Parkcie

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste mensen, ik ben nieuw hier. Ik hoop dat ik op de goede plek zit voor mijn vraag.

 

Nadat we al een hele tijd geleden alle Lan bekabeling hebben vervangen door STP cat6 bekabeling en ook alle switches hebben vervangen hadden we gehoopt dat de vaste internet verbindingen stabiel zouden zijn zijn. Helaas toch lang niet altijd geval. Ook onze webcam die de leden via IpCamLive kunnen bekijken heeft op dit moment last van freeze momenten ondanks de door IpCamlive voorgeschreven instellingen.

Nu las ik op dit forum dat ons AOP verouderd is (zie bijlage) en door een Ziggo monteur vervangen zou moeten worden.

Hoe kan ik dit regelen?

 
 
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Parkcie 

Je bent zeker op de goede plek hoor! Ik heb de monteur zojuist voor je ingepland op woensdag 31 mei a.s. tussen 08.00 en 13.00 uur. Je ontvangt een bevestiging van de afspraak per e-mail. Mocht dit niet passen in je agenda, dan kun je de afspraak gemakkelijk wijzigen via Mijn Ziggo. We ontvangen graag een update van je na het bezoek van de monteur. 

Bekijk in context

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

De downstream vertoont lichte instraling van 4G en 5G vanuit de zendmast, als gevolg van de verouderde coaxinstallatie. In de historie is sporadisch kanaaluitval (RCS partial service, MDD timeout) zichtbaar. Vermogen en MER zijn goed tot zeer goed.

 

De contactdoos hoeft niet verplaatst te worden, alleen vervangen door een volwaardig AOP (TRISZ-DG300) met nieuwe splitter (POA-254). Een galvanische scheiding (dubbel wanneer randaarde aanwezig is in de meterkast, anders enkel) in het AOP verzorgt overspanningsbeveiliging, de losse beveiliger kan dan dus komen te vervallen. Op de kabel naar het modem zouden tenslotte nieuwe F connectors (compressie) geplaatst moeten worden, dit kan de monteur ook verzorgen tegen geringe kosten.

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

De contactdoos lijkt een EDC 1000 te zijn, gelet op de behuizing, dit is een verouderde einddoos en voldoet niet als AOP. Je kunt eventueel nog een foto plaatsen van de contactdoos met de afdekplaat verwijderd. Tussen de huisaansluitkabel en de contactdoos is een overspanningsbeveiliger geplaatst, dit is niet de bedoeling, de huisaansluitkabel moet direct op het AOP aangesloten zijn. De radiokabel kan komen te vervallen, analoge FM-radio wordt ~2 jaar niet meer doorgegeven. In de meterkast dient een TRISZ-DG300 te worden geplaatst als AOP, dit kan een monteur kosteloos verzorgen. De splitter (PDF-65) is ook verouderd en dient bij voorkeur te worden vervangen door een POA-254 met nieuwe F/F-kabel (rood/rood) voor het modem.

 

Kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Parkcie 

Je bent zeker op de goede plek hoor! Ik heb de monteur zojuist voor je ingepland op woensdag 31 mei a.s. tussen 08.00 en 13.00 uur. Je ontvangt een bevestiging van de afspraak per e-mail. Mocht dit niet passen in je agenda, dan kun je de afspraak gemakkelijk wijzigen via Mijn Ziggo. We ontvangen graag een update van je na het bezoek van de monteur. 

Parkcie
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Tobias,

Bedankt voor de snelle reactie. Bijgevoegd de diverse uitdraaien. Ter info: het gaat hier om een clubhuis (20 x 20 meter) waarbij ongeveer in het midden het AOP is gemonteerd. Vanuit dit AOP loopt een Hirschman Koka coax kabel (15 meter lengte) naar de TV. Beeld is prima. Vanuit dit AOP loopt ook een Koka kabel (ca. 11 meter) naar het Aris modem. Het AOP ligt tussen de TV en het modem. Verplaatsen van het AOP betekent dat of de verbinding naar de TV of die naar het modem langer wordt. Daarnaast hebben we 3 deco's bedraad hangen die het prima doen. De overspanningsbeveiliging is in het verleden (waarschijnlijk door KPN) aangebracht omdat we veel last hadden van spanningspieken. Op 25 meter van het clubhuis staat een zendmast.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

De downstream vertoont lichte instraling van 4G en 5G vanuit de zendmast, als gevolg van de verouderde coaxinstallatie. In de historie is sporadisch kanaaluitval (RCS partial service, MDD timeout) zichtbaar. Vermogen en MER zijn goed tot zeer goed.

 

De contactdoos hoeft niet verplaatst te worden, alleen vervangen door een volwaardig AOP (TRISZ-DG300) met nieuwe splitter (POA-254). Een galvanische scheiding (dubbel wanneer randaarde aanwezig is in de meterkast, anders enkel) in het AOP verzorgt overspanningsbeveiliging, de losse beveiliger kan dan dus komen te vervallen. Op de kabel naar het modem zouden tenslotte nieuwe F connectors (compressie) geplaatst moeten worden, dit kan de monteur ook verzorgen tegen geringe kosten.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Parkcie 

Als het goed is, is de monteur inmiddels bij je geweest. Heb je een update voor ons?

Uitgelicht topic