoedelijk het probleem niet zijn, hij valt ook eigenlijk niet onder de verouderde modems en word ook niet vanzelf geswapt.En zoals @Bert al zegt, het is een goed modem😉

Die ethernetkabel ziet er niet echt goed uit, ik raad aan om daar 7 centimeter van af te knippen en er een nieuwe connector aan te zetten of een nieuwe kabel te plaatsen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Verwijderd account Inmiddels valt de TC7210 onder de oudjes 🙂, Lotte schreef: "het is inderdaad een oudje! Deze kunnen we zeker omwisselen."

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Bert  schreef:

@Verwijderd account Inmiddels valt de TC7210 onder de oudjes 🙂, Lotte schreef: "het is inderdaad een oudje! Deze kunnen we zeker omwisselen."


Word die dan ook al niet meer softwarematig onderhouden?

De connectbox kunnen we dan over 1 jaar ook wel ''oudje'' noemen😂

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@Verwijderd account 

Ik had tot voor kort ook een TC7210. 

Hiervoor had ik jaren geen nieuwe firmware ontvangen. Maar, wel een superstabiel modem. Eens per maand/2 maanden even een reboot geven en de ping waarden naar het modem waren perfect. Bijvoorbeeld veel beter dan de ping naar de Connectbox Giga. Vergeleken met de TC-7210 is dat een rommeltje.

Echter de TC-7210 heeft nooit de update naar IPv6 gekregen (is wel mee getest, maar nooit meer wat van gehoord). Dus, ja helaas de TC-7210 is een oudje en toe aan pensioen.

 

Ik denk dat over niet al te lange tijd de originele Connectbox ook vervangen gaat worden.

 - Puma 6 chip (need I say more?)

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Marinus  schreef:

@Verwijderd account 

Ik had tot voor kort ook een TC7210. 

Hiervoor had ik jaren geen nieuwe firmware ontvangen. Maar, wel een superstabiel modem. Eens per maand/2 maanden even een reboot geven en de ping waarden naar het modem waren perfect. Bijvoorbeeld veel beter dan de ping naar de Connectbox Giga. Vergeleken met de TC-7210 is dat een rommeltje.

Echter de TC-7210 heeft nooit de update naar IPv6 gekregen (is wel mee getest, maar nooit meer wat van gehoord). Dus, ja helaas de TC-7210 is een oudje en toe aan pensioen.

 

Ik denk dat over niet al te lange tijd de originele Connectbox ook vervangen gaat worden.

 - Puma 6 chip (need I say more?)

 


Dat is wel jammer, ik dacht dat zelfs op de TC7200 wel IPv6 zat(toch?).Als Ziggo IPv6 gewoon actief zou zetten en beveiliging updates zou doorvoeren zou het wel echt een goed modem zijn, maar zelfs zonder dat is hij volgens mij beter dan de Connectbox.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@Verwijderd account 

Welk (modern) modem is niet beter dan de Connectbox? 🙂

 

En, nee, er zat geen IPv6 op.

Werkte wel goed met 600/40 internet, maar dat was ook wel de grens.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Marinus  schreef:

@Verwijderd account 

Welk (modern) modem is niet beter dan de Connectbox? 🙂

 


Uhm, geen idee😁


@Marinus  schreef:

@Verwijderd account 

 

Werkte wel goed met 600/40 internet, maar dat was ook wel de grens.


Maar ja, dat is eigenlijk ook wel zat voor deze tijd😉

Roxanne
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi,

zie foto van het kastje. 

Roxanne
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Lotte,

wanneer zouden jullie deze om kunnen wisselen? 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Roxanne  schreef:

Hoi,

zie foto van het kastje. 


Ziet er goed uit, beetje de vraag of het een DIO-01 of BTV01set is, maar beide zouden nog (zeker met de TC7210) goed moeten functioneren.

De TC7210 hoeft vgm niet terug, dus als je een nieuw modem krijgt en het modem blijkt niet het probleem kan je altijd nog terug naar de TC7210.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Roxanne Super, het nieuwe modem komt naar je toe. Deze heb je binnen 2-3 dagen in huis. Laat je weten hoe het gaat na het installeren van het nieuwe modem? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic