1
Vraag
2
Reacties
Henk Brouwer

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Oud en nieuw SSID - Nieuwe connectbox

Na installatie van de nieuwe connectbox lijkt het of mijn oude SSID nog steeds werkt. Telefoon en laptop detecteren nog steeds het oude SSID en zijn er ook mee verbonden. Het nieuwe modem heeft echter nog steeds zijn eigen nieuwe SSID. Kan ik het SSID van het nieuwe modem gewoon veranderen, bijvoorbeeld naar SSID van het oude modem? Waar komt de SSID verbinding van het oude modem vandaan?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Een van de vragen van @Henk Brouwer: “Kan ik het SSID van het nieuwe modem gewoon veranderen, bijvoorbeeld naar SSID van het oude modem?

Volgens mij is dat zéker het proberen waard. Niet elk apparaat zal deze misleiding misschien vreten, maar bij veel draadloze apparaten zoals printers en domotica is het niet altijd even makkelijk om ze in te stellen naar een nieuwe netwerkomgeving. 
Laat even weten of het lukt. 👍🏻

Bekijk in context

Uitgelicht
Henk Brouwer
topicstarter
Level 1
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het is gelukt om de nieuwe SSID naam te veranderen in de oude, nadat ik de Wifi versterker even uit had gezet. Telefoons en laptop zijn  nu weer met Wifi verbonden. Dank allen!

8 Reacties 8
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Henk Brouwer ,

heb je misschien wifi versterkers?Of gebruikte je eerst het modem van de mediabox xl en heb je nu een losse?

Henk Brouwer
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ja, in de woonkamer

Henk Brouwer
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wifi versterkers er ff uithalen en dan de SSID van het nieuwe modem aanpassen?

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Een van de vragen van @Henk Brouwer: “Kan ik het SSID van het nieuwe modem gewoon veranderen, bijvoorbeeld naar SSID van het oude modem?

Volgens mij is dat zéker het proberen waard. Niet elk apparaat zal deze misleiding misschien vreten, maar bij veel draadloze apparaten zoals printers en domotica is het niet altijd even makkelijk om ze in te stellen naar een nieuwe netwerkomgeving. 
Laat even weten of het lukt. 👍🏻

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ja, dat is een goede optie.

Henk Brouwer
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het is gelukt om de nieuwe SSID naam te veranderen in de oude, nadat ik de Wifi versterker even uit had gezet. Telefoons en laptop zijn  nu weer met Wifi verbonden. Dank allen!

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Kijk, dit zijn nou de leukste topics, de topics waar dingen gewoon lukken en ook werken!

Mooi om te horen en bovendien zinnige informatie voor alle anderen die een nieuw modem hebben geïnstalleerd en absoluut geen zin hebben om allerlei onhandige draadloze apparatuur opnieuw in te stellen! 👍🏻

Verwijderd account
Niet van toepassing

Fijn om te horen @Henk Brouwer 😁

Inderdaad @Wim C. 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic