Na installatie van de nieuwe connectbox lijkt het of mijn oude SSID nog steeds werkt. Telefoon en laptop detecteren nog steeds het oude SSID en zijn er ook mee verbonden. Het nieuwe modem heeft echter nog steeds zijn eigen nieuwe SSID. Kan ik het SSID van het nieuwe modem gewoon veranderen, bijvoorbeeld naar SSID van het oude modem? Waar komt de SSID verbinding van het oude modem vandaan?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een van de vragen van @Henk Brouwer: “Kan ik het SSID van het nieuwe modem gewoon veranderen, bijvoorbeeld naar SSID van het oude modem?”
Volgens mij is dat zéker het proberen waard. Niet elk apparaat zal deze misleiding misschien vreten, maar bij veel draadloze apparaten zoals printers en domotica is het niet altijd even makkelijk om ze in te stellen naar een nieuwe netwerkomgeving.
Laat even weten of het lukt. 👍🏻
Het is gelukt om de nieuwe SSID naam te veranderen in de oude, nadat ik de Wifi versterker even uit had gezet. Telefoons en laptop zijn nu weer met Wifi verbonden. Dank allen!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi @Henk Brouwer ,
heb je misschien wifi versterkers?Of gebruikte je eerst het modem van de mediabox xl en heb je nu een losse?
Ja, in de woonkamer
Wifi versterkers er ff uithalen en dan de SSID van het nieuwe modem aanpassen?
Een van de vragen van @Henk Brouwer: “Kan ik het SSID van het nieuwe modem gewoon veranderen, bijvoorbeeld naar SSID van het oude modem?”
Volgens mij is dat zéker het proberen waard. Niet elk apparaat zal deze misleiding misschien vreten, maar bij veel draadloze apparaten zoals printers en domotica is het niet altijd even makkelijk om ze in te stellen naar een nieuwe netwerkomgeving.
Laat even weten of het lukt. 👍🏻
Ja, dat is een goede optie.
Het is gelukt om de nieuwe SSID naam te veranderen in de oude, nadat ik de Wifi versterker even uit had gezet. Telefoons en laptop zijn nu weer met Wifi verbonden. Dank allen!
Kijk, dit zijn nou de leukste topics, de topics waar dingen gewoon lukken en ook werken!
Mooi om te horen en bovendien zinnige informatie voor alle anderen die een nieuw modem hebben geïnstalleerd en absoluut geen zin hebben om allerlei onhandige draadloze apparatuur opnieuw in te stellen! 👍🏻
Fijn om te horen @Henk Brouwer 😁
Inderdaad @Wim C. 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.