1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
TJVH

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Opties niet beschikbaar instellingen modem

Ik ben recent verhuisd, en heb toen en nieuw abonnement afgesloten, waarbij ik ook een nieuwe modem kreeg. Nu mis ik in de instellingen van deze (via het verbinden via ip adres 192.168.178.1) een aantal opties, zoals port forwarding en UPnP. Op mijn oude modem waren deze opties wel beschikbaar. Waar ligt dit aan en hoe kan ik dit oplossen? Alvast bedankt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1529Posts
  • 234Oplossingen
  • 650Likes

Hallo @TJVH , welkom op onze Community. Fijn dat je ons hebt gevonden en dat wij je hier mogen helpen.
 

Wat @tobiastheebe typt, klopt volledig. Zo te zien staat je huidige abonnement op IPV6. Daardoor loop je nu tegen deze problemen aan. Dit heb ik gelijk voor je aangepast. Wil je in de loop van de middag je modem (en eventuele routers/switches) voor 60 seconden van de stroom halen? Hierna zullen de opties gewoon voor je in te stellen zijn. 

Wanneer wij je in de toekomst weer mogen helpen, maak dan gerust een nieuw topic aan. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34396Posts
  • 2518Oplossingen
  • 17339Likes

De eRouter-configuratie moet worden aangepast van IPv6 DS-Lite naar IPv4 Only, daarna zijn deze opties beschikbaar.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan dit regelen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1529Posts
  • 234Oplossingen
  • 650Likes

Hallo @TJVH , welkom op onze Community. Fijn dat je ons hebt gevonden en dat wij je hier mogen helpen.
 

Wat @tobiastheebe typt, klopt volledig. Zo te zien staat je huidige abonnement op IPV6. Daardoor loop je nu tegen deze problemen aan. Dit heb ik gelijk voor je aangepast. Wil je in de loop van de middag je modem (en eventuele routers/switches) voor 60 seconden van de stroom halen? Hierna zullen de opties gewoon voor je in te stellen zijn. 

Wanneer wij je in de toekomst weer mogen helpen, maak dan gerust een nieuw topic aan. 

TJVH
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Top, beide heel erg bedankt!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34396Posts
  • 2518Oplossingen
  • 17339Likes

Handmatig het modem opnieuw opstarten of stroomloos maken zou niet nodig moeten zijn, het modem ontvangt automatisch een reset en start zichzelf daarna opnieuw op met nieuwe config in de boot file.