1
Vraag
2
Reacties
RgR22

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oud Ubee-modem vervangen

Ik heb nog een oude ubee in gebruik waarvan de (slechte) wifi uitgeschakeld staat, met daarnaast een eigen dual band ac access point.

Die begint nu  problemen te geven en ik zou graag n nieuwe wifi router/modem van ziggo willen zodat er ook nog maar 1 apparaat hoeft te staan.

Kan dat geregeld worden?

Verlies ik  geen instelmogelijkheden mbt zelf gekozen  dhcp/dns instellingen, vpn tunnels en blijft ip4 werken?

Men zegt dat dit bij de connectbox allemaal onbereikbaar is gemaakt.

Mvrgr Ramon

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61549Posts
  • 4199Oplossingen
  • 15676Likes

De Technicolor wordt uitgefaseerd en er zijn geen nieuwe modem modellen van Technicolor.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61549Posts
  • 4199Oplossingen
  • 15676Likes

De Connect box heeft veel minder mogelijkheden en is daarom veel minder ingewikkeld en is op deze manier gemaakt voor 95% van de internet gebruikers.

Voor diegene die meer mogelijkheden willen kan het modem in bridge met een eigen router erachter met de mogelijkheden die graag gebruikt, waarin je dan kunt regelen wat je wensen zijn of een eigen modem/router: FRITZ!Box | AVM Nederland

RgR22
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor de info. 

M n huidige ubee heeft n simpele jopen interface die je kunt wegklikken en bedient  daarmee alle gebruikers. 

Jammer dat deze aanpak overboord is gezet,nu wordt je gedwongen extra kosten te maken in de vorm van extra eigen aanschaf plus onnodig extra energiegebruik...

Worden die victron modems nog geleverd? Lijkt zo op t oog wat ik wil of valt ie zwaar tegen on praktijk?

Gio2903
Expert
Expert
  • 1014Posts
  • 45Oplossingen
  • 451Likes

ziggo levert standaard de connectbox (giga) en eventueel een ubee

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61549Posts
  • 4199Oplossingen
  • 15676Likes

@RgR22 Met een eigen kabel modem/router heb je maar 1 apparaat wat stroom gebruikt: FRITZ!Box | AVM Nederland

Een Victron modem bij Ziggo of voorgangers?

Nooit van gehoord of over gelezen.

RgR22
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oi, fout van mij, ik bedoelde de technicolor.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61549Posts
  • 4199Oplossingen
  • 15676Likes

De Technicolor wordt uitgefaseerd en er zijn geen nieuwe modem modellen van Technicolor.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic